recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan ikke afinstallere Google Chrome?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan ikke afinstallere Google Chrome?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
herognu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-April-2010
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 374
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér herognu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan ikke afinstallere Google Chrome?
    Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 00:10
For at streame på en side skulle jeg downloade en HD app, som så åbenbart har installeret noget der laver koks i det. 

Samtidig er der blevet installeret ASK toolbar som en udvidelse til  Chrome. 

Når jeg forsøger at afinstallere ASK siger den jeg først skal lukke Chrome før det kan lade sig gøre selvom Chrome allerede er lukket.

Når jeg forsøger at afinstallere Chrome sker det samme og jeg får beskeden at Chrome først skal lukkes selvom Chrome allerede er lukket.

På den måde kan jeg ikke få lov til at afinstallere Chrome?

Når jeg er inde på hjemmesider bliver tekst ændret til links som man kan trykke på, så alt i alt er min maskine åbenbart blevet inficeret med et eller andet. 

Nogle forslag?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 00:26
Gå i joblisten og vær sikker på at Chrome er lukket derfra. Derefter går du til kontrolpanelet -> programhåndteringen, og derfra afinstallerer du ASK. Genstart herefter computeren.

M.v.h.

Til top
herognu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-April-2010
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 374
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér herognu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 04:44
Ahh hvorfor tænkte jeg ikke på det.

Det er egentlig mærkeligt: Da jeg tjekkede joblisten var der ingen programmer der kørte og derfor ingenting at lukke ned, men samtidig opdagede jeg at der var et Chrome ikon i meddelelsesområdet, som jeg så manuelt lukkede ned for.

Tak for svar.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 08:12
Det vil ikke hjælpe at smide Google Chrome ud!


Google Chrome

Klik på de tre streger lige under luk-knappen

Gå ned til Flere værktøjer

Klik på Udvidelser

Et nyt vindue åbnes

Her bør du kunne fjerne den FOR****de Ask.


Internet Explorer

Klik på "tandhjulet" lige under luk-krydset

Klik på Administrer tilføjelsesprogrammer

Sæt den til at vise Alle tilføjelsesprogrammer (Mener at huske, den skulle være her - ellers er den sikkert i Søgemaskiner) Ret mig, hvis dette ikke passer!

Her bør du kunne deaktivere eller fjerne Ask


Prøv så, om Ask kan fjernes i Programmer og funktioner



Redigeret af turbo2 - 19-Oktober-2014 kl. 08:14
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 08:15
Det lugter mere af at der er blevet opdateret en JAVA og man så har fået ASK med i købet. - Det kunne meget vel være den "app" var javabaseret.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 08:19
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Det lugter mere af at der er blevet opdateret en JAVA og man så har fået ASK med i købet. - Det kunne meget vel være den "app" var javabaseret.

Tænkte også på Java - men lortet er jo også tilsat andre programmer - desværre. Og de gør ALT hvad de kan, så man ikke kan komme af med skramlet.


Men som jeg har forsøgt at beskrive det, er dette så ikke vejen at gå for at få Ask smidt ud? Både fra Chrome OG InternetExplorer.


Redigeret af turbo2 - 19-Oktober-2014 kl. 08:21
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 09:14
Gendan din computer til et tidligere tidspunkt.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 10:26
Hej.
Kan være der er noget her der kan bruges.
http://www.kvikstart.dk/artikler/fjern-ask.html


Redigeret af nesager - 19-Oktober-2014 kl. 10:28
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 12:40
Sjovt nok med det Ask Toolbar. Jeg benytter den gratis udgave af Avast og den kommer med meddelelser hver gang, der er blevet installeret toolbars og andet møg. Den giver så mulighed for at fjerne disse ved blot at acceptere Avast vil fjerne det. Det fungerer godt, synes jeg.
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu