recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Signalstøj kun på MUX 5 og MUX 6 på gladsaxe sende
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Signalstøj kun på MUX 5 og MUX 6 på gladsaxe sende

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
znitte Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér znitte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Signalstøj kun på MUX 5 og MUX 6 på gladsaxe sende
    Sendt: 15-Oktober-2014 kl. 13:41
Hej

Jeg har de sidste par måneder døjet med signalproblemer på mit Samsung TV. 
Jeg har skiftet kabling samt antenne til LTE sikkert udstyr, men det har ikke gjort nogen forskel.
Jeg kan se, at alle kanaler på mux 5 og 6 har bitrate error på 2000 og signalkvalitet på 0 (Signalstyrke 100).
På mux 1-4 er signalstyrke og kvalitet begge på 100.

Jeg har svært ved at forstå hvorfor dette problem pludselig opstår, og hvorfor det er umuligt at slippe af med igen. 

Kan det evt. en ulovlig LTE forstærker eller lign.

Jeg bor 4 km fra gladsaxe senderen, og har fri udsigt til den.

Er der nogen som har gode ideer?

Hilsen Jacob
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2014 kl. 17:03
I princippet kan det være, at du oplever et for kraftigt signal, dvs. TV'ets indgang eller en evt. forstærker overstyres. Det kan i rimelig grad understøttes af, at du har fuldt signal, men signalfejl.

Hvilket grej bruger du - hvilken antennetype (inde/ude, aktiv/passiv, stor/lille), og har du en forstærker tilkoblet?
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
znitte Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér znitte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2014 kl. 19:09
Hej. Jeg har en maximum da-6100, som er monteret inde på loftet. Den er aktiv.

Kan godt være den for kraftig, synes bare det er mærkeligt at det opstår så pludseligt.

Hilsen Jacob
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2014 kl. 20:09
Oprindeligt skrevet af znitte znitte skrev:

Hej. Jeg har en maximum da-6100, som er monteret inde på loftet. Den er aktiv.


Når nu du bor nærmest "inde i senderen", hvorfor så købe en aktiv antenne med forstærkning??

Det eneste du får ud af at bruge en sådan er en ektra fejlkilde og et højere strømforbrug. Køb en simpel passiv antenne i stedet.....


Klaus


Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
znitte Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér znitte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2014 kl. 21:08
Kan du komme med en anbefaling?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2014 kl. 21:14
Nogen som denne:
http://www.av-connection.com/?PGr=3265&ML=497

Alternativt, så besøg antennelageret.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2014 kl. 21:20

Den mindste UHF du kan få. Senderen er jo på 10Kw, og med den afstand du er fra den så er der smæk på. Det er lige før en strikkepind er tilstrækkelig.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Elmand Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-April-2012
Sted: 2730 Herlev
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2014 kl. 12:24
Overstyring af signalet, du skal ikke bruge forstærker.-   Mux 6 kanal 23 der jo er den nyeste
vælter jo alt i området.
 
Med venlig hilsen
ESPERSEN El & Antenne
2730 Herlev
Til top
znitte Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér znitte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2014 kl. 15:26
Har bestilt en passiv antenne. Håber det hjælper...
Til top
znitte Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér znitte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2014 kl. 15:02
Hmm. Passiv antenne opsat. Støj uændret. Nogen andre gode forslag?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2014 kl. 17:05

Nærmeste antenne montør.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
znitte Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér znitte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2014 kl. 17:52
Nok ikke nogen vej uden om...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu