recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denon AVR-X500 spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Denon AVR-X500 spørgsmål

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
putte Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Juli-2006
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér putte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Denon AVR-X500 spørgsmål
    Sendt: 10-Oktober-2014 kl. 22:00
Har lige købt denne her Denon AVR-X500 forstærker, ikke så færm til indstillingerne, en der kan fortælle mig om jeg kan bruge den til tv lyd, om jeg kan få tv lyden i surround sound?   har HDMI fra tv nd til forstærker, så har jeg fra min ps4 til forstærker og pc til forstærker, mangler jeg at putte et mere HDMI stik i tv og ned til forstærker for at høre surround sound, eller er det ikke muligt på den her Denon?

Smile
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2014 kl. 22:06
Nej ikke med hdmi, men med coax eller optisk kabel. Det er dog ikke sikkert der er andet end stereo.

Hvis TV har ARC, kan lyden også gå den vej tilbage via hdmi TV in til rec out.

Redigeret af Kampus - 10-Oktober-2014 kl. 22:08
Til top
putte Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Juli-2006
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér putte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2014 kl. 22:08
Ahh okay prøver lige med mit Optiske kabel:)
Til top
putte Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Juli-2006
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér putte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2014 kl. 22:41
NU har jeg sat det optiske stik i, men igen lyd at høre, hverkan surround eller bare stereo, noget jeg gør galt?  hvad skal forstærkeren stå på?  skal jeg finde optisk udgang eller hur?

Redigeret af putte - 10-Oktober-2014 kl. 22:43
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2014 kl. 22:44
Nu har du ikke skrevet hvilket TV. Nogle skal aktivere digital audio out.

På reciveren skal du ind og vælge den optiske indgang og tildele den TV/Sat knappen.

Redigeret af Kampus - 10-Oktober-2014 kl. 22:44
Til top
putte Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Juli-2006
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér putte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2014 kl. 22:58
Jeg har et sony W65-kdl955, men fandt lyden via Tv audio knappen, men tror kun det er i stereo, med mindre der er mere der kan stilles på så det bliver surround sound?   men hvordan vælger jeg den optiske indgang og tildeler den en knap? måske det jeg allerede har gjort?  sorry jeg er ikke skide skarp i det her


og så lige en anden ting hvis du kan hjælpe, er den her Denon  avr-x500 bedre end min gamle Denon avr-1306? bare nysgerrig, fordi jeg synes ikke den giver lige så kraftig bas eller reaction på subwoofer som den gamle.


Redigeret af putte - 10-Oktober-2014 kl. 23:03
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2014 kl. 23:01
I menu -> input setup

Redigeret af Kampus - 10-Oktober-2014 kl. 23:02
Til top
putte Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Juli-2006
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér putte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2014 kl. 23:04
ok lure lige tak:)   lige opdateret mit forrige indlæg med et spørgsmål mere hvis du har tid:)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2014 kl. 23:06
Det må andre svare på, jeg er Pioneer fan
Til top
putte Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Juli-2006
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér putte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2014 kl. 23:12
OKay men tak for din hjælp ellers:)
Til top
putte Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Juli-2006
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér putte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2014 kl. 23:36
En der kan svare på mit spørgsmål omrking hvilken er der er kraftigst min gamle denon AVR 1306 eller min nye Denon AVR X500, synes ikke Subwoofer er så voldsom på den nye nemlig?   

og så lige et mere,  hvad skal jeg stille speaker leves på hvis jeg her et cirka 22 kwm rum hvor jeg sidder omkring 1.5 meter fra bag højtaler, 2.5 meter fra front og center og 3.5 fra min subwoofer, en med et ok bud på hvad mine leves skal stå på?   lige nu har jeg dem på Front L R 2.5 bag LR 1.5 , center 1 og sub på 8, er det helt skidt?


Redigeret af putte - 10-Oktober-2014 kl. 23:39
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2014 kl. 00:14
Du skal i første ombæring lave en autokalibrering.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu