recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD-VR kan ikke læses på computer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVD-VR kan ikke læses på computer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
freesoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Januar-2010
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér freesoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DVD-VR kan ikke læses på computer
    Sendt: 13-Oktober-2014 kl. 19:31
Hej

Jeg har fået en DVD der er overspillet fra VHS via en harddisk optager (Phillips), men i en Acer bærbar virker den ikke. Windows siger den er tom.
I min Lenovo PC vises den først som tom, men efter 10-20 sek kommer den frem og VLC afspiller den normalt.
Min gamle Denon DVD-800 afspiller den uden problemer, men min Samsung harddisk optager vil heller ikke lege med den, den bliver bare ved med at læse den...

Efter noget søgen rundt fandt jeg denne ældre tråd: Lægge optaget DVD ind på PC
Og det kunne se ud til DVDen er en DVD-VR (Titlen er DVD_VR, og der er en Video_RM mappe), men kan det have noget at sige i en computer?
Selve disken er en DVD+RW.

/Kim
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2014 kl. 20:25
Disken er ikke lukket - den skal finaliseres i optageren.
Klassisk problem med DVD+RW skiver.
mvh Infinity
Til top
freesoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Januar-2010
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér freesoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2014 kl. 20:49
Nu tjekkede jeg lige manualen, har ikke maskinen her. Der står kun Færdiggør ved DVD+RW skiver?
Til top
freesoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Januar-2010
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér freesoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2014 kl. 20:50
DVD-/+R skiver mente jeg :-)
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2014 kl. 21:16
Ligegyldig hvilken type den er så skal den færdiggørs (lukkes) før du kan bruge den i computeren.

Du kan muligvis køre noget Recovery og 'redde' filerne og så afspille dem med fx VLC.
Men netop plus formatet lukkede ikke skiverne automatisk.
mvh Infinity
Til top
freesoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Januar-2010
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér freesoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2014 kl. 07:51
Det er model DVDR3360H

Sjovt de skriver dette i manualen så:
"{ Finalise Disc } (Færdiggør Disk) - gælder kun DVD±R"

Nå, men tak indtil videre Infinity, jeg vender tilbage når jeg har set maskinen.
Til top
freesoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Januar-2010
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér freesoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2014 kl. 18:50
Lige en lille update.
Fik lavet en kopi via min computer til en DVD-RW skive og der er ingen problemer med den i Acer computeren, men min Samsung harddisk optager vil stadig ikke.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu