recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til køb af "semi" god receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til køb af "semi" god receiver

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Ckhansen1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ckhansen1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til køb af "semi" god receiver
    Sendt: 18-Oktober-2014 kl. 09:24
Jeg kigger på
http://www.av-connection.dk/?PGr=7155&PicGr=10900&ML=943
Onkyo TX-NR 838
http://www.av-connection.dk/?PGr=7099&ML=1386
Yamaha RX-V777
Jeg har følgende højtalere
200w B&W Front
150w B&W Center
100w B&W Bag
Jeg ser mange blueray film med DTS-HD
Hvad syntes i er bedst?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2014 kl. 09:48
Jeg har lige købt en Onkyo 818 og den spiller rigtig godt med mine B&W højtaler.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2014 kl. 10:03
Ingen tvivl om, ar bedste køb under 5-6.000,-, i øjeblikket er nedenstående:
https://www.dustinhome.dk/product/5010754125/aventage-rx-a830

Den ville jeg vælge - specielt set i lyset af ONKYO's seneste år håbløst ustabile og defekte elektronik.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2014 kl. 10:14
Nå de B&W højttalere!
Generelt kræver B&W strømstærke forstærkere, hvilket jeg vil mene Onkyoen er. Ellers kig i retning af Pio SC-LX7x og 8x serien.
Har selv en Pio SC-LX83 som trækker mine B&W DM7 bedre end nogen anden forstærker.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2014 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:


Den ville jeg vælge - specielt set i lyset af ONKYO's seneste år håbløst ustabile og defekte elektronik.

M.v.h.


Jeg synes da, at Onkyo har reageret utrolig fint på deres problemer med HDMI/Netværkkort.

De har udvidet garantien indtil udgangen af 2018 på hdmi/netværks problemer.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2014 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:


Jeg synes da, at Onkyo har reageret utrolig fint på deres problemer med HDMI/Netværkkort.

De har udvidet garantien indtil udgangen af 2018 på hdmi/netværks problemer.


Der står nu intet om hdmi, men netværk og lydproblemer. Ej heller noget om de massive problemer der har været med kondensatorer på hdmi boards.
http://www.eu.onkyo.com/en/customer-service-program-118747.html

Skal jeg være ærlig, så gik jeg også udenom og lod andre "tage chancen".


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2014 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:


Den ville jeg vælge - specielt set i lyset af ONKYO's seneste år håbløst ustabile og defekte elektronik.

M.v.h.


Jeg synes da, at Onkyo har reageret utrolig fint på deres problemer med HDMI/Netværkkort.

De har udvidet garantien indtil udgangen af 2018 på hdmi/netværks problemer.


Og hvor mange år(gange) har det taget, før ONKYO har taget kundernes klage seriøst? Hvor mange har ikke af egen lomme måttet betale for ONKYO's fejl!? Kan de nu få refunderet deres rep-omkostninger? Jeg tvivler! Hvor mange receivere er smidt til genbrug, fordi rep ikke kunne betale sig?

Nej, ONKYO har udvist arrogance i sagen om HDMI-boards - de flere øvrige fejl, som deres receivere har været/er ramt af. Og det er da,kun fordi ONKYO ser, at det frarådes at købe deres receivere, på det ene forum efter det andet, at de nu - efter flere år - har valgt at reagere!

Jeg har tidligere været glødende ONKYO-mand, og har haft for mange 10.000 kroner ONKYO - har stadig en pladespiller og en receiver som selvfølgelig er til rep. Men ONKYO er ikke hvad de var tidligere. De fokuserer på at være først med det nyeste, og have flest mulig features. Dette går så ud over finish og komponentkvalitet.

M.v.h.
Til top
Ckhansen1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ckhansen1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2014 kl. 11:20
Fx SC-LX58-S er godt nok en dyr fætter. I Pioneer; kan SC-2024-K måske bruges?
AVENTAGE RX-A830 er billige lige nu, men det er jo også fordi den mangler HDMI 2.0 o.l. Så den bliver det ikke
Endvidere lytter jeg til at ONKYO ikke er hvad det har været.
Yamaha RX-V777 - ikke noget om den?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2014 kl. 11:32
RX-V777 og RX-A840 er næsten identiske. 840 fåes til ca. 7.000,-. Hvis du overvejede en ONKYO til små 9.000,-, så skal du seriøst overveje en Yamaha RX-A1040. Der får du app-betjening, Wifi, god lyd, en kraftig og stabil forstærkerdel, men frem for alt - Yamaha fejler praktisk talt aldrig noget!!

M.v.h.
Til top
Jesna Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2010
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesna Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2014 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af Ckhansen1 Ckhansen1 skrev:

Fx SC-LX58-S er godt nok en dyr fætter. I Pioneer; kan SC-2024-K måske bruges?

Ellers kig på Pioneer 2023 fra sidste år 


/Jakob


Redigeret af Jesna - 18-Oktober-2014 kl. 12:36
Receiver: Marantz SR7009 | Front: Lektor 6 | Center: Lektor LCR | Surround: Lektor 1 | Sub: XTZ 99W 12.16
TV: Samsung 55JU7005
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2014 kl. 13:57
Hvorfor ikke udnytte årets bedste tilbud..??

marantz sr7008

Medmindre du selvfølgelig skal bruge Atmos delen.

Hvis det er tilfældet ville jeg smide nogle flere penge fremfor at købe Onkyo 838, for deres kalibrerings system er en joke.
Og du får brug for noget intelligent grej når der skal sættes op til højttalere i et 7.1.2 / 7.1.4 setup.


Redigeret af strecker - 18-Oktober-2014 kl. 14:01
Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2014 kl. 15:04
Jeg har en Anthem MRX 700 til salg på DBA.
Hvis du er hurtig kan du få den for 7,500!
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu