recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TP link billig bras?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TP link billig bras?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TP link billig bras?
    Sendt: 22-September-2014 kl. 16:20
Jeg købte i sidste uge en TP link Archer 7 router, (mener jeg den hedder).
Den skal/skulle egentlig bare bruges som et ekstra AP, da min stædighed og irritation over dårlig dækning i en del af mit hus har naget mig længe. Så jeg faldt over denne router på tilbud hos Komplet og købte den.

I lørdags satte jeg den op.. Det første problem bestod egentlig i, at jeg kunne ikke bare tilslutte den og bruge medfølgende software til at tilgå admin delen. Softwaren kunne ikke finde routeren, fordi den ikke har samme ip som mit lokale net. Typisk gammelt problem, som kan løses ved at tilgå via mac adressen i stedet, men så smarte er TP Link åbenbart ikke.

Nå..På med en bærbar og skift IP adreseen på routeren, slå dhcp fra, konfigurere osv.. og vupti, så er vi flyvende. ihvertfald lige indtil jeg fik den "geniale" ide at opgradere firmwaren, så gik det galt!

Det lader til, (og TP link skriver det også i deres vejl. fandt jeg ud af bagefter), at den resetter konfigurationen, når man opgradere firmwaren!?!?!?! hvad fanden!! Angry Det er da bare løgn..
resultatet blev selvfølgelig at intet virkede bagefter, for jeg kunne selvfølgelig ikke tilgå den igen, fra mit lokale net.

Helt seriøst - hvordan fanden kan man lave sådan noget? TP link anbefaler at man laver en backup af konfigurationen. Men helt ærligt, hvis man skal rode rundt med det administrative (LAN) IP hver gang, så er det sgu hurtigere at taste konfigurationen ind manuelt. 
Hverken mine Fortigate/Linksys/Cisco eller nuværende Asus router har reset SÅ voldsomt, så selv LAN IPén resetter, når man har kørt en ny firmware ind.. De har da tabt sutten!

Da jeg opdagede dette blev den slukket.. Måske har jeg mod til at tænde og konfigurere den senere i dag. Men lige nu, så er der en større lyst til at trampe på den!
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2014 kl. 16:23
Hvorfor tror du, den var på tilbud?
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2014 kl. 16:25
Det er ligesom den billige rundsav i Harald Skrald. Den saver fint 1 dag, men derefter brænder planterne af, den lugter og rasler fra hinanden efter en uge.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2014 kl. 16:28
Hvis man bliver hidsig over dårlig firmware, dårlig performance, dårligt brugerinterface, manglende opdateringer, etc, etc..., så skal man som udgangspunkt holde sig fra de "billige" mærker
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prospect Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2014 kl. 16:38
De fleste hjemme routere jeg har rodet med syntes jeg allesammen resetter settings ved firmware opgraderinger.. Desværre
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2014 kl. 17:45
TP link bliver rost af mange netværkskyndige forummedlemmer. Jeg har personligt aldrig haft behov for at fremhæve netop dette mærke. Det eneste "gode" ved hardwaren er at det er billigt! Erfaring tiltusket mig på efterhånden en del kundenetværk hvor de lige købte den router til 150,- i Kvickly da de alligevel var nede efter tomater :-/
 
Mvh BS
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2014 kl. 18:22
Måske skulle du bare have læst vejledning, Kim?

.....
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2014 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Hvorfor tror du, den var på tilbud?

Der er mange produkter på tilbud, som slet ikke tilnærmelsesvis har samme ekstreme tåbelige opbygning.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2014 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Hvis man bliver hidsig over dårlig firmware, dårlig performance, dårligt brugerinterface, manglende opdateringer, etc, etc..., så skal man som udgangspunkt holde sig fra de "billige" mærker

Jeg tror simpelthen ikke i min naivitet og min vildeste fantasi havde forestillet mig, at nogle kunne finde på at lave sådan noget. Det er jo totalt vanvid, uanset hvordan produktet så end opfører sig efterfølgende. 
Een ting er dårlig performance, dårlig brugerinterface osv.. Men at resette alt ved en firmware opdatering, det er totalt hul i hovedet.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2014 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af Prospect Prospect skrev:

De fleste hjemme routere jeg har rodet med syntes jeg allesammen resetter settings ved firmware opgraderinger.. Desværre

Ny synes jeg selv jeg har prøvet en del, lige fra Dlink, Linksys, Asus, Fortigate og nu TP Link.. TP Link slår rammer toppen af total idioti, alene ud fra, at den resetter alt ved firmware opdatering. Det har INGEN af mine andre routere, APére osv nogensinde gjort. Det giver altså ingen mening. 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2014 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

TP link bliver rost af mange netværkskyndige forummedlemmer. Jeg har personligt aldrig haft behov for at fremhæve netop dette mærke. Det eneste "gode" ved hardwaren er at det er billigt! Erfaring tiltusket mig på efterhånden en del kundenetværk hvor de lige købte den router til 150,- i Kvickly da de alligevel var nede efter tomater :-/
 
Mvh BS

Jeg synes også kun jeg har set rosende ord om TP Link, selvom jeg aldrig rigtig har boret i det. Jeg har aldrig rigtig turde prøve det. Men nu lå der en oplagt mulighed. Nu er det afprøvet, og jeg er en erfaring rigere.. Never again!

Det værste er, at den kører jo egentlig okay, når den køre. Men den der med at resette alt ved firmware opdatering, det er sgu så fatalt, så det blev en engangsforestilling, for mit vedkommende!
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2014 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Måske skulle du bare have læst vejledning, Kim?


Jeg læser sjældent vejledningen på et produkt, før jeg har købt det Wink
Men jeg burde måske have gennemlæst test osv.. først, (selvom jeg godt kan tvivle på, at dette punkt er noteret så kraftigt som det burde). 
Jeg burde måske også have noteret mig det mere alvorligt, da de skrev ved firmware opdateringen, at alt skulle genkonfigureres på ny. Jeg må erkende, som tidligere nævnt, at jeg ikke havde forestillet mig, at det var LAN IP (administrative del) også. Det er så vanvittigt idiotisk, som det overhovedet kan være.

Det er et produkt der er tiltænkt hr og fru almindelig, der bare ønsker et plug&play løsning, hvor de ikke skal tænke over noget, overhovedet. Gad at vide, hvor mange som har denne router, uden at have rørt ved noget i den, (inkl. password til det trådløse net). Det er ikke godt!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu