recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3rd Row Cinema & Mixing Studio -Billeder på side 1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

3rd Row Cinema & Mixing Studio -Billeder på side 1

 Besvar Besvar Side  <1234 38>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2016 kl. 04:57
Ja det virker lidt mystisk at den ikke leverer Atmos i 5.1.
Måske en software fejl.?
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2016 kl. 20:30
Så har jeg testet det. AVM 60 afspiller Atmos lydsporet, selv om loft-kanalerne fravælges i opsætningen. Dog kræver den minimum et 7.1 layout for at gøre det. Sætter jeg den op til 5.1, afspiller den kun TrueHD, hvilket faktisk undre mig lidt.
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2016 kl. 11:09
Fik ikke tid til at teste. Der sprang en dåse Sprite i min bil og der var klistert væske over hele kabinen, så dagen gik med at gøre den ren. Prøver at få tid til at teste det i aften.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2016 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

nope - det vil jeg lige gøre senere i dag

hva sagde den?
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2016 kl. 09:57
Super..!
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2016 kl. 09:45
nope - det vil jeg lige gøre senere i dag
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2016 kl. 09:35
Tillykke med den nye maskine Gonzo

Har du fået testet om den går i Atmos mode, uden loftkanaler tilsluttet?
Til top
Akapappa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Oktober-2013
Sted: Højbjerg
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Akapappa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 15:27
Fedt. Tak! Jeg havde også tænkt på 1500, da det stadig kun er baby steps ud over den gængse reciever løsning. Det bliver fedt at høre om det giver det smæk jeg mangler nu.
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2016
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af Akapappa Akapappa skrev:

For at være lidt pernitten, har du skrevet ztx s2 i din seneste opdatering, bare for god ordens skyld.. 🙃 Ellers en af de hjemmebioer herinde jeg oftest kigger forbi og sukker lidt efter..
Lige et spørgsmål, som jeg er kommet på efter at have set en video ang dine crowns..
Det beskrives at de ikke er gode med en receiver som Pre-amp. Har ikke lige kunnet finde info på det, så jeg ville lige høre fra en der har dem, om du mener at de ville kunne bruges med en yamaha rx a1010 som pre-amp til et par fronter i første omgang?


Ifølge databladet har XLS 2 serien en følsomhed på 0,775V. Jeg går ud fra at de mener på RCA stikket. Det kan en Yamaha (og nok alle andre også) godt give. Med trim på 0db og EQ slået fra giver den (min Yamaha 2040) 1,44V med et 0dbfs prøvesignal og MV indstillet til 0db. Jeg har dog ikke målt om subudgangen er anderledes.

EDIT: Der er åbenbart en indstilling til følsomhed. På "high" har den en følsomhed på 0,775V og på "normal" har den en følsomhed på 1,4V. Der står ikke noget om de værdier gælder for både RCA og XLR.


Redigeret af Flash! - 16-Februar-2016 kl. 11:52
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af Akapappa Akapappa skrev:

For at være lidt pernitten, har du skrevet ztx s2 i din seneste opdatering, bare for god ordens skyld.. 🙃 Ellers en af de hjemmebioer herinde jeg oftest kigger forbi og sukker lidt efter..
Lige et spørgsmål, som jeg er kommet på efter at have set en video ang dine crowns..
Det beskrives at de ikke er gode med en receiver som Pre-amp. Har ikke lige kunnet finde info på det, så jeg ville lige høre fra en der har dem, om du mener at de ville kunne bruges med en yamaha rx a1010 som pre-amp til et par fronter i første omgang?


Tak for de pæne ord - og godt spottet, jeg retter det straks ;-)

Med hensyn til Crown XLS 1500 - jeg synes at de fungerede perfekt med min reciever, de har både XLR og RCA indgange, så de er jo som skabt til en reciever, der senere kan opgraderes til noget pre-pro. Man skal dog holde fra XLS 1000 som har et noget højere noisefloor.
Til top
Akapappa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Oktober-2013
Sted: Højbjerg
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Akapappa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 10:48
For at være lidt pernitten, har du skrevet ztx s2 i din seneste opdatering, bare for god ordens skyld.. 🙃 Ellers en af de hjemmebioer herinde jeg oftest kigger forbi og sukker lidt efter..
Lige et spørgsmål, som jeg er kommet på efter at have set en video ang dine crowns..
Det beskrives at de ikke er gode med en receiver som Pre-amp. Har ikke lige kunnet finde info på det, så jeg ville lige høre fra en der har dem, om du mener at de ville kunne bruges med en yamaha rx a1010 som pre-amp til et par fronter i første omgang?
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Den mulighed var også med i mine tanker, men tænkte den anden måde og spørge på var mere høflig


Min tanke var også mere , om der er målt off axis. Så kan delefrekvensen sagtens spille ind.


Bingo - We have a winner!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 38>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu