recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Antenne booster til mobil
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Antenne booster til mobil

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
arnely Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér arnely Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Antenne booster til mobil
    Sendt: 28-September-2014 kl. 09:14
Hej.

Mange af os oplever dårlig mobil dækning, så meget nu at Erhvervs og vækstminister "Henrik Sass siger han vil have problemet løst".

Jeg har siddet og Googlet lidt på "Mobil forstærker" og "Antenne Booster" Så vidt jeg kan læse mig frem til er en "Mobil forstærker" ulovlig at bruge i Danmark. - Men er en "Antenne Booster" ulovlig?

Mange bruger Antenne Booster hvor man modtager sit Tv signal via "luft signal". De Booster kan man jo købe alle vejene lovligt!


Redigeret af arnely - 28-September-2014 kl. 09:14
Morten
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 10:35
Man kan vel altid købe et originalt bilmonteringssæt, og så sætte det op hjemme? Det kræver blot en 12V strømforsyning, og vil ud over en ekstern antenne, give dig en sendestyrke på ca. 8 watt, sammenlignet med mobilens egne 2 watt


M.v.h.
Til top
arnely Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér arnely Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 12:54
En mulighed ja, - men virker det? Smile
Morten
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Man kan vel altid købe et originalt bilmonteringssæt, og så sætte det op hjemme? Det kræver blot en 12V strømforsyning, og vil ud over en ekstern antenne, give dig en sendestyrke på ca. 8 watt, sammenlignet med mobilens egne 2 watt


Hvor finder du dem henne i dag?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af arnely arnely skrev:

Hej.

Mange af os oplever dårlig mobil dækning, så meget nu at Erhvervs og vækstminister "Henrik Sass siger han vil have problemet løst".


  • Har du et problem og hvor ?
  • Inde eller ude?
  • Hvilket selskab (netværk)  anvender ud ?
  • Hvordan er forholdene for 2G?   3G?   4G?
  • Hvilken mobiltelefon anvender du ?
  • Hvor bor du i forhold til de aktuelle mobilmaster?  (mastedatabasen.dk )
  • Er der særlige forhold fx skov, stor bakke, kæmpe hus i masternes retning?
Lars  Smile
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
arnely Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér arnely Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 18:43


  • Har du et problem og hvor ?
  • Inde eller ude?
  • Hvilket selskab (netværk)  anvender ud ?
  • Hvordan er forholdene for 2G?   3G?   4G?
  • Hvilken mobiltelefon anvender du ?
  • Hvor bor du i forhold til de aktuelle mobilmaster?  (mastedatabasen.dk )
  • Er der særlige forhold fx skov, stor bakke, kæmpe hus i masternes retning?
Lars  Smile


I Kolding hvor vi kan se en mast, - er også indtegnet på mastedatabasen. Telefoner, HTC (helt ny), iPhone (4 mdr. gammel) og Nokia, bruger 3G teleselskab Telmore.

Har lige haft besøg af en som bruger Öster, som havde fuld dækning Smile


Redigeret af arnely - 28-September-2014 kl. 18:43
Morten
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af arnely arnely skrev:



  • Har du et problem og hvor ?
  • Inde eller ude?
  • Hvilket selskab (netværk)  anvender ud ?
  • Hvordan er forholdene for 2G?   3G?   4G?
  • Hvilken mobiltelefon anvender du ?
  • Hvor bor du i forhold til de aktuelle mobilmaster?  (mastedatabasen.dk )
  • Er der særlige forhold fx skov, stor bakke, kæmpe hus i masternes retning?
Lars  Smile


I Kolding hvor vi kan se en mast, - er også indtegnet på mastedatabasen. Telefoner, HTC (helt ny), iPhone (4 mdr. gammel) og Nokia, bruger 3G teleselskab Telmore.

Har lige haft besøg af en som bruger Öster, som havde fuld dækning Smile



Du skal finde en mast der bruges af TDC  (Telmore er en del af TDC).   Så kan du se om der understøttes   2G/GSM , 3G/UTMS og/eller 4G/LTE  og i hvilket frekvensbånd.

Men TDC vil helt udskifte elektronikken i deres master i 6000 Kolding i uge 42 (om 14 dage) og vil straks have en forbedret 4G dækning, medens TDC vil give bedre dækning til  deres 3G kunder i februar 2015, især ved at overflytte  nogle 2G/GSM900 frekvenser til brug for 3G/UTMS900
(Jeg tror ikke du kan se Kolding  endnu på mastedatabasen)

Men du kan se TDC udbygning her http://netvaerk.tdc.dk/  ved at indtaste postnummer 6000.

Nu er det også vigtigt at se på den telefon du anvender.  Flere halvnye modeller af iPhone  understøtter fx kun 4G som LTE1800, hvor TDC anvender LTE800 og LTE2600.  Det er naturligvis Apple der har solgt et halvfærdigt produkt, der ikke kan arbejde med alle  de frekvenser vi anvender i Europa.

Lars  Smile 

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
arnely Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér arnely Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 21:40
Men Lars nu er det ikke kun iPhone som er problemet, jeg nævner to andre mærker HTC og Nokia.


Morten
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2014 kl. 00:38
Oprindeligt skrevet af arnely arnely skrev:

Men Lars nu er det ikke kun iPhone som er problemet, jeg nævner to andre mærker HTC og Nokia.


Efter hvad jeg ved -  så er det visse iPhone modeller, der ikke har god 2G modtagelse (undersøgt på Aalborg Universitet).  
Jeg ved ikke  om disse telefoner også vil være dårlige når 2G/GSM900 frekvenserne bruges til 3G, men det er jo ganske sandsynligt.
 
Derudover er iPhone5 uden support for andet end LTE1800 båndet, som er helt utilstrækkeligt i Danmark. TelieTelenor har købt  frekvenser i 800 MHz båndet og anvender ligesom TDC nu  i stor udstrækning LTE800. Ligeledes har TT  40 MHz båndbredde i 2600 MHz båndet, som de anvender til 4G/LTE.    De iPhone5S/5C der har de rette modelnumre for Danmark/Europa, kan anvende frekvensbåndene i Danmark, men ikke modeller importeret fra fx USA.
  
Hvis du med musen klikke på  mastepositionerne vil  der komme information om selskab og  signaltype og frekvens.

Lars    Smile

PS! Jeg mener at vide at mastedatabasen bliver opdateret her i begyndelsen af oktober.
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2014 kl. 07:40
femtocell inde i huset er stadig ikke brugbare for private i DK. Men det ville være den eneste mulighed (og forhåbentlig bliver det snart brugbart) for at få en bedre signaldækning i især moderne danske hjem som nærmest er bygget op som faraday bure. De eneste steder femtocell bliver brugt er når teleselskaberne bliver tvunget til at agere på virksomhedkundernes krav om mobilitet også indendøre.
Mobilmaster er fine og skal gerne dække så meget som muligt udendørs, men i kraftigt variende landskaber er det noget nær umuligt at lave en 100% dækning både inde og ude. Men det største problem er i virkeligheden at man ikke kan bruge sin mobil indenfor sine egne 4 vægge.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu