recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digital-antenne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Digital-antenne

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 728
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cccd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Digital-antenne
    Sendt: 21-September-2014 kl. 11:20
Hej !

Har brug for et godt råd angående en digital-antenne.
Min datter skal flytte hjemmefra og skal have boxer. Hun skal bo i odense sø og her kan jeg se at signalet er lidt blandet,  der er godt eller mild styrke i det område hun skal bo i.
Hun må ikke sætte en antenne op, derfor går vi efter en indendørs digital-antenne !
Men måske kunne vi også liste en udendørs digital-antenne op hvis det er det bedste !
Der er 15km til Tommerup senderen !

Hvilken digital antenne vil i anbefale ??

Inde eller udendørs ???

Noget vi skal være opmærksom på ??







Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2014 kl. 11:35
Først vil jeg anbefale en båd :-)

Og så er der ikke noget der hedder en digital antenne! Du skal ha fat i en TV2 gitter antenne.
Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 728
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cccd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2014 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Først vil jeg anbefale en båd :-) ?????????????

Og så er der ikke noget der hedder en digital antenne! Du skal ha fat i en TV2 gitter antenne.


Der står da digital-antenne ??????







Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2014 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:



Og så er der ikke noget der hedder en digital antenne! Du skal ha fat i en TV2 gitter antenne.


Øøøøøøøh, du erstatter noget sludder med noget vrøvl. Der er sgu da ikke noget der hedder en TV2 antenne!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2014 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af cccd cccd skrev:


Der står da digital-antenne ??????



Rekvalmegøgl, men en god måde at sælge en ringe antenneløsning på.

Hvis din datter ikke må montere en ordentlig antenne, kan hun blive nødtvunget til at montere noget skrammel som de der universal-alt-i-et-kompromis-skrammel, som en "digitalantenne" oftest er. En rigtig udendørsantenne er og bliver nummer et.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2014 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af cccd cccd skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Først vil jeg anbefale en båd :-) ?????????????
Tidlig søndags joke
Oprindeligt skrevet af cccd cccd skrev:

Hun skal bo i odense sø 


Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 728
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cccd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2014 kl. 12:00
Hej Klaus !

Ja men det er ikke muligt !

Så derfor håber vi på at der var nogen der kunne vejlede os i om der var den store forskel på div sendere, det som en indedørs eller en lille  udendørs !  (mast er ikke muligt)


Redigeret af cccd - 21-September-2014 kl. 12:01



Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 728
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cccd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2014 kl. 12:17
Kom til at tænke på, at der jo er et antenne-stik i lejligheden hvorfra der kan modtages yousee --kan man trække dvb-t2 af den vej ???


SØ---ja den var så lige lidt tidlig for mig Wink  troede at manden lige var kommet hjem fra byen Big smile



Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2014 kl. 12:48
Nej, du kan ikke trække DVB-T via YouSee.

Som Klaus skriver, en god UHF-antenne er løsningen. Man kan evt. lægge den på et skab eller lign., inde i lejligheden.
Men med 15 km til Tommerup bør et ikke være et problem.

M.v.h.
Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 728
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cccd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2014 kl. 12:54
ok--takker for svarene Thumbs Up 



Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2014 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af cccd cccd skrev:

Kom til at tænke på, at der jo er et antenne-stik i lejligheden hvorfra der kan modtages yousee --kan man trække dvb-t2 af den vej ???


SØ---ja den var så lige lidt tidlig for mig Wink  troede at manden lige var kommet hjem fra byen Big smile

Hvis der er YouSee-vægdåse i lejligheden, er der så ikke "tvangsindlagt" Kabel-TV, og dermed allerede signal fra YouSee? Eller er der frit udbydervalg?

Og sig ALDRIG ordet "digital-antenne"!! SÅ har du balladen!LOLLOLLOLLOLLOLLOLLOL
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2014 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af cccd cccd skrev:

Kom til at tænke på, at der jo er et antenne-stik i lejligheden hvorfra der kan modtages yousee 
Hvis der er Yousee (DVB-C) signal, hvorfor så ikke bare bruge det?
Hvis TV har DVB-T2, har det temmelig sikkert også DVB-C tuner.

Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu