recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netflix og Dolby 7.1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netflix og Dolby 7.1

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KenthJensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-September-2014
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KenthJensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Netflix og Dolby 7.1
    Sendt: 21-September-2014 kl. 07:20
Hej

Kan man streame Netflix film med Dolby Digital 7.1?

Jeg har et Samsung Smart TV og en Denon AVR-X2000 7.1 kanals forstærker som er forbundet via HDMI-ARC, jeg benytter NetFlix appen som er indbygget i Samsung TVet, og jeg har ikke kunne finde nogle film i 7.1, kun 5.1 surround.

Der er vist også noget med at HDMI-ARC kun supporterer op til 5.1, er dette korrekt?

Jeg overvejer at købe en Samsung Blu-ray afspiller BDF5100 som også har integreret NetFlix app, vil denne give mig 7.1 surround lyd på NetFlix.
Er selvfølgelig godt klar over at det kun vil virke på de film der er indspillet i 7.1 format.

På forhånd tak
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2014 kl. 07:29
Netflix har kun 5.1 lyd
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2014 kl. 08:04
Jeg er sikker på at Netflix bruger Dolby Digital plus som kan levere 7.1. Om de bruger det er en anden sag, og jeg kender ikke svaret, men Dolby PLIIx i din receiver kan da lave 5.1 om til 6.1 eller 7.1 hvis det er.
Til top
KenthJensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-September-2014
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KenthJensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2014 kl. 08:25
Jeg har også set at NetFlix sender i Dolby Digital plus, så de burde jo kunne sende i 7.1

Jeg bruger også Dolby PLIIx til at lave 5.1 om til 7.1, men jeg vil jo gerne have det i ægte 7.1 lyd

Søgning på google gav nemlig ikke noget information om emnet
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2014 kl. 08:38
Jeg har kun støt på 5.1 lyd på netflix app til Windows 8 der også kører dd+
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2014 kl. 08:44
Bare fordi DD+ understøtter 7.1 betyder det jo ikke, at der sendes i det format. Netflix leverer kun op til 5.1.

Der florerer dog mange rygter om nye codecs fra både Dolby og DTS, som vil levere lossless og med support for 7.1. Hvornår det kommer, ved jeg så ikke. Men Netflix plejer dog, at være først med de tiltag.

Som jeg læste det, så skulle forstærkere med du nuværende formater være kompatible. Men spørgsmålet er så, om afspillerne er. Blu-ray afspillere med Netflix samt PS4 og XBONE kan sikkert godt, da de kan klare True HD og Master Audio allerede nu.
ATV og Chromecast kan med sikkerhed ikke, da de hhv kun kan klare DD og DD+.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2014 kl. 09:47
Nagash@ lidt offtopic. Hvorfor skal ms produkter altid skrives nedladende. Det svare til hvis jeg byndte at skrive gay station om ps4 klart er xbox 🎮 bedst synes jeg men altså hvorfor de nedladende ord?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2014 kl. 16:19
Hvorfor skal du altid tro, at alle skriver nedladende? :D
(Ikke at jeg aner, om du gør der. Det var bare lige så generaliserende, som det du lige fyrede af)

Jeg skriver XBONE fordi jeg synes det er et fedt kælenavn. Jeg er sgu til Xbox fremfor Playstation, så ved ikke lige hvor du vil hen med det? :)


Redigeret af Nagash - 21-September-2014 kl. 16:35
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2014 kl. 16:35
Synes stadig at det er nedladende da det bliver brugt. Det er det sammen som windåse
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2014 kl. 16:48
Jesus christ. Det er en forkortelse.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2014 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Synes stadig at det er nedladende da det bliver brugt. Det er det sammen som windåse

Det er verl kun nedladende, hvis man mener det nedladende? Jeg bruger det som et kækt kælenavn, fordi jeg kan lide produktet. Hvordan er det nedladende?

Du er lige så dum at høre på, som folk der siger det er diskriminerende, at sige neger og hareskår.
(For lige at tage den inden du bedømmer mig: Folk med hareskår siger ALDRIG læbe-ganespalte, da de synes det er grimt. Og neger kommer af det engelske negro, som igen kommer fra latin og betyder: sort)

Min pointe: ord er aldrig i sig selv nedladende. Kun meningen med ordet kan være det. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu