recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flatpanels test af LG55EC930
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flatpanels test af LG55EC930

 Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 20:30
Det her hysteri med "motion resolution" må I skrue ned for. Har I testet motion resolution på jeres egne TV? OLED er pt. ikke i toppen af poppen mht. motion resolution, men hvis man ikke aktiverer en masse motion-systemer på LCD, så er de heller ikke!

EC930 har ikke vores reference-award af den simple grund, at LG laver en flad model med samme panel. De buede paneler kan de kyle i havet så længe vi kan få en flad i stedet.

Som jeg skrev tidligere, så ville jeg virkelig gerne se hvad andre producenter kan få ud af LG's panel, hvis de fik lov at lave et TV med det. Jeg forbinder generelt heller ikke LG med eliten inden for billedbehandling, så der så jeg gerne, at Sony eller Panasonic gav det et skud.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 996
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2015 kl. 04:15
Hvis man ikke aktiverer men det gør man jo og det virker. Hvad sker der hvis man aktiverer dem på lg hvis det har nogen da. ja du ville gerne at sony og panasonic skulle lave oled, hvorfor ? Som jeg ser det må du jo synes at de har lavet noget der virker på de led tv der ikke virker
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2015 kl. 08:11
På LG's modeller kan du stille 2 settings for at kompensere for hhv. blur og judder.

Grunden til, at jeg gerne så eks. Pana eller Sony arbejde med OLED er, at de generelt har ret godt styr på ting som de-interlacing, opskalering og billedbehandling generelt. Panasonic har stadig et issue med at få 50 Hz signaler vist rigtigt, men derudover så er signalbehandlingen i TV'ene ret gode. At de to producenter ikke har vores reference-award skyldes nok nærmere, at de bruger LCD-paneler...
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 996
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2015 kl. 14:19
Samsung er vist bedre end Panasonic på billedbehandling
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2015 kl. 15:02
Lad mig sige det på en anden, måske lettere diskriminerende, måde så: Jeg vil gerne se en en japaner prøve.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 996
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2015 kl. 16:13
Ok køber et lg oled næste gang 4k til 15k
Håber den får en god anmeldelse Glæder mig allerede til at se kung fu hustle og a space odyssey med perfekt sort
Uh jaaa good shit
Og death proof wuahh
Bullit jaaa
Og hvad med badehotellet flot billede den har på tv ihvertfald
Men svar lige på dette hvordan er lysstyrken i real life ved almindelig blu ray tv kigning meget bedre end panasonics par sidste generationer.
Til top
ThomasNorge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-December-2013
Sted: Hitra, Norge
Status: Offline
Point: 143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasNorge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2015 kl. 16:19
Et oled 4K til 15K? Held og lykke med at finde sådan et.
Mvh Thomas
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2015 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af Japer Japer skrev:

Ok køber et lg oled næste gang 4k til 15k
Håber den får en god anmeldelse Glæder mig allerede til at se kung fu hustle og a space odyssey med perfekt sort
Uh jaaa good shit
Og death proof wuahh
Bullit jaaa
Og hvad med badehotellet flot billede den har på tv ihvertfald
Men svar lige på dette hvordan er lysstyrken i real life ved almindelig blu ray tv kigning meget bedre end panasonics par sidste generationer.

Jeg oplevede ingen problemer med den generelle lysstyrke af TVet ift. plasma. Den kan ikke hamle op med LCD ved en fuld hvid skærm.

Du finder dog ikke 4K OLED til 15.000 kr i år.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 996
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2015 kl. 14:18
Tak for svar.. 

Det bliver nok svært, men alligevel sidst på året 
Til top
emaguina Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2006
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér emaguina Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2015 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Det her hysteri med "motion resolution" må I skrue ned for. Har I testet motion resolution på jeres egne TV? OLED er pt. ikke i toppen af poppen mht. motion resolution, men hvis man ikke aktiverer en masse motion-systemer på LCD, så er de heller ikke!

EC930 har ikke vores reference-award af den simple grund, at LG laver en flad model med samme panel. De buede paneler kan de kyle i havet så længe vi kan få en flad i stedet.

Som jeg skrev tidligere, så ville jeg virkelig gerne se hvad andre producenter kan få ud af LG's panel, hvis de fik lov at lave et TV med det. Jeg forbinder generelt heller ikke LG med eliten inden for billedbehandling, så der så jeg gerne, at Sony eller Panasonic gav det et skud.

Har lige opdateret mit ec930 med den seneste update fra LG tyske side. Jeg har lidt svært ved at sammenligne, men umiddelbart ser bevægelser mindre slørede ud og billedet er lidt skarpere på både hd og sd signaler. Samme oplevelser bliver der skrevet om på både engelske og amerikanske forums. Nogle synes som jeg også at smart delen er blevet lidt hurtigere.

Bla. her:
http://www.avsforum.com/forum/40-oled-technology-flat-panels-general/1731802-official-owners-thread-2014-oled-lg-55ec9300-part-ii-40.html

https://www.avforums.com/threads/lg-55ec930v-oled-tv.1898778/page-145


mvh.

Morten
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2015 kl. 21:02
Nu kan dette tv fås for 15000kr i Elgiganten...Havde købt det hvis det var fladt
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
buller1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-November-2004
Status: Offline
Point: 266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buller1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Træerne vokser som bekendt ikke ind i himlen
Synes det er et problem at det ikke er så godt til at vise bevægelser , det er trods alt det et tv skal gøre , det meste af tiden.
Lad os håbe det bliver bedre fremover
MVH

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu