recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativer til Timefor.tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativer til Timefor.tv

 Besvar Besvar Side  <12345 65>
Forfatter
Besked
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2014 kl. 01:07
Har netop fornyet mit abonnement hos Timefor.tv. Bortset fra et par dage for nylig hvor der var 2 timers forskydelse på EPG har det kørt ganske stabilt i de 2 år jeg har brugt deres XMLTV (til TVHeadend på NAS).
At deres support åbenbart er helt fraværende er selvfølgelig ubegribeligt, men jeg satser de 99 kr, og håber de fortsætter med at levere stabilt XMLTV.

Jens
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2014 kl. 21:26
Ville der være et ønske om at vi lavede en slags EPG Forening/Loge her på recordere?

Syntes måske også det er lidt lysky det der sker. I dag var EPG'en også forkert på TV2 Midt Vest i en kort periode.


Til top
Jebuz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jebuz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2014 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Jebuz Jebuz skrev:

Vi bliver nødt til at finde et alternativ til Timefor.tv - firmaet er lukket, så det ville være dumt at forny sit abonnement her.

Ja, lad os da endelig slå dem ihjel ved at undlade at fornye vores årlige, enorme abonnement: 99 kr.!!!
Herregud, en avis koster 29 kroner OM DAGEN
Jeg ved ikke hvorfor du mener firmaet er lukket. Der står jo at de er fusioneret. Der komme EPG dagligt, så skal vi ikke vente til EPG strømmen stopper, før vi maler fanden på væggen
En anden detalje: Der findes ikke et alternativ, bortset fra udbyderens, ofte meget mangelfulde, EPG update. Canal Digital TV 2 er f.eks. eskstremt  kortfattet. Her er Timefor TV langt bedre

Det er ikke prisen jeg øffer over - den er meget fair. EPG kommer dagligt er sikkert fordi, at deres servere er hostet ude i byen og sikkert betalt et stykke frem i tiden, men når denne udbyder ikke længere for sine penge, så bliver stikket trukket ud.

Jeg konkluderer at firmaet er lukket pga. de overhoved ikke reagerer på nogle henvendelser, og hvis man læser på deres facebook side, så er jeg bestemt ikke alene om denne oplevelse. Det kan godt være, at det er fusioneret med et andet firma, men jeg tror at servicen til private forbrugere lukker.
Philips 60PFL8708S, Denon AVR-2310, Dali Concept, Mac Mini (2012), HDHomeRun, EyeTV, Plex
Til top
tom_jensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-April-2010
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tom_jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2014 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af Jebuz Jebuz skrev:


EPG kommer dagligt er sikkert fordi, at deres servere er hostet ude i byen og sikkert betalt et stykke frem i tiden, men når denne udbyder ikke længere for sine penge, så bliver stikket trukket ud.


Har lige sammenlignet dagens epg-fil med min forrige fil fra 17/10. Et hurtigt check i begge filer viser at der ikke er nyere data end 1/11 i begge filer. (Har manuelt checket 3 kanaler DR1, SVT1 og ZDF).

100 kr. er ikke dyrt men hvis firmaet ikke giver lyd fra sig vil jeg ikke forny abonnementet når det udløber i næste måned.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2014 kl. 17:59
Hmm pis..

Jeg får heller ikke til længere end 31 oktober :(

Jeg er ligeglad med pengene og alt det der. Problemet er bare at det nok bliver svært at finde en ligeså pålidelig og god EPG leverandør som timefor.tv trodsalt har været indtil nu.


Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2014 kl. 18:17
Øv - kan godt se, at der heller ikke er data på hjemmesiden længere frem end 31/10. Kedeligt - og irriterende, at de ikke udtaler sig. Så må jeg jo tilbage på Parknets EPG-data via DVB, med mindre man skal ud i div. web-scrapere Ouch
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 18:39
Jeg har skrevet til http://www.tvguide.dk og spurgt om det ikke var et marked de kunne tænke sig at overtage. Hvis andre gør det samme i deres kontakt formular kunne det jo være de ville tage det til sig og deres it folk kunne flække noget sammen.

MVH
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 21:11
00

Redigeret af alyz - 25-Oktober-2014 kl. 22:39
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2014 kl. 08:22
Er der nogen, der FÅR data længere end til d. 1/11 ? jeg tænker om dem der ikke får, er dem (som jeg selv) der skal have fornyet abonnementet nu her, hvorfor man kun får data indtil det udløber
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2014 kl. 08:39
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Er der nogen, der FÅR data længere end til d. 1/11 ? jeg tænker om dem der ikke får, er dem (som jeg selv) der skal have fornyet abonnementet nu her, hvorfor man kun får data indtil det udløber

Jeg gør ikke - og har abonnement til engang i foråret.
Det er rigtig ærgeligt da det var en superservice og med aps. til mobiltelefon.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2014 kl. 08:39
Jeg får ikke til længere end 1 november, og har betalt indtil juli næste år :( 
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2014 kl. 15:57
Er da lidt på herrens mark. Man finder jo pludselig ud af, at man er mega afhængig af denne guide.

Er der virkelig ikke andre XML alternativer?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 65>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu