recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - GIK Acoustics forbedringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

GIK Acoustics forbedringer

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: GIK Acoustics forbedringer
    Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 13:22
Jeg har taget kontakt til GIK, sendt billeder, beskrevet de lydmæssige problemer, og indtil videre har de forslået følgende:
1. Et 242 panel eller et art panel på frontvæggen over mit TV
2. Nogle Tri Traps i hjørnerne på min bagvæg
3. Nogle Monster traps på standere direkte bag sofaen

Sidstnævnte er nok primært med henblik på stereo da de vil bryde den fri passage ned til mine surround back. Jeg tænker så jeg kan flytte dem længere ned mod bagvæggen/brændeovnen når jeg ser film.

Lidt billeder af rummet:














Hvis nogle har nogle inputs/forslag er de meget velkomne!


Redigeret af armani-thomas - 03-Oktober-2014 kl. 13:24
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 16:04
Hvor mange subs har du? Syntes jeg kan tælle mindst 3. 
Men du har måske delt op i Stereo og Surround?

Ning
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 16:23
Der er 3 stk ja. Hvad mener du med om jeg har delt op? De spiller alle 3, både i stereo og surround. Men de får 50Hz crossover, så det er ikke meget de spiller når jeg hører musik.
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 17:04
Jeg har netop modtaget 17 moduls setup fra GIK, jeg glæder mig mega meget til at får det sat op og testet. Der er super god service hos dem, og leveringen gik hurtigt og smertetfrit.
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 17:27
Jeg mente om du havde en dedikeret stereoforstærker som du brugte til fronterne og den sub ved siden af dem :-)
Ning
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 17:58
DR gonzo

Det lyder super fedt. Så meget skal jeg dog ikke have ind :-) Hvor meget har du spenderet på det i alt?

Ning

Nej det har jeg ikke. Men har en effektblok efter min surround receiver.
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2014 kl. 14:20
på den forkerte side af 10k :-/
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2015 kl. 22:37
Så har jeg modtaget 6 stk monster Bass traps, samt 4 stk tri traps. Har sat dem lidt tilfældigt midlertidigt, og Hold da op en forskel allerede. Tænker der skal 3 op på murstens væggen I bag, samt Tri traps i hjørnerne. Og en over fjernsynet, samt 2 i loftet ved første refleksion fra fronterne. hvis I har andre idéer er de meget velkomne.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2015 kl. 13:36
Skal vi ikke se nye pics? De er bare så vanvittig fede de fronter der Thumbs Up
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2015 kl. 13:50
Jo kan da godt prøve og knipse et par stykker senere i dag. Men har kun mobil kamera lige pt.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2015 kl. 17:37
Lidt billeder af de guddommelige højttalere, samt de nye akustik tiltag:










Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2015 kl. 08:46
Tak for billederne - de er sgu fede.

Jeg kan specielt godt li de conor traps. Er de lavet efter mål for at passe i din stue eller er der justeringsmuligheder i dem?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu