recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rockfon komplet væg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rockfon komplet væg

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Rockfon komplet væg
    Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 21:18
Nu det er efterår, begynder lysten til at renovere at melde sig.
Jeg har tidligere idag, lavet en tråd omkring atmos placeringer i loftet. Så jeg skal her ind over vinteren have lavet 4 loft højttalere. I første omgang tænkte jeg at fræse ledninger i væggen og så op på loftet.
Istedet tænker jeg på at lave hele tv væggen i troldtekt eller lignende. Og "nøjes" med at fræse riller bag på dem og derfra op på loftet. Overvejer at trække et hdmi med op og ind til børneværelset.

Nogen der har erfaringer med det, eller kan anbefale andet materiale?
Har kig på nogle 11mm paneler. Tænker de optimalt bør være tykkere, men noget må de da kunne give.
Er der mærkbart noget dæmpning at hente på sådan et projekt?

I får lige et par billede til illustration.

http://imgur.com/gjnpcKi
http://imgur.com/JGLGQ6R
http://imgur.com/IBhs5iO


Ddit: efter svarende i denne tråd er jeg gået væk fra troldtekt og kastet lyset over rockfon sonar. Stadig med en komplet væg ved fronter og tv.
Efter flere test har jeg observeret en lettere rungen fra subben, når jeg læner mig helt tilbage i ryglænet på sofaen.(siddende midt i sofaen, yderst til venstre oplever jeg en stram bas faktisk). Vil sådan en komplet frontvæg, gøre noget for sådan en rungen? Eller skal jeg have fat i bagvæggen så?


Redigeret af Bromberg5 - 04-November-2014 kl. 22:14
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 21:20
Hov her:









Redigeret af Bromberg5 - 23-Oktober-2014 kl. 09:06
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 21:20
http://imgur.com/JGLGQ6R
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 21:21
Hold nu kæft altså, det kører her på mobilen:-)

Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Januar-2012
Status: Offline
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 21:32
Jeg havde en væg i Ecophon "Wall Panel A" (tror jeg det hed). Det har en pæn, glat, hvid overflade med gode dæmpende, akustiske egenskaber. Det gjorde en kæmpe forskel for efterklangen i min stue. Meget mere behageligt at opholde sig i og øger tale-forståelse. Når det er sagt, så er jeg mere til akustikloft.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 21:43
Troldtekt til væg er no go. Det er det for porøst til.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 22:58
Hvad ku være et alternativ så?
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 23:16
Sæt det på loftet.
 
Det vist blevet moderne igen.
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 23:32
Lige lidt off topic, hvilken stand er det din ipad står i/på?
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 00:04
Vil ikke have det i loftet, da det kun vil være en sektion af loftet i såfald.

Jeg kan faktisk ikke huske hvad den hedder. Det er et dansk firma, der laver den og mener ikke de laver andet.
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 11:28
Jeg vil fraråde dig at fræse i troldtekt, du risikere at det smuldre mellem hænderne på dig. Hvis jeg var dig vil jeg i stedet vælge at bruge 50mm Rockfon, så kan du også bare lade ledninger løbe på væggen da bagsiden af Rockfon'en nok skal give efter. Det største problem bliver at vælge en monteringsmetode, som du synes er pæn nok til din stue. Til gengæld bliver det akustiske payoff fantastisk.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2014 kl. 09:08
Hvor bør man placere sådan en akustik væg?

Min egen tanke var front væggen, af rent praktiske grunde, da det er en "hel" væg, hvor jeg kan t gøre det fra kant til kant
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu