recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Godt digital kamera?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Godt digital kamera?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
riti Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-September-2014
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér riti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Godt digital kamera?
    Sendt: 25-September-2014 kl. 11:28
Hej. Jeg søger et professionelt digitalkamera som jeg kan bruger i mit hver dag. Prisen skal være omkring 4000-7000 DKK. Er der nogen hvem kan hjælper mig med et lille råd?

Hvad med denne kamera her? http://www.amazon.com/Canon-Processor-Digital-55-250mm-Telephoto/dp/B005Z3DWOI/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1410432600&sr=8-1&


Redigeret af riti - 25-September-2014 kl. 11:29
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2014 kl. 07:50
Prøv at forhøre dig i dette forum istedet, det er dedikeret til foto.

http://www.fotostart.dk/forum


Men pas på, der er også 'religions'-krige på dette område... :O)
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2014 kl. 07:56
Hvad skal det bruges til?

Der er lidt meninger om lignende (dog ikke "pro") i denne tråd:

Det du linker til er Canon's entry-level dSLR. Det er et udmærket kamera (bruger det selv), men pro er det ikke. Og hvad er det egentligt du mener med pro?
Til top
riti Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-September-2014
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér riti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2014 kl. 09:20
Jeg vil gerne begynder at tå billeder som hobby. Jeg tror i begyndelse sådan et kamera ville være et god start.

Tak for alt :-)
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2014 kl. 09:21
Dertil så linkes der til den amerikanske version af Canons kamera, som hedder noget andet herhjemme. I dag ville disse modeller hedde 1200D, 100D eller 700D.

Min største anke med disse "små" kameraer er, at de kan blive ret krampagtige at holde på. Jeg var nødt til at få fat på et batteri-greb til min model i sin tid (den hed vist 300D). Det må du nok ud og føle dig til, da det i høj grad afhænger af hvor store dine hænder er.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2014 kl. 09:44
Vil også anbefale at prøve at holde kameraet i hånden inden køb. 

En af de bedste kilder til kamerainfo er efter min meninge http://www.dpreview.com/ De har også et fint forum, hvor man kan læse om andre praktiske erfaring. 

Jeg startede selv ca samme sted som dig. Gik efter et kamera til 4-5000 kr, og endte overraskende nok med et fra Sony, selvom de fleste anbefalede Canon/Nikon. 

I øvrigt når du skriver Pro tænker jeg full-frame, og det er ikke helt billigt.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2014 kl. 09:47
Andre fordele ved batterigreb:

Der er mulighed for at have et ekstra batteri isat, og ved fotografering på højkant, får man en ekstra udløserknap, så man fortsat står naturligt, mens man fotograferer.

Big smileMan skal blot liiige huske at tænde for batterigrebet, når man vil bruge denne ekstra udsløser, ellers sker der nada & 1 skid, når man trykker på batterigrebets udløser!!Big smile
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2014 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Vil også anbefale at prøve at holde kameraet i hånden inden køb. 

En af de bedste kilder til kamerainfo er efter min meninge http://www.dpreview.com/ De har også et fint forum, hvor man kan læse om andre praktiske erfaring. 

Jeg startede selv ca samme sted som dig. Gik efter et kamera til 4-5000 kr, og endte overraskende nok med et fra Sony, selvom de fleste anbefalede Canon/Nikon. 

I øvrigt når du skriver Pro tænker jeg full-frame, og det er ikke helt billigt.

Og disse kamerahuse er også større og vejer en krig.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2014 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af riti riti skrev:

Hej. Jeg søger et professionelt digitalkamera som jeg kan bruger i mit hver dag. Prisen skal være omkring 4000-7000 DKK. Er der nogen hvem kan hjælper mig med et lille råd?

Hvad med denne kamera her? http://www.amazon.com/Canon-Processor-Digital-55-250mm-Telephoto/dp/B005Z3DWOI/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1410432600&sr=8-1&
Hvad lægger du i ordet professionel? Er det til sport/aktion eller til bryllup/portræt? Et typisk DSLR Pro kamerahus ligger på den anden side af 40K - Så er der Semi Pro fullframe f.eks. Canon EOS 5D eller 6D eller det nye 7D som dog ikke er fullframe. Og så er der lige objektiverne, hvis de også skal være Pro, så kommer du desværre ikke særlig langt med kr.7.000,-
 
Det samme gælder også for f.eks. Nikon kamerahus og objektiver.
 
Er selv fotograf og syns personlig at de semipro modeller der er på marked gør det fantatisk, også i brug for en Pro. Men objektiverne spare jeg ikke på, og de koster desværre kassen. Bruger selv Canon 5D - 6D og 1DX.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2014 kl. 01:04
Det du linker til, er som nævnt ikke et proff. kamera - men et entry level kamera. Eller på dansk et begynder kamera. Ligeså er objektiverne. Hvis du vil op i pro, skal du nok regne med 15K og opefter.
 
Desuden skal du være opmærksom på at, Canon kamera købt udenfor Europa, skal der lægges ca. 30-35% oven i prisen grundet Toldregler og div. gebyrer.
Plus at garantien heller ikke dækker herhjemme, for kameraer købt uden for Europa (ej heller det tidligere Østeuropa), hvis du uheldigvis får problemer med det.
Så kan det ikke indleveres her i DK og blive fikset under garantien, men skal sendes til det land hvor det er købt. 


Redigeret af Roland - 27-September-2014 kl. 01:13
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2014 kl. 07:47
Det kræver desværre også et ordentligt kamera for at kunne drive et godt objektiv, så man slipper ikke for halvdelen af udgiften som er objektiver.

Nikon semiprofessionelt er D600/D610 og professionelt er fra D800/D810 og opefter.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2014 kl. 11:14
Jeg er egentligt blevet lidt nysgerrig:

Hvorfor er professionelle kamerahuse så store og meget tungere i forhold til "begynderkamerahusene"? Bliver det næsten ikke for meget?

Objektivernes størrelser giver vel næsten sig selv: At der skal være bedre optik, som giver bedre lys osv...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu