recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Triax TD64 kontra TD78?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Triax TD64 kontra TD78?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
HomerDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 23-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomerDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Triax TD64 kontra TD78?
    Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 19:54
Hej

Jeg har en Triax TD64 (60 x 66 cm sådan ca.) som peger mod 13 øst.
Ved dårligt vejr, kan signalet godt falde under grænsen og jeg får sort skærm.
Ved at skifte skålen til en TD78, ville jeg kunne forbedre signalmodtagelsen, såfremt den er finindstillet som den skal og dermed holde mig over "grænsen"?
Det er som om TD64 lige mangler lidt i dårligt vejr.

Venlig hilsen
Yousee Lille Tillægspakke med Bland Selv (Hørsholm). Triax TD64 Parabol med SKY TV fra 13' øst
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 22:13
Tag en 88 når du alligevel skal til at skifte. Så er du på den sikre side. Jeg har selv en TD88 med to hoveder på og har aldrig haft problemer i de ca. 15 år jeg har haft den.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
HomerDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 23-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomerDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 23:25
Er et af de to lnb hoveder du har centreret på skålen eller er de placeret til hver deres side af "midten"?
Jeg skal kun have et lnb hoved centreret på skålen og derfor måske lidt overkill med en 88 og måske lidt for stort, da den skal vinkles lidt i forhold til beslag som jeg ikke gider skifte.

Nogen der ved med sikkerhed hvad størrelsen en td78 har (højde og bredde)? Får lidt forskellige resultater, når jeg søger.
Yousee Lille Tillægspakke med Bland Selv (Hørsholm). Triax TD64 Parabol med SKY TV fra 13' øst
Til top
HomerDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 23-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomerDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 23:26
Er et af de to lnb hoveder du har, centreret på skålen eller er de placeret til hver deres side af "midten"?
Jeg skal kun have et lnb hoved centreret på skålen og derfor måske lidt overkill med en 88 og måske lidt for stort, da den skal vinkles lidt i forhold til beslag som jeg ikke gider skifte.

Nogen der ved med sikkerhed hvad størrelsen en td78 har (højde og bredde)? Får lidt forskellige resultater, når jeg søger.
Yousee Lille Tillægspakke med Bland Selv (Hørsholm). Triax TD64 Parabol med SKY TV fra 13' øst
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af HomerDK HomerDK skrev:

Er et af de to lnb hoveder du har centreret på skålen eller er de placeret til hver deres side af "midten"?


De sidder hver 3 grader fra midten.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Status: Offline
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lytro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2014 kl. 09:17
Om det skal være en TD78 eller TD88, kommer an på, hvor meget signal du mangler.
Du regner arealet ud og kan se at en TD78 er ca. en halv gang større end en TD 64.
Og en TD88 er knapt dobbelt så stort arealet som en TD64.
'
Lynge Smile
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu