recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lydtransparent lærred - en mulighed?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lydtransparent lærred - en mulighed?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Mr. Duck Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Maj-2011
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lydtransparent lærred - en mulighed?
    Sendt: 15-September-2014 kl. 22:00
Hej

Er der nogle af jer som har gode (eller dårlige) erfaringer med lydtransparent rullelærred?

- Kan det f.eks. bevæge sig pga. lydtryk fra højttalerne?

- Forestiller mig at en lydtransparent dug ikke lige så nemt holder formen i forhold til én som ikke lydtransparent - dvs. kommer der buler/bliver den ujævn efter noget tid (selv om det er Tab-Tension)?

- Andet man skal tænke over?

Redigeret af Mr. Duck - 15-September-2014 kl. 22:01
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2014 kl. 14:18
Jeg har hørt godt om Seymour AV rullelærreder. Jeg bruger selv et fastrammelærred fra dem med XD-dug og det spiller max, og prisen er god, i forhold til hvad den slags koster i dk.

http://www.seymourav.com/default.asp
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2014 kl. 20:52
Jeg har seymourav lærred dog i fast ramme og jeg er rigtig godt tilfreds. Mit er UF varianten
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2014 kl. 23:38
Berdel hvor i landet bor du? og må man måske kommer forbi og se dit lærred? Jeg skal nemlig skifte til et 2:37 og kunne godt tænke mig at se UF-lærredet, før jeg beslutter hvad jeg skal købe.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2014 kl. 08:41
Jeg bor i Bramming nær Esbjerg og du skal være velkommen :-)
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2014 kl. 13:57
av - det er lidt for langt at køre fra kbh. Hvad er din oplevelse af lærredet. Jeg synes det virker lidt sart, i den prøve jeg har modtaget. Har du nogen form for hotspotting eller glitter?
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2014 kl. 16:13
Jeg er rigtig godt tilfreds. Ingen glitter eller hotspotting overhovedet og jeg synes eller ikke at det virker sart. Det er måske ikke helt så flot og ensartet på klods hold som de dyre til 10x prisen men jeg kan ikke se strukturen tilnærmelsesvist når filmen kører og fra 2 meter.

Service og support er også helt i top. Jeg køber derfra igen hvis jeg skal ha større lærred
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2014 kl. 18:12
Hmmmm jeg er sp meget i tvivl om hvilken dug jeg skal vælge. Kommer til at sidde ca. 4 meter fra lærredet.
Til top
Mr. Duck Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Maj-2011
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2014 kl. 20:57
Tak for input.
Jeg har undersøgt sagen og jeg går efter et AT fastrammelærred da jeg er bange for at rullelærred ikke holder "formen" over længere tid.

Findes der nogle guidelines for placering af højttalere bag et AT lærred. Tænker f.eks. på centerhøjttalerens + left og right højttaler's højde over gulv i forhold til lytte position?

Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2014 kl. 00:21
Så vidt muligt skal højtalerens diskantenhed være i ørehøjde og højtalerne skal placeres helt tæt op af lærredet
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2014 kl. 13:01
Jeg holder en afstand på 5-7cm fra lærred til højttaler - mener at screen excellence anbefaler 7cm for deres lærreder.

Bare sørg for at alt er sort bagved, ellers kommer man til at kunne se det. Jeg havde ikke malet min højttaler bro og det kunne tydeligt ses når der kom lys på
Til top
Mr. Duck Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Maj-2011
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2014 kl. 14:10
Har I erfaringer med at bygge den "falske væg" (dvs. et hulrum) som højttalerne skal stå inden i og som lukkes af et AT lærred?
Hvordan bør det gøres - findes der et godt link? :)
Hvordan monteres et AT rammelærred på træ skelettet så det lukker helt tæt til?

Jeg påtænker at købe 3 stk. højttalere (1 center + 1 left + 1 right), som alle har kabinet, så regner ikke med at lave et tyk screenwall af en slags.
Har mere lyst til en løsning hvor man ser ind på et stort AT lærred med højttalere placeret bagved på en hylde eller ophængt på betonvæggen.

Det jeg i bund og grund overvejer er, om jeg kan få ganske fin lyd igennem et AT lærred med en rimelig simpel flad vægkonstruktion som står parallel med ydermuren? Og hvor jeg ikke skal til at lave en kasse i konstruktionen (håber beskrivelsen er til at forstå)?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu