recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flatpanels test af LG55EC930
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flatpanels test af LG55EC930

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Flatpanels test af LG55EC930
    Sendt: 22-September-2014 kl. 17:09
http://flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1411377263

Som altid en super fornøjelse af læse en test på Flatpanels.dk
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2014 kl. 17:12
Træerne vokser som bekendt ikke ind i himlen
Synes det er et problem at det ikke er så godt til at vise bevægelser , det er trods alt det et tv skal gøre , det meste af tiden.
Lad os håbe det bliver bedre fremover
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2014 kl. 21:19
Dette problem kunne i teorien fikses ved at lade skærmen blinke via Black-frame-Insertion. Der skal noget ala scanning backlight til før vi slipper for slør på OLED. Men lad os nu lige sætte det i perspektiv - der er INGEN skærme, der er helt uden slør. EC930 er bare ikke blandt de skærme med mindst slør.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2014 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Dette problem kunne i teorien fikses ved at lade skærmen blinke via Black-frame-Insertion. Der skal noget ala scanning backlight til før vi slipper for slør på OLED. Men lad os nu lige sætte det i perspektiv - der er INGEN skærme, der er helt uden slør. EC930 er bare ikke blandt de skærme med mindst slør.

 
Hvordan var den tidligere flade model (880) så i forhold til dette nye tv med hensyn til bevægelser?
kunne noget eksternt forbedre dette problem ? - Det handler vel til dels at det er en dårlig scaler / deinterlacer som sidder i (uden jeg har fuldstændig styr på det)
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Mr-Finkel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-September-2013
Sted: Højbjerg
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr-Finkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2014 kl. 12:16
Som vanlig en fornøjelse at læse Flatpanels test, denne gang af LG 55EC930.
Dog vil jeg dog gerne anholde begrebet "2-generations" OLED tv. Jeg vil egentlig gerne stille spørgsmålstegn ved, om der reelt er tale om et 2-generations OLED TV, eller om der er tale om en videreudvikling af 1-generation. 
Jeg mener man bør være skarpe på, og bevidste om, hvornår der er tale om et egentlig generationsskifte, altså at der er foretaget væsentlige ændringer på Hardware og/eller Software, således at kvaliteten er så væsentligt forbedret, at det berettiger til at man taler om et regulært generations skifte. 
Der er muligvis i dette tilfælde tale om et generations hop fra 1 til 2, det må jeg indrømme jeg ikke helt kan gennemskue, men jeg syntes ikke rigtig at jeg kan se/læse mig til om det er tilfældet. Jeg kunne godt ønske mig, at man ikke bare pr. automatik kalder det næste generation hver gang en producent kommer med noget nyt, men reelt har en eller anden form for målestok der definerer generationsskiftet.
Er der nogen der har kendskab til en definition eller en kendt målestok for, hvornår man rettelig kan kalde en udvikling af et produkt for et generationsskifte. 


Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2014 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af Mr-Finkel Mr-Finkel skrev:

Som vanlig en fornøjelse at læse Flatpanels test, denne gang af LG 55EC930.
Dog vil jeg dog gerne anholde begrebet "2-generations" OLED tv. Jeg vil egentlig gerne stille spørgsmålstegn ved, om der reelt er tale om et 2-generations OLED TV, eller om der er tale om en videreudvikling af 1-generation. 
Jeg mener man bør være skarpe på, og bevidste om, hvornår der er tale om et egentlig generationsskifte, altså at der er foretaget væsentlige ændringer på Hardware og/eller Software, således at kvaliteten er så væsentligt forbedret, at det berettiger til at man taler om et regulært generations skifte. 
Der er muligvis i dette tilfælde tale om et generations hop fra 1 til 2, det må jeg indrømme jeg ikke helt kan gennemskue, men jeg syntes ikke rigtig at jeg kan se/læse mig til om det er tilfældet. Jeg kunne godt ønske mig, at man ikke bare pr. automatik kalder det næste generation hver gang en producent kommer med noget nyt, men reelt har en eller anden form for målestok der definerer generationsskiftet.
Er der nogen der har kendskab til en definition eller en kendt målestok for, hvornår man rettelig kan kalde en udvikling af et produkt for et generationsskifte. 
 
Det er vitterligt ikke så kompliceret.

2013 modeller = 1. generation
2014 modeller = 2. generation

Capishce?
Til top
mathias1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mathias1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2014 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Det er vitterligt ikke så kompliceret.

2013 modeller = 1. generation
2014 modeller = 2. generation

Capishce?

Det er vitterligt forkert.
Ellers ville vi ikke være ved 4. generation af mobil signaler... 



Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2014 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af mathias1 mathias1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Det er vitterligt ikke så kompliceret.

2013 modeller = 1. generation
2014 modeller = 2. generation

Capishce?

Det er vitterligt forkert.
Ellers ville vi ikke være ved 4. generation af mobil signaler... 
 
Det er sådan det hedder indenfor tv - du kan givet vis finde undtagelser, men såvidt jeg ved laver man heller ikke en ny version af 3G / 4G hvert år.. Der er der en meget længere release schedule.
Til top
Mr-Finkel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-September-2013
Sted: Højbjerg
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr-Finkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2014 kl. 12:53
Ja man må jo sige at Steve Jones har ganske ret nå han beskriver sig selv: som et hundehoved,hængerøv, lusede amatør, elendige klamphugger, talentløs skiderik, impotent grødbonde, småbørnspædagog og socialdemokrat!
HR Steve.. du har angiveligt ikke fattet en hujende bjælde af mit indlæg............du kan til enhver tid forbeholde dig retten til at være uenig i mit synspunkt, at hvert ÅR...IKKE....og jeg gentager....IKKE nødvendigvis berettiger til betegnelsen generationsskifte...... CAPISHCE!!!!
Jeg tillader mig at udfordre begrebet, men mon ikke der her på Recordere er plads til et lidt mere intelligente medspil/modspil, det plejer da at være tilfældet...
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2014 kl. 13:04
Bevægelse er ikke anderledes end på de gamle model. Der er lidt ændringer i hvad man skal aktivere i menuen for at forbedre det, men for mig virker det mere som en bug i den gamle firmware og ikke en reel forskel.

Hvorvidt vi skal kalde det anden eller første generation mener jeg ikke er så vigtigt for lige netop denne model. 4K panelerne der kommer senere må nødvendigvis være en smule anderledes ikke mindst fordi pixels er blevet lidt mindre, men vi kan godt blive enige om, at EC930 ikke er specielt meget anderledes end den første model. Ud over måske de designmæssige forskelle og styresystemet.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2014 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Bevægelse er ikke anderledes end på de gamle model. Der er lidt ændringer i hvad man skal aktivere i menuen for at forbedre det, men for mig virker det mere som en bug i den gamle firmware og ikke en reel forskel.

Hvorvidt vi skal kalde det anden eller første generation mener jeg ikke er så vigtigt for lige netop denne model. 4K panelerne der kommer senere må nødvendigvis være en smule anderledes ikke mindst fordi pixels er blevet lidt mindre, men vi kan godt blive enige om, at EC930 ikke er specielt meget anderledes end den første model. Ud over måske de designmæssige forskelle og styresystemet.

Og det højere strømforbrug Smile hmm, virker ikke så godt med det bevægelse jeg synes selv at mit Panasonic V20 kan have besvær med hurtige bevægelser både via 1080i tv signal + 1080P24 så det skal helst være langt bedre end dette før jeg overvejer konkret et nyt tv.
Var det stort set samme performance i gråtonerne som i den ældre generation?
Jeg havde også en fornemmelse af at farverne var bedre på gen 1 - det er måske sammenligneligt?.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2014 kl. 21:01
Farverne var ganske gode, som jeg også skriver i testen. Det krævede dog en del fiflen for at komme dertil.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu