recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - AirPlay hakker og mister forbindelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AirPlay hakker og mister forbindelse

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: AirPlay hakker og mister forbindelse
    Sendt: 28-September-2014 kl. 07:45
Efter at mit Apple tv har opdateret sin software er det begyndt at hakke og miste forbindelsen. Har prøvet st gendanne den, gendanne routeren og intet hjælper.

Ideer eller råd modtages

Edit: mens ovenskrevne blev skrevet, mistede min iPad helt forbindelsen, og der kan ikke dannes forbindelse med airplay

Redigeret af aerik - 28-September-2014 kl. 07:50
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 08:49
Lidt Google fortæller jeg ikke er alene, men at et kabel skulle kunne klare det, kan dog ikke blive klog på, om det er krydskabel eller almindeligt kabel?
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 09:50
Et AppleTV skal forbindes til din router (eller switch) via alm. ethernet kabel
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Et AppleTV skal forbindes til din router (eller switch) via alm. ethernet kabel


Så altså et kabel der ikke er crossed?

Spørger fordi jeg er helt blank ;)
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 10:52
Ja et helt almindeligt netkabel. :)

65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 11:02
Jeg takker og må foretage en bestilling. Dette her er til at få pip af :(
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 11:09
Tak for advarslen.

Min ATV er placeret så der ikke er mulighed for kabel.

Synes Apple skulle teste deres software mere inden de frigiver...

Til top
Krjstoff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 678
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krjstoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 12:08
Er begge device opdateret til nyeste IOS? Jeg har før oplevet problemet, hvis jeg ikke havde fået opdateret den ene - f.eks. iPad'en - mens min ATV var up to date.

Det med kablet er nået vås. Jeg har oplevet udfald både på kabel og wifi. Men det har det med at løse sig, hvis jeg går ind og få opdateret den dims, som jeg mangler at opdatere jf. ovenstående.

Testet med:
iPad 2, iPad Mini Retina, iPhone 5S og ATV 3


Redigeret af Krjstoff - 28-September-2014 kl. 12:09
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af Krjstoff Krjstoff skrev:


Er begge device opdateret til nyeste IOS? Jeg har før oplevet problemet, hvis jeg ikke havde fået opdateret den ene - f.eks. iPad'en - mens min ATV var up to date.

Det med kablet er nået vås. Jeg har oplevet udfald både på kabel og wifi. Men det har det med at løse sig, hvis jeg går ind og få opdateret den dims, som jeg mangler at opdatere jf. ovenstående.

<span style="line-height: 1.4;">Testet med:</span>
<span style="line-height: 1.4;">iPad 2, iPad Mini Retina, iPhone 5S og ATV 3</span>



Forskellige tråde på nettet oplyste kablet som en løsning, som folk har bekræftet virker. (Ved godt det ikke er verdens bedste dokumentation)

Jeg har valgt at prøve denne løsning til 30kr, da de iPad 2 jeg har set med iOS 8, arbejder langsommere end vores med ios7.
Nu må vi se.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 13:00
Testede så lige med natradio på ATV. Der hakker det også og stopper så til sidst op..

Virkede perfekt inden opdateringen :(
Til top
Krjstoff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 678
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krjstoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 14:13
Jeg kan også bare have været heldig de få gange jeg har haft min ATV på wifi :)
Min ATV har været kablet det sidste års tid, så det er muligt, at det er derfor jeg ikke har synderligt mange problemer med det.

Min iPad 2 er faktisk stadigvæk på IOS7 og min ATV er på nyeste version. Det virker uden problemer.
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top
Insaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Insaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2014 kl. 10:25
Jeg kører ATV2 jailbroken, som er koblet på via wifi. Oplever ingen problemer med hakken udover lidt længere buffertid når jeg prøver at køre 1080p over wifi. 
Tilgengæld irriterer det mig at jeg får HDCP error når jeg prøver at afspille Soundcloud over AirPlay. Det har virket før, men de sidste par måneder kræver det at jeg tænder TVet for at det virker. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu