recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Backup i skyen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Backup i skyen

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ceefive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Jeg ser også svingene hastighed, men det er ikke et problem for mig.
Sidst jeg smed 80GB som skulle med i backup tog det 4,5 timer, og jeg har 90Mbit upload.
Min server er altid tændt, så lidt vente tid er ok, når bare det kommer op.


Er det Crashplan du benytter ?
Til top
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ceefive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2014 kl. 14:13
Status er at den her Crashplan app stadig har 19 dage tilbage før den er færdig med mine 500gb data. Den kører med 1,8mbps - det er da bare langsomt.
Nu har jeg endelig fået 50/50mbit forbindelse og troede jeg kunne udnytte det - og så er der alligevel begrænsninger. jeg kan selvfølgelig godt forstå de her udbydere ikke kan give mig 50mbit til deres servere hele tiden - men 1,8 hele tiden - det er for langsomt for mig. Maskinen der køre backuppen har været lukket ned nogle gange - jeg tror det er årsagen til at jeg har en masse directories der kan gendannes - men de har ikke alle filer inkluderet. Det er da irriterende.

Noget andet er at jeg har en del computere i mit setup.
En "server" med flere diske, en NAS, en Laptop, en Spillecomputer - og så har konen og 3 unger flere af deres egne ting også....

Måske er min arkiv-løsning alligevel en Amazon Glasier konto - der forstår jeg at jeg har et on-line arkiv - men med begrænsninger i hvor meget jeg kan downloade uden at betale..... - måske er en betalingsløsning det der skal til for at få tilfredsstillende båndbrede...

Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2014 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af ceefive ceefive skrev:

Funktionen med at man kan backe-up hos en ven - er der nogen der bruger den ? Hvis jeg nu sætter min externe disk op hos forældrene der også har fiber-forbindelse - får jeg så fuld valuta for min båndbredde ?
Formoder at vennen også skal tegne abonnement for at det virker ?
Jeg bruger den løsning og den koster ganske gratis. Crashplan på min server modtager en krypteret backup fra min kammerat mellem kl 01 og 03 hver nat (såfremt der er noget at tage backup af) og mellem 03 og 05 er det så min servers tur til at skovle en krypteret backup op på hans server. Det virker super og vi kan ikke kigge i hinandens filer.

Hvis du ikke har tålmodighed til at vente på at få overført en masse data over internettet, fx. første gang du starter crashplan op, så kan du tage din server under armen og sætte den op et par timer hos din kammerat, så ordner de to servere sagerne over gigabit lokalnettet i en ruf, hvorefter du kan tage den med hjem og lade serverne klarer resten over internettet.

Det er røvnemt og temmeligt praktisk.
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 09:20
Strato Hidrive (Deutsche Telekom) har også lavet en fin app til Synology. Jeg har brugt den et par år nu med stor succes
http://www.strato-hosting.co.uk/online-storage-hidrive/basic/.

Den kører med fin hastighed op og ned.
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
gummianden Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Oktober-2014
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gummianden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 10:35
Jeg kan anbefale JOTTACLOUD

Det er en norsk backupservice. Jeg brugte meget tid på at teste forskellige services og bl.a. livedrive igennem en masse underleverandører. Der var for mange begrænsninger både på hastighed og hvilke filer man måtte uploade. Må jeg ikke uploade en ISO?? What?!

Grunden til at jeg valgte Jottacloud er som sagt at det er en norsk service der tilbyder UBEGRÆNSET plads til 10 enheder. Det kan også fungere som en slags dropbox hvilket er ret cool. De har ikke lavet noget NAS backup software, så der skal man have computeren tændt for at få den backet op.

Lige nu har jeg kun 2 computere tilsluttet samt min NEXUS 5 som også bliver backet up (billederne bliver backet op både på onedrive, google+ samt jotta :P )

Har waoo 50/50 så det gør ondt i mit Internethjerte når jeg ser hvor langsomme andre services er i forhold til Jottacloud når man tager prisen i betragtning

Bevares keepit burde også være hurtig, men det er bare ikke ligeså smidigt og gennemtænkt som Jottacloud. 
Til top
tesk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Juli-2014
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tesk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 11:20
Jeg sidder i samme situation. Jeg er lige gået fra Bitcasa Infinte da de smider alle os ud nu og over til Hubic.

Hubic får native Synology support med DSM 5.1 som lanceres i November efter planen.

10 TB til 10 euro i måneden. Jeg uploader lige pt fra en 50 mbit fiber forbindelse med omkring 4-5 MB/s til Hubic, så hastigheden er ganske fin. Problemet er dog at den gerne vil synkronisere alle 10 TB, men man kan vælge at undlade at synkronisere mapper, da 10 TB i sync er gigantisk overkill.

Så en lidt halv løsning, men sammenlignet med Bitcasa som var ultra sløv, så tror jeg nok at Hubic bliver stedet som får mine penge. Ultimativt ville det være hvis de tillod man kunne mounte deres storage som et netværks drev.

De har også en backup funktion, så du kan højreklikke på en mappe og få den til at lave backup i et fast interval - og hvor mange gamle versioner du vil gemme også. Det er ret fancy.

25 GB gratis, hvis man vil prøve det af inden :)

www.hubic.com


Redigeret af tesk - 25-Oktober-2014 kl. 11:21
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af ceefive ceefive skrev:

Status er at den her Crashplan app stadig har 19 dage tilbage før den er færdig med mine 500gb data. Den kører med 1,8mbps - det er da bare langsomt.
Nu har jeg endelig fået 50/50mbit forbindelse og troede jeg kunne udnytte det - og så er der alligevel begrænsninger. jeg kan selvfølgelig godt forstå de her udbydere ikke kan give mig 50mbit til deres servere hele tiden - men 1,8 hele tiden - det er for langsomt for mig. Maskinen der køre backuppen har været lukket ned nogle gange - jeg tror det er årsagen til at jeg har en masse directories der kan gendannes - men de har ikke alle filer inkluderet. Det er da irriterende.

Noget andet er at jeg har en del computere i mit setup.
En "server" med flere diske, en NAS, en Laptop, en Spillecomputer - og så har konen og 3 unger flere af deres egne ting også....

Måske er min arkiv-løsning alligevel en Amazon Glasier konto - der forstår jeg at jeg har et on-line arkiv - men med begrænsninger i hvor meget jeg kan downloade uden at betale..... - måske er en betalingsløsning det der skal til for at få tilfredsstillende båndbrede...


Bruger du gratis prøveperioden? eller har du betalt.

Hastigheden er nemlig voldsomt neddroslet på gratis perioden
Til top
brafi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brafi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 20:09
Jeg bruger også hubic.com
Fordelen imø er at jeg her kan have filer liggende i skyen, uden at de nødvendigvis skal ligge på computeren...
Til top
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ceefive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:


Oprindeligt skrevet af ceefive ceefive skrev:

Status er at den her Crashplan app stadig har 19 dage tilbage før den er færdig med mine 500gb data. Den kører med 1,8mbps - det er da bare langsomt.
Nu har jeg endelig fået 50/50mbit forbindelse og troede jeg kunne udnytte det - og så er der alligevel begrænsninger. jeg kan selvfølgelig godt forstå de her udbydere ikke kan give mig 50mbit til deres servere hele tiden - men 1,8 hele tiden - det er for langsomt for mig. Maskinen der køre backuppen har været lukket ned nogle gange - jeg tror det er årsagen til at jeg har en masse directories der kan gendannes - men de har ikke alle filer inkluderet. Det er da irriterende.

Noget andet er at jeg har en del computere i mit setup.
En "server" med flere diske, en NAS, en Laptop, en Spillecomputer - og så har konen og 3 unger flere af deres egne ting også....

Måske er min arkiv-løsning alligevel en Amazon Glasier konto - der forstår jeg at jeg har et on-line arkiv - men med begrænsninger i hvor meget jeg kan downloade uden at betale..... - måske er en betalingsløsning det der skal til for at få tilfredsstillende båndbrede...



Bruger du gratis prøveperioden? eller har du betalt.

Hastigheden er nemlig voldsomt neddroslet på gratis perioden

ja det er den gratis prøveperiode jeg benytter. Får 1,9mbps - der mangler stadig 347 gb der estimeres 17 dage til det.
Til top
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ceefive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 22:40
har fået en del nye services at checke op på. tak

Jeg er også kommet frem til at det jeg søger er en kombineret backup og arkiv funktion.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 23:53
Oprindeligt skrevet af ceefive ceefive skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Jeg ser også svingene hastighed, men det er ikke et problem for mig.
Sidst jeg smed 80GB som skulle med i backup tog det 4,5 timer, og jeg har 90Mbit upload.
Min server er altid tændt, så lidt vente tid er ok, når bare det kommer op.


Er det Crashplan du benytter ?
Ja
.....
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Status: Offline
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2014 kl. 01:39
Jeg bruger Pogoplug.com. Det har jeg en lokal backup løsning, der også virker som en slags dropbox. Yderligere giver jeg nogle få hundrede kroner om året for at have en ubegrænset Cloud. Så jeg har en ekstra sikkerhed på den konto. Jeg kender ikke upload hastigheder, men det har ikke taget mange dage, at få backup af det hele sendt i skyen. Du kan prøve at tjekke det ud. 
Det giver mig adgang til min musik og mine foto på mobilen via mobildata. Der er indbygget automatisk backup i Pogoplug appen, så den kan tage en total backup af min mobiltelefon og ligge i skyen. Den kan også bruge ved mobiltelefonskift - angiveligt også på tværs af platforme. Det har jeg dog ikke prøvet af endnu.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu