recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lg 60PB560V ujævnhed i billede
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lg 60PB560V ujævnhed i billede

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lg 60PB560V ujævnhed i billede
    Sendt: 12-Oktober-2014 kl. 21:17
Ved panorering over ensfarvet og lyse billeder, er det som om der er en ujævnhed i billedet. Det er samme sted uanset kilde og kanal.

Er det en feature jeg skal regne med, ved så billigt et tv, eller er det noget der kan argumenteres formen ombygning/reperation?

Kan ikke fange det med kamera, men det generer mig dog

Redigeret af aerik - 12-Oktober-2014 kl. 21:17
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2014 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Ved panorering over ensfarvet og lyse billeder, er det som om der er en ujævnhed i billedet. Det er samme sted uanset kilde og kanal.

Er det en feature jeg skal regne med, ved så billigt et tv, eller er det noget der kan argumenteres formen ombygning/reperation?

Kan ikke fange det med kamera, men det generer mig dog

Det du oplever, er Dirty Screen Effect (DSE) og ses på LCD skærme, især skærme som benytter et IPS panel, som dit tv har. Du kan desværre ikke gøre så meget ved det. 

Prøv evt. at se dette video klip, om det ligner det du oplever.


Redigeret af kskruger - 12-Oktober-2014 kl. 21:29
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2014 kl. 21:29
Øh, det er en plasmaskærm?
Men ja kan godt være du har ret, må lige Google om det er det jeg oplever
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2014 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Øh, det er en plasmaskærm?
Men ja kan godt være du har ret, må lige Google om det er det jeg oplever

Ja, det er en plasma
Prøv evt. at se dette video klip, om det ligner det du oplever.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2014 kl. 21:33
Skal jeg forstå dig ret, er det et bestemt lille område du oplever det?
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2014 kl. 21:35
Lige luret lidt på den film og et par andre, og synes ikke det er det jeg oplever.

Arealet jeg oplever det på er vel omkring 4x8 cm, lidt lige som en bølge på skærmen.
Lidt som et ujævnt lærred til en projektor
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2014 kl. 21:42
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Lige luret lidt på den film og et par andre, og synes ikke det er det jeg oplever.

Arealet jeg oplever det på er vel omkring 4x8 cm, lidt lige som en bølge på skærmen.
Lidt som et ujævnt lærred til en projektor

Det er ikke noget du kan rette på, lyder som en fejl i panelet, hvis tv'et er forholdsvis nyt, så ville jeg nok kontakte forhandleren. 
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2014 kl. 21:49
Prøvede lige at køre en test, med noget panorering hen over himlen, og kæresten kiggede op fra sin bog og udbrød er der skygger på vores tv?

Og ja, vil sige der er nogle skygger rundt om på skærmen, og ikke kun det jeg så, nogle steder er der farveforskel, altså meget lysere i et areal.
Det er tre uger gammelt tror jeg. Må se hvad komplett siger. Frygter det godt nok!
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2014 kl. 21:51
Og nu satte jeg lige min baggrund fra computeren på, og der er der mørke skygger i en ellers gul baggrund.
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vasif Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2014 kl. 21:57
Køb dig en ordentlig skærm. For de penge får du hvad du betaler for!!
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2014 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

Køb dig en ordentlig skærm. For de penge får du hvad du betaler for!!


forventer ikke et topbillede, men er der fejl på panelet, er det vel ikke meningen? Eller skal man forvente, at få en defekt skærm, fordi man vælger at købe et forholdsvist billigt tv?

Har du ikke noget konstruktivt at komme med, bedes du holde din mening for sig selv!

Kan du til gengæld argumenterer for hvad der sker, er du velkommen til at komme med forklaringer her på!

Redigeret af aerik - 12-Oktober-2014 kl. 22:03
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vasif Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2014 kl. 22:11
Hvis det er virkelig grejlt (Svært at vurdere), så vil det blive vurderet af en tekniker, som vil vurdere, om det er inden for normen. Ellers er det et normalt fænomen på mange LCD skærme, ud fra tesen om at det virker som om at det er DSE, og intet du kan gøre ved det, hvis det først er der.

Du kan være heldig at de ombytter det.

Held og lykke.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu