recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativer til Timefor.tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativer til Timefor.tv

 Besvar Besvar Side  <1 5354555657 65>
Forfatter
Besked
t33j4y Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-November-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 425
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t33j4y Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 16:57
cmax:
Jnylen leverer EPG data efter XMLTV standarden
De data kan bruges til allehånde EPG funktioner (MediaPortal, MCE, DVBLink for at nævne et par stykker)
Jnylen har nu slået noget mere funktionalitet til - som er i overensstemmelse med XMLTV standarden
Dit setup der tager data fra Jnylen og putter ind i Nrossens program som laver det om til MCE format, virker nu ikke længere.
Der er tilsyneladende ikke nogen ikke-MCE brugere der er ramt af dette.

Jnylen siger at hans output fil er checket og i overensstemmelse med XMLTV standarden.
Derfor er det ikke usandsynligt at det er måden Nrossen fortolker Jnylens (tilsyneladende korrekt formaterede) output på - og efterfølgende oversættelse til MCE - som er problemet.

Jeg siger ikke at det er sådan - men din kategoriske afvisning af at det kan være Nrossens program, er forkert.

Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 17:28
jeg mistænker helt klart nrossens program MCimport mht. stedet, hvor der sker en konflikt i de nye data som kommer fra Honeybee. 
Målet er således at indstille MCimport så den ikke konflikter ;o)

cmax;
Hvis der er dobbelt kanaler inde - så er der desværre en omgang oprydning at udføre - en del af dem er sikkert uden reelt signal - mener det er de gamle og ringere kanaler som nu ikke sender mere.


Redigeret af espersen - 21-Januar-2017 kl. 17:39
;o)
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 17:57
cmax - send os lige screen dumps af MCimport - de 2 første faneblade - men skjul lige lidt af dit link til honeybee ;o)
;o)
Til top
cmax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af espersen espersen skrev:

cmax - send os lige screen dumps af MCimport - de 2 første faneblade - men skjul lige lidt af dit link til honeybee ;o)
det eneste jeg har V ved er "importer data ind i Windows Mediacenter når de er konverteret" - alt andet er blankt - dog ikke sti til XMLTV data, hvor min streng er angivet.
 
Er der nogen steder at man kan nulstille ens oplysninger i MCE - jeg har to DR1 og sådan forløber det hele vejen ned i MCE for alle de øvrige kanaler - det var der ikke før dette problem med crash.
 
 
 
 
 
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 18:45
kan være fra din tuner ?  - hdhomerun ? 
;o)
Til top
cmax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af espersen espersen skrev:

kan være fra din tuner ?  - hdhomerun ? 
ja - hdhomerun - men der var jo ikke noget galt før dette problem.
 
mener at have hørt man kan nulstille ens MCE, og starte forfra, og så skulle det virke. Inde i programguiden er der flere kanaler end der er inde i opsætningen under indstillinger - der er eksemplevis masser af kanaler hvor der er 2-4 på samme nummer, og det er der ikke inde i indstillinger.
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 19:44
jo men den lægger jo også kanaler ind - og samspillet er lidt "sjovt" - 

se evt. : http://mcefun.nrossen.dk/post/2011/02/22/EPG-databasen-i-Windows-Media-Center.aspx

;o)
Til top
NielsR Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NielsR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2017 kl. 21:12
Problemet er billede linket, d.v.s. optionen "Anvend billede link fra XMLTV.....".

Slå det fra, og kør under værktøjer optionen "Nulstil EPG Database".

Det gør desværre at i sikkert skal mappe kanaler igen i Medie Center efter den nulstilling.

Mht. fejlen
Mit program gør som den skal, nemlig inkluderer links som angivet i XMLTV filen, det virkede også fint dengang timefor.tv havde deres fil, men af en eller anden årsag som jeg ikke kan sige lige nu crasher MCE EPG guiden. Det vil jeg undersøge nærmere om jeg kan gøre noget ved, men kan ikke love noget lige nu.
Til top
NielsR Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér NielsR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2017 kl. 00:13
Jeg har nu identificeret problemet, der er det problem i mit program at jeg havde ikke forudset at links til billeder kunne være et HTTPS link, derfor blev output filen genereret forkert, jeg har bygget en ny version af mit program (Pt. kun til Windows 7, da jeg mangler en Windows 8.1 maskine til at compilere koden på, det tager lige lidt tid for mig at gøre sådan en klar)

Du finder version 1.6d på min hjemmeside http://mcefun.nrossen.dk

Jeg har testet at hvis man kører Windows 7 MCE og har problemet er det nok at opgradere tool, og køre en ny import (med billed links slået til), så fixer det problemet med crash, da links så bliver valide links.
Til top
cmax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2017 kl. 18:34
Efter at have været ned og vende og lavet en fuldstændig reinstallation, så er jeg stødt på at jeg nu ser TV2, og når de slår over på lokalkanalen, så ser jeg TV2Øst, og det skulle være TV2 Østjylland - så er der nogen der ved hvad jeg kan gøre.??
 
En anden ting - på den sidste siden "kanal tildeling" i Nrossens program, hvad har i sat "V" ved - jeg havde inde reinstallatione problemer med at de deaktiveringer jeg lavede eks. dr1syn, gik der ikke mange dage,  så var den aktiv igen, og jeg tænker om det kan være her  årsagenn til dette sker.
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2017 kl. 20:17
vedr. TV2 - så er der nok en anden TV2-kanal du skal udpege. 
jeg har droppet MCimports kanal-tildeling - egentlig smart funktion at kunne udpege kanal-nr. direkte.
Men med yousee's omlægninger blev det for bøvlet at rode og justere "alle" steder : hdhomerun, MCimport og mediacenter
yousee's kanal-navne passede så vidt jeg husker ikke helt ved sidste omgang  
;o)
Til top
cmax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2017 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af espersen espersen skrev:

vedr. TV2 - så er der nok en anden TV2-kanal du skal udpege. 
jeg har droppet MCimports kanal-tildeling - egentlig smart funktion at kunne udpege kanal-nr. direkte.
Men med yousee's omlægninger blev det for bøvlet at rode og justere "alle" steder : hdhomerun, MCimport og mediacenter
yousee's kanal-navne passede så vidt jeg husker ikke helt ved sidste omgang  
 
Første gang jeg så TV2 region var det ØST, men næste gang var den skiftet til Østjylland - uden at jeg havde gjort noget så det må være noget systemet selv har ændret.
 
på denne side har jeg V ved de to øverste (mapping og Disable inband) - ved ikke om de  også skal slettes.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5354555657 65>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu