recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsungs bluray-optagere kan nu få slutningen  med
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsungs bluray-optagere kan nu få slutningen med

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 14:37
Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:


Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Moef. Jeg har som nævnt en e-model.
Der er forskel på, om du efter valg af recordprikken vælger manuel eller rediger optagelse.
Prøv at følge min beskrivelse. Så huskes både navn og tider og du skal kun tillægge sluttid.


Hej Bent,

Tak for tippet, men det virker ikke til F- 2013 modellerne. Åbenbart en feature som er implementeret i E modellerne. 

Når jeg trykker på REC tasten, så sættes valgte udsendelse som en timer optagelse. Men efterfølgende tryk på rød A, enter knapper udføre ikke noget. Kun A knapper får + - 24 time piletasterne frem. 


Hej moef
Når du har trykket på rød A må du kun gøre det een gang. Du skal derefter trykke på tasten midt mellem pilene. Prøv det og lad mig høre.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 14:37
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det er meget nemt på Samsung, da der er en redigerfunktion i listen over kommende optagelser, så supernemt at ligge tid til optagelsen, det har været brug længe, især på DR udsendelser.

Hejsa, 

Jeg bliver i tvivl, om der er noget jeg har overset. Men er det ikke bare i den alm. "tidsplanlægning" liste menu, hvor du enkeltvis kan redigere sluttidspunktet for hver enkel udsendelse? Altså efter du har oprettet timer optagelser?

Hvis jeg har forstået dig korrekt, så syntes jeg det er meget langsommeligt på denne måde. Jeg fortrækker at kunne gøre det i EPG'en på hver udsendelse jeg vil optage, eller en generel feature som kan lægge f.eks. 5 minutter til endelserne.
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 14:40
Nå moef. Vi kolliderer næsten. Prøv min forrige besked.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 14:45
Takker igen Bent. Jeg har lige prøvet igen, og det virker ikke. Jeg er sikker på, det er noget specifikt på E modellerne. Som sagt, når jeg trykker på min REC knap, så sættes der en timer optagelse på valgte udsendelse. Efterfølgende tryk på den røde A knap, kalder + - 24 timer navigations knapperne frem, og enter enter åbner menuen hvor jeg kan annuller timer optagelsen. Jeg har prøvet alle muligt kombinationer, og det funker desværre ikke, øv.

Så Samsung må meget gerne lige tage sig sammen, og implementere en feature i denne retning :)

EDIT:
Skal siges, at jeg syntes E-manualen er mangelfuld og dårlig. Den indeholder kun lige de mest fornødne ting, men ikke mange uddybende detaljer omkring recorderen funktionalitet. Desværre er PDF manualen lig E-manulen i recorderen, så man skal selv gå på uddybende opdagelse :)


Redigeret af Moef - 20-Oktober-2014 kl. 14:48
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 14:49
Sådan opførte min e model sig også indtil jeg for nylig opdaterede. Der fremkom en ny menu med redigertasten mellem pilene. Også det med at fryse på fjernbetjening holdt op.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 15:08
Okay Bent,

Jeg bruger seneste 1009 update til min, som var installeret da jeg fik den. Tjekkede i går om der var noget nyt til den, men desværre ikke, øv. Jeg krydser fingre for, at Samsung ikke helt har glemt 2013 modellerne endnu, og får fikset nogen af de lidt mere, efter min mening "sjusket" problemer F modellerne har.

Men jeg er glad på dine vegne Bent, at du har fået løst nogen af dine problemer, det er bare dejligt :)

Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 15:24
Enig moef. Jeg ville ringe til samsung. Måske er det ikke den seneste opdatering, du har, selv om den viser det. På mit uhd tv var opdatering så stor, at jeg måtte usb update. Det tror jeg dog næppe, at det er problemet her.
Spændende at høre hvad radiomanden foreslår. Han snakker jo også om redigering som jeg og har desuden f modellen ligesom du.

Jeg prøver lige en gang mere i forsøget på at hjælpe dig.
Når du trykker record prikken og rød A. Står der så ikke Rediger plan som tredje punkt forneden. Hvis ja, så få dette frem
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 15:46
Man kan vel ikke rigtig, kalde samsungs maskiner, for Blu-ray optagere? Kan de optage på Blu-ray discs?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Man kan vel ikke rigtig, kalde samsungs maskiner, for Blu-ray optagere? Kan de optage på Blu-ray discs?

Nej. Du har helt ret, Flemming.
Min hedder en BD-HDDCOMBO.
Det dækker over en blu-ray og 3D afspiller mv. Og en alm. HDD optager, men som ikke kan brænde diverse.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Man kan vel ikke rigtig, kalde samsungs maskiner, for Blu-ray optagere? Kan de optage på Blu-ray discs?

Nej. Du har helt ret, Flemming.
Min hedder en BD-HDDCOMBO.
Det dækker over en blu-ray og 3D afspiller mv. Og en alm. HDD optager, men som ikke kan brænde diverse.
Ok, tænkte det nok. Så er det vel stadig, kun Panasonic som kan det?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 16:10
Jeg kender desværre ikke modellen fra Panasonic, men det er år siden, at jeg har brændt diverse. Idag har jeg slet ikke brug for det.
Det jeg optager på fx usb stik eller på en tilknyttet harddisk kan også kun afspilles på min maskine.
Det er naturligvis for at beskytte copyrightaftaler, hvilket jeg finder helt i orden.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
JohnHDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2011
Sted: Køge, Danmark
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnHDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 06:15
Det er fedt at der kommer opdatering som giver den mulighed, men jeg synes stadig det et sørgeligt at tvudbyderne/kabeludbyderne ikke selv kan sørge for at det bare virker... hvis man sætter et program til optagelse så burde EPG gøre at man får start og slut med.

Synes faktisk det virkede bedre i 'gamle' dage.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu