recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativer til Timefor.tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativer til Timefor.tv

 Besvar Besvar Side  <1 3637383940 65>
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2016 kl. 13:33
Jeg har dog et ekstra spørgsmål nu jeg har dig. 
Lidt Offtopic:Jeg kan ikke få optagelser/timeshift til at virke hvis jeg ligger det på et netværkshare på en anden computer. Jeg har sørget for at read/write er til alle men den gemmer ikke optagelser. Nogle gode ideer.
Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 438
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Delphi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2016 kl. 13:39
Jeg har nu brugt Combined filen et stykke tid. Kvaliteten af EPG'en er betydeligt bedre end det TimeFor leverede.

Jeg har doneret lidt via PayPal for at støtte projektet og har ikke noget imod at skulle betale for et abonnement fremover.

Bruger DVBViewer/Recording Service  med Xepg.
Det tager ca. 16 sekunder for Xepg at downloade filen (65 MB) og så yderligere ca. 8 sekunder for at formatere og importere de parrede kanaler i Recording Service.

Så set fra min side er der ingen båndbredde problemer. Når først Xepg er sat op betyder hastigheden for så vidt intet, da Xepg kører automatisk i baggrunden.

Er der noget om hvordan et betalingsabonnement kommer til at virke?
Jeg har brug for at downloade 2 gange i døgnet.
Kan det lade sig gøre (evt. mod ekstra betaling)?

Tak for et godt projekt.
DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2016 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Jeg har dog et ekstra spørgsmål nu jeg har dig. 
Lidt Offtopic:Jeg kan ikke få optagelser/timeshift til at virke hvis jeg ligger det på et netværkshare på en anden computer. Jeg har sørget for at read/write er til alle men den gemmer ikke optagelser. Nogle gode ideer.
Det er endnu et rettighedsproblem. Mediaportal har en sin "tv server" installeret som en såkaldt "Windows service" det er den korrekte måde at køre den slags på. Men en Windows service kører som standard med en rettighed der hedder "system". Det betyder at den har fulde system rettigheder lokalt, men det betyder også at den ikke har nogen som helst rettigheder udenfor computeren og optræder som "Anonym" bruger.

Det kan løses på to måder.
Den forkerte måde er hvor man tillader "Everyone" at tilgå netværk drevet på det netværk drev hvor der skal optages, så vil din netværk disk/server være ligeglad med om din maskine er anonym.
Hvis dit netværksdrev er en anden computer - så skal du på denne fjerne "deny" i "anonym" netværks adgang i computer sikkerhedspolitikker - hvilket kan være lidt langhåret.

Den korrekte måde er at oprette en ekstra bruger som måske hedder "optager" eller noget andet. Brugeren skal oprettes på både netværksdrevet og på din mediacenter maskine og have samme adgangskode. På mediecenter maskinen skal den være administrator.
Man skal herefter ind under Windows service og finde den rigtige service. Mediaportal hedder så vidt jeg husker "TVserver".
Under denne service skal den nye bruger nu vælges og password indtastes. Man vil måske få en besked om at brugeren nu kan logge på som service.
Herefter skulle det hele virke, da Madiaportal nu kører som en bruger der har netværksadgang til der hvor optagelserne skal gemmes.

Jeg vil forresten ikke anbefale at benytte timeshift på en netværksdisk, medmindre den er meget hurtig og har god ram cache. Det hænger sammen med at disken både skal læse og skrive ret kraftigt. Dette gøres bedst med en local SSD eller en ramdisk. Måske kan man sætte en lille SSD i sin NAS og benytte den til det, hvis man alligevel har plads til en ekstra disk.

Ovenstående burde nok have ligget i Mediaportal tråden - sorry Embarrassed


Redigeret af Cyberguyen - 18-Januar-2016 kl. 14:12
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2016 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Jeg har dog et ekstra spørgsmål nu jeg har dig. 
Lidt Offtopic:Jeg kan ikke få optagelser/timeshift til at virke hvis jeg ligger det på et netværkshare på en anden computer. Jeg har sørget for at read/write er til alle men den gemmer ikke optagelser. Nogle gode ideer.
Det er endnu et rettighedsproblem. Mediaportal har en sin "tv server" installeret som en såkaldt "Windows service" det er den korrekte måde at køre den slags på. Men en Windows service kører som standard med en rettighed der hedder "system". Det betyder at den har fulde system rettigheder lokalt, men det betyder også at den ikke har nogen som helst rettigheder udenfor computeren og optræder som "Anonym" bruger.

Det kan løses på to måder.
Den forkerte måde er hvor man tillader "Everyone" at tilgå netværk drevet på det netværk drev hvor der skal optages, så vil din netværk disk/server være ligeglad med om din maskine er anonym.
Hvis dit netværksdrev er en anden computer - så skal du på denne fjerne "deny" i "anonym" netværks adgang i computer sikkerhedspolitikker - hvilket kan være lidt langhåret.

Den korrekte måde er at oprette en ekstra bruger som måske hedder "optager" eller noget andet. Brugeren skal oprettes på både netværksdrevet og på din mediacenter maskine og have samme adgangskode. På mediecenter maskinen skal den være administrator.
Man skal herefter ind under Windows service og finde den rigtige service. Mediaportal hedder så vidt jeg husker "TVserver".
Under denne service skal den nye bruger nu vælges og password indtastes. Man vil måske få en besked om at brugeren nu kan logge på som service.
Herefter skulle det hele virke, da Madiaportal nu kører som en bruger der har netværksadgang til der hvor optagelserne skal gemmes.

Jeg vil forresten ikke anbefale at benytte timeshift på en netværksdisk, medmindre den er meget hurtig og har god ram cache. Det hænger sammen med at disken både skal læse og skrive ret kraftigt. Dette gøres bedst med en local SSD eller en ramdisk. Måske kan man sætte en lille SSD i sin NAS og benytte den til det, hvis man alligevel har plads til en ekstra disk.

Ovenstående burde nok have ligget i Mediaportal tråden - sorry Embarrassed

Mange tak for det fine svar. Jeg har i mellemtiden fået til til at virke ved at gøre følgende:
1. Timeshift er på min "falske" servers SSD, hvor jeg har lavet et netværkshare.
2. Recordingfolderen fik jeg til at virke ved i TVservice at angive min servers bruge istedet for lokalbruger. Det prøvede jeg også at få til at virke som det første men jeg fik det først til at virke, da min rigtige servers netværksshare blev mapped på den falske servers TV server. Jeg kunne ikke benytte UNC, ligegyldigt hvad jeg prøvede.

Jeg ville selvfølgelig helst have alt på min rigtige server, men grundet acamp + MP blev det delt op. Det mest optimale ville være at lave en RAM disk som du også nævnte, men da jeg kun har 8 GB ram, er dette ikke lige sagen. Mange tak for din assistance med EPG + newcs;)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2016 kl. 00:21
Oprindeligt skrevet af Delphi Delphi skrev:

Jeg har nu brugt Combined filen et stykke tid. Kvaliteten af EPG'en er betydeligt bedre end det TimeFor leverede.

Jeg har doneret lidt via PayPal for at støtte projektet og har ikke noget imod at skulle betale for et abonnement fremover.

Bruger DVBViewer/Recording Service  med Xepg.
Det tager ca. 16 sekunder for Xepg at downloade filen (65 MB) og så yderligere ca. 8 sekunder for at formatere og importere de parrede kanaler i Recording Service.

Så set fra min side er der ingen båndbredde problemer. Når først Xepg er sat op betyder hastigheden for så vidt intet, da Xepg kører automatisk i baggrunden.

Er der noget om hvordan et betalingsabonnement kommer til at virke?
Jeg har brug for at downloade 2 gange i døgnet.
Kan det lade sig gøre (evt. mod ekstra betaling)?

Tak for et godt projekt.
Hej Delphi
Jeg har desværre ikke haft tid til at trawle hele tråden igennem. Kunne du evt. give en a-z vejleding i hvordan det installeres/opsættes til Recording Service. På forhånd tak
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
zumosol Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zumosol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2016 kl. 00:43

Den første "xmlse.xml" kan du kalde hvad du vil.. :)

Kør Run Grapper(s) 1 gang først, før du hopper i channel pairing!!



Redigeret af zumosol - 19-Januar-2016 kl. 00:48
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2016 kl. 10:49
Inden jeg putter tid i sådan noget kunne jeg godt tænke mig at vide, hvor data egentlig kommer fra. Jeg ved fra tidligere at der har været problemer med at data fra timefor tv er blevet videre solgt. Det er det letteste i verden at lave sådan en løsning. Man har vel en redaktion der sidder og vedligeholder sådan noget eller hvordan ?.  Men for søren der er gode data der kommer fra xmltv.se.
 
MVH
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2016 kl. 17:58
Har brugt vejledningen fra side 24 i dette forum et stykke tid, og alt har virket ok indtil idag.
Men pludselig får jeg fejl på download af alle kanalerne. Er der nogen der har downloadet data ok idag?
Peter
/Peter
Til top
jnylen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2015
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jnylen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2016 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

Har brugt vejledningen fra side 24 i dette forum et stykke tid, og alt har virket ok indtil idag.
Men pludselig får jeg fejl på download af alle kanalerne. Er der nogen der har downloadet data ok idag?
Peter

Hej,
Japp har lite problem med externa exportern för XMLTV. Jobbar på att fixa så det funkar utan problem med den interna. Filerna bör finnas imorgon igen då allt körs en gång per dag.
Owner of Honeybee.it (f.d. Epg.io)
Owner of XMLTV.se
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2016 kl. 11:35
Virker fint her :-)
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
wolfram4215 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2010
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wolfram4215 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2016 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

Har brugt vejledningen fra side 24 i dette forum et stykke tid, og alt har virket ok indtil idag.
Men pludselig får jeg fejl på download af alle kanalerne. Er der nogen der har downloadet data ok idag?
Peter

Jeg er i samme båd ingen EPG de sidste 2 dage, eller rettere så fejler filen ved import til MP


Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2016 kl. 08:22
Oprindeligt skrevet af jnylen jnylen skrev:


Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

Har brugt vejledningen fra side 24 i dette forum et stykke tid, og alt har virket ok indtil idag.
Men pludselig får jeg fejl på download af alle kanalerne. Er der nogen der har downloadet data ok idag?
Peter


Hej,
Japp har lite problem med externa exportern för XMLTV. Jobbar på att fixa så det funkar utan problem med den interna. Filerna bör finnas imorgon igen då allt körs en gång per dag.

Jeg forsøgte igen mandag og der virkede det fint. Tak for svaret.
/Peter
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3637383940 65>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu