recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsungs bluray-optagere kan nu få slutningen  med
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsungs bluray-optagere kan nu få slutningen med

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsungs bluray-optagere kan nu få slutningen med
    Sendt: 18-Oktober-2014 kl. 11:02
De fleste kender irritationen over, at DR og andre stationer bruger optagelsestid på introduktion af nye udsendelser, når man optager via EPG, har nu fundet en løsning i hvertfald på Samsungs bluray-optagere.

Ofte manglede man de sidste spændende minutter på optagelsen. Ville man så forlænge tiden, måtte man over en besværlig manuel betjening. Men det er slut nu og det er blevet nemt at forlænge tiden.

Sådan gør man, når optageren er fuldt opdateret:

Tag fjernbetjeningen. Gå på Guide ( EPGmenuen)

Marker som sædvanlig det ønskede optagelsesprogram og tryk på den hvide prik REC.

Tryk på den røde A knap og tryk på enterknappen, der befinder sig midt mellem de fire pile. Herved fremkommer menuen med programmets optagelsestider. Forlæng sluttid med fx 10 minutter.
Tryk på OK knap i samme menu.
Gå tilbage til Guiden på Returnknappen liger over den røde Aknap.

God fornøjelse

PS: På grund af fx DRs manglende opdatering af EPGtider er det ikke sikkert, at programnavnet skrives rigtigt, men hele filmen kan i hvert fald ses.


Redigeret af bentpetersson - 18-Oktober-2014 kl. 11:04
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2014 kl. 13:12
Tjah, hos Panasonic kan man i recorderens setup vælge hvor meget tid man vil lægge til i starten og i slutningen.
Så når man bruger EPG'en, sørger maskinen selv for at lægge tid til.
Jeg har valgt, at min recorder skal starte 5 minutter før og slutte 10 minutter efter.
Skal man så optage flere programmer i forlængelse af hinanden og på forskellige kanaler, kan det være nødvendigt manuelt at fjerne den tillagte tid.

Det burde Samsung også kunne med deres recordere.
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2014 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Tjah, hos Panasonic kan man i recorderens setup vælge hvor meget tid man vil lægge til i starten og i slutningen.
Så når man bruger EPG'en, sørger maskinen selv for at lægge tid til.
Jeg har valgt, at min recorder skal starte 5 minutter før og slutte 10 minutter efter.
Skal man så optage flere programmer i forlængelse af hinanden og på forskellige kanaler, kan det være nødvendigt manuelt at fjerne den tillagte tid.

Det burde Samsung også kunne med deres recordere.


Helt enig Thomas.

Med hensyn til flere optagelser, så er først et problem med tre, der overlapper hinanden, idet disse Samsung optagere har to TVtunere

Redigeret af bentpetersson - 18-Oktober-2014 kl. 13:21
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2014 kl. 13:34

Det er meget nemt på Samsung, da der er en redigerfunktion i listen over kommende optagelser, så supernemt at ligge tid til optagelsen, det har været brug længe, især på DR udsendelser.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2014 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det er meget nemt på Samsung, da der er en redigerfunktion i listen over kommende optagelser, så supernemt at ligge tid til optagelsen, det har været brug længe, især på DR udsendelser.


Ja. Det har været brug for at kunne tillægge til især DR programmer.

Det er forøvrigt redigerfunktionen som jeg anviser. Og kun ved at benytte den sættes EPGens tidspunkter, som man kan fx tillægge tid på

Redigeret af bentpetersson - 18-Oktober-2014 kl. 13:50
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2014 kl. 13:58
Til Radiomanden. Et spørgsmål ud over tråden.

Ved afspilning via allshareplay benytter jeg menuen Optaget tv, idet jeg efterfølgende kan slette det sete fra HD.
ved at benytte menuen Min liste kan der ikke slettes.
Hvad er ideen så med Min liste?
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2014 kl. 14:38

Det må være E modellen, den var noget irriterende, F modellen er lidt mere enkel.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2014 kl. 14:52
Ja, det er E modellen
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2014 kl. 14:57

Den var irriterende og ustabil, blev byttet til en F, efter 3 gange på værksted.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 00:20
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det er meget nemt på Samsung, da der er en redigerfunktion i listen over kommende optagelser, så supernemt at ligge tid til optagelsen, det har været brug længe, især på DR udsendelser.

Jeg købte for en måned siden en F8500, jeg skulle prøve hvordan den var. Og det med tilføjelse af tid til slutningen af timer optagelser, er noget irriterende langsommeligt, syntes jeg stadig :)

Det er ingen hemmelighed, at man kan "redigere" ens timer optagelser før optagelsen starter. Det er sådan også ok, og tit en nødvendig feature. Dog syntes jeg stadig, at denne feature implementering er noget kluntet fra Samsungs side. 

Først og fremmest skal man redigere hver enkel optagelse menualt en efter en, som er meget langsommelig på, lad og sige 30-40 timer optagelser. Der burde være en hurtigere og mere enkel metode. F.eks., at ha' en global funktioner, som automatisk kunne tilføje 5-10 minutter hver gang en timer optagelse blev oprettet fra EPG'en. Eller f.eks. at kunne gøre det manuelt i EPG'en, når man havde valgt en udsendelse, lige inden den gemmes i timer listen.

Dertil kommer, at det bliver endnu mere langsommeligt, når man efter endt tids-redigering i "tidsplanlægningen" timer listen, sendes til toppen af listen hver gang, og efterfølgende skal finde der hvor man er nået til. Det burde være nemt at fikse for Samsung.

Læs venligt med i min lange tråd her, omkring H og F modellerne:
http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=17&t=31096

Der har jeg uddybet endnu flere problemer og mangler ved Samsung's recordere. Mangler / problemer, som jeg er sikker på nemt kunne fikses i en firmware update. Jeg kommer fra Sony's gamle RDR-HX xxx recordere, hvilke fik mig til at gå lidt i dybden med Samsung's recordere, som mangler det sidste for at være i top form ;)

Dog skal det siges, at jeg er super duper glad for, at kunne optage i digital kvalitet, og så 2 programmer samtidig, det er fedt!!

EDIT:
På stabiliteten har jeg ikke noget dårligt at sige. Jeg havde dog et enkelt crash i aften, efter jeg havde fjernet reklamer i en udsendelse, og efterfølgende ville slette en anden. Der dødede den helt, og jeg skulle nappe strømmen til dig. Men det er efter en måneds brug, og ca. 100-150 optagelser uden stabilitetsproblemer.



Redigeret af Moef - 20-Oktober-2014 kl. 00:22
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 08:13
Moef. Jeg har som nævnt en e-model.
Der er forskel på, om du efter valg af recordprikken vælger manuel eller rediger optagelse.
Prøv at følge min beskrivelse. Så huskes både navn og tider og du skal kun tillægge sluttid.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Moef. Jeg har som nævnt en e-model.
Der er forskel på, om du efter valg af recordprikken vælger manuel eller rediger optagelse.
Prøv at følge min beskrivelse. Så huskes både navn og tider og du skal kun tillægge sluttid.

Hej Bent,

Tak for tippet, men det virker ikke til F- 2013 modellerne. Åbenbart en feature som er implementeret i E modellerne. 

Når jeg trykker på REC tasten, så sættes valgte udsendelse som en timer optagelse. Men efterfølgende tryk på rød A, enter knapper udføre ikke noget. Kun A knapper får + - 24 time piletasterne frem. 

Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu