recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan kan BenqW1070/1080 ligge i top!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan kan BenqW1070/1080 ligge i top!

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
8sen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2009
Sted: dk
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 8sen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan kan BenqW1070/1080 ligge i top!
    Sendt: 02-November-2014 kl. 19:55
Nu har jeg oplevet W1400 i Hi-Fi Klubben. Jeg fik lov til at lege lidt med projektoren, og jeg må indrømme, at jeg har svært ved at se/genkende den såkaldte soap opera effekt. Jeg synes i hvert tilfælde, at gevindsten ved FI overgår evt. ulemper.
Til top
8sen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2009
Sted: dk
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 8sen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2014 kl. 16:08
Hej Thomas. Jeg tænker, at den her video er interessant for dig Thumbs Up

Til top
@lex Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér @lex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 20:37
Svært at komme uden om, at man får ufattelig meget projektor i W1070 for knap kr. 5.000,-

De nye modeller W1070+ og W1080ST+ har yderligere fået 2200 lumen, mulighed for Wireless HDMI kit, MHL

Så vidt jeg kan se har ovennævnte projektorer (desværre) ikke FI (god til sport), der ellers normalt også kan slås fra eller reduceres i menuen.

Skal have en ny short-throw projektor, hvor jeg synes W1080ST+ er svær at komme uden om
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Januar-2012
Status: Offline
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 15:10
Ja, men nogle sekvenser viser det tydeligere end andre. Uden at have sat mig ind i årsagen gætter jeg på at det har noget at gøre med hastigheden af objektet vs. frame rate.
Til top
8sen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2009
Sted: dk
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 8sen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 14:42
Sker det også i rolige billedsekvenser?
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Januar-2012
Status: Offline
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 14:06
Mange steder bliver det kaldt "soap opera"-effekten. Det får film til at se ud som om de er blevet filmet med et videokamera. For mig ser det bare kunstigt ud. Lidt svært at beskrive, men bevægelser, ansigter, osv. bliver dukke-agtigt, og generelt bare unaturligt ud.
Til top
8sen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2009
Sted: dk
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 8sen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 13:51
Undskyld at jeg drejer tråden. Håber, at det er i orden/relevant!?

Jeg har kun oplevet FI på TV, og her har jeg foretrukket den ro billedbehandlingen tilføjede under panoreringer. Hvordan opleves er ulemperne? Er ulemperne kun forstyrrende når der panoreres, eller er der tale om mere permanente forstyrrelser i billedet?


Redigeret af 8sen - 21-Oktober-2014 kl. 13:52
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Januar-2012
Status: Offline
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 13:32
Jeg har personligt ikke set en løsning med Frame Interpolation hvor det ikke har været meget forstyrrende for oplevelsen. På enkelte typer materiale som f.eks. fodbold og andet sport, kan det i nogle tilfælde se ok ud, men jeg fortrækker generelt uden FI.
Til top
8sen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2009
Sted: dk
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 8sen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 12:48

Jeg blev lidt nysgerrig og har lavet en lille research på din påstand. En googling på - Best home cinema projector – resulterede i nedenstående. Jeg har i dovenskabens lys tilladt mig at begrænse mig til de øverste 4 resultater i Google:

1.       På Projectorcentral ligger W1070 ganske rigtigt på førstepladsen i prisklassen under $1500.

2.       På CNET ligger W1070 på andenpladsen i prisklassen $729.00 - $1,366.38.

3.       Jeg kunne ikke lige umiddelbart finde en rangering på Whathifi, men her får W1070 en lidt lunken modtagelse.

4.       På Trustedreviews kåres W1080ST til bedste under £1,000.

Min konklusion er, som andre da også allerede har fremhævet, at W1070 kun er bedst sin prisklasse, og kun på én ud af de 4 sider.

Personligt kan jeg ikke holde W1070's panorering ud. Jeg håber, at W1400, der jo har Frame Interpolation, kan håndtere panoreringer på en tilfredsstillende måde, men mangler dog at se det med egne øjne. Er der nogen der har erfaring med det?



Redigeret af 8sen - 21-Oktober-2014 kl. 12:51
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 12:06
Google har regnet ud hvad din penge pung kan holde til, og viser der med de bedste i forhold til din penge pung.
.....
Til top
andmm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Februar-2007
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andmm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 01:59
Hifiklubben på Aaboulevard ha både en w1070 og en den sony projecktor udstillet i hvert sit mørklagte rum. Der kan de se forskellen. Dog er lærredet også bedre/dyrer i det rum med sony'en
Elac 190 5.1 med 2030 Sub. Yamaha RX-V1073 Benq W1070. Panasonic 37PX70, PS3, Lg199h recorder.
Til top
Mr. Duck Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Maj-2011
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2014 kl. 22:49
Lidt OT:
Jeg vil mene at Sony hw40es gør det ret godt til prisen... Flere mener at den faktisk ligger helt tæt op af storebror hw55 (som koster ca. 5.000 kr. mere).

F.eks.:
https://www.avforums.com/review/sony-vpl-hw40es-hw40-sxrd-3d-projector-review.10331

- men selv om jeg opfatter dette review som retvisende, skal andre jo forholde sig kritisk. Vi er jo alle pænt subjektive når parameterfremstillingen er mangelfuld
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu