recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3rd Row Cinema & Mixing Studio -Billeder på side 1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

3rd Row Cinema & Mixing Studio -Billeder på side 1

 Besvar Besvar Side  <12345 38>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

hvorfor er der 3 kurver ? altså målt respons.Kalkuleret respons. Hvad er den sidste ?


Rød - målt respons.
Lilla - målt respons med bass management.
Grøn - kalkuleret resultat
Sort - Target

Dip'et omkring de 1,5 khz skyldes ganske rigtigt en udfasning pga. af delfrekevnsen. Men hvis I kigger på billedet på side 21, kan man se at dip'et er nærmest ikke eksisterende ved en on-axis måling. Så det er praksis ikke hørebart.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 09:00
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Den mulighed var også med i mine tanker, men tænkte den anden måde og spørge på var mere høflig


Min tanke var også mere , om der er målt off axis. Så kan delefrekvensen sagtens spille ind.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 08:35
Den mulighed var også med i mine tanker, men tænkte den anden måde og spørge på var mere høflig
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 07:46
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Ah, now I see the light graferne er lidt utydelige på min mobillos. Lader til der er en tendens til dip omkring 1.5khz, det er måske bevidst "indbygget" i dine Klipsch?


eller udfasninger omkring delefrekvensen. De deler ..så vidt jeg husker , ved 1400hz.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 07:36
Ah, now I see the light graferne er lidt utydelige på min mobillos. Lader til der er en tendens til dip omkring 1.5khz, det er måske bevidst "indbygget" i dine Klipsch?
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 07:35
hvorfor er der 3 kurver ? altså målt respons.Kalkuleret respons. Hvad er den sidste ?
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 02:17
korrekt - de er delt ved 140hz, derfor en vandret target kurve.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 22:33
Target kurven for de der height kanaler ligner bare en vandret streg, eller misforstår jeg noget?
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 19:17
Korrekt - men de har sparet en del penge på at bruge det samme kabinet som MXR x10 og x20 recieverne bruger. Og de har også fjernet videoprocessoren. Billedet løber rent igennem og den eneste billedbehandling der er, er et video overlay så man kan se opsætningsmenuer mm. Samtidig er Anthem blevet et større brand i løbet af de seneste år, så de regner også med at sælger flere enheder, hvilket også har være med til at holde prisen nede.


Redigeret af dr gonzo - 15-Februar-2016 kl. 19:18
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Oprindeligt skrevet af Ole_M Ole_M skrev:

27k....koster den ikke 60k or so??


vejl. dk pris er 33.000,-
Kostede den gamle avm50 ikke 60k?
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 19:06
Du må gerne komme forbi og få en demo ;-)

Men min samarbejdsparter er fotograf, så han tager billederne - jeg har med vilje bare undladt at bruges han tid på det, før end bio'en var helt færdig, og det er den nu!
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 18:55
Jeg kommer gerne forbi til en ATMOS demo, så kan jeg medbringe mit spejlrefleks :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 38>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu