recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediecenter anbefalinger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mediecenter anbefalinger

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mediecenter anbefalinger
    Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 11:25
Jeg har pt en mini Mac late 2012, som jeg udelukkende bruger til xbmc server.
Jeg ville dog gerne en enklere løsning, så man undgik opstart, egentligt styresystem mm.

Jeg er dog ikke voldsomt meget inde i de forskellige muligheder.
Mine krav er:
Skal kunne afvikle DTS hd og true dolby (kan min Mac ikke)
Skal have xbmc.
Behøver ikke at have en harddisk, da jeg har en timecapsule med plads.
Dog gerne usb port, så der kan installeres usb harddisk.

Er der ellers andre ting jeg bør være opmærksom på?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 11:47
Altså, du kan jo beholde din Mac og så køre openELEC eller lignende Linux distribution på den. Og nej, det er ikke svært, selvom det er Linux.
Disse versioner er komplet nedstrippede versioner, der bare indlæser det mest essentielle og booter direkte ind i XBMC/KODI. Det giver en mere helstøbt oplevelse. Hvis du har SSD i maskinen, så vil den gå fra slukket til klar i løbet af sekunder.

Redigeret af Nagash - 20-Oktober-2014 kl. 15:35
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 11:47
Jeg har sådan en Dune HD tv 303D og den virker perfekt til formålet - virkelig stabil.

Og hvis man vil ha et mere lækkert interface aller xbmc så kan man gratis installere zapitti. Det er MEGET mere enkelt end mac mini med xbmc. Been there done that
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 12:04
Præcis som Nagash skriver så ville det være den nemmeste løsning og du vil kunne afvikle både DTS-HD og True HD uden at købe ny hardware... alternativ kan du lægge Windows på maskinen, men så ville du skulle holde den opdateret osv... så OpenELEC er helt klart den nemmeste løsning hvis det kun skal bruges det som mediacenter...
Alternativt kan du lave en Dual Boot så du bibeholder din OSX installation og så lægger du OpenELEC på en anden partition og vælger at den skal bruge OpenELEC partitionen som standard startdisk og når du så skal bruge OSX (computeren) holder du "alt" nede under opstart og vælger din OSX.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 12:12
Openelec lyder som noget jeg vil give mig i kast med. Findes der en guide for dummies?
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 12:17
Jeg skal lige høre om jeg med openelec installeret, kan jeg så tilgå min harddisk PÅ mini macen? Altså bruge de GB den har til fil lagring?
Eller har jeg kun openelec installeret og skal streame fra en harddisk?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 15:35
Ja, du kan godt tilgå film og musik der ligger på den fx.
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 17:04
Den øvelse kæmpede jeg også med på et tidspunkt, men fik aldrig installeret open elec. En lille guide ville være rigtig fedt.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 17:42
Det er virkelig nemt. Når en guide ser sådan ud, så viser det vist lidt om, hvor let det er:
Når først det er installeret, så er resten bare, som i under opsætningen af XBMC i Windows/OS X.
Eneste forskel under fra OS X er, at I nu har mulighed for, at vælge DTS HD MA og True HD kompatibel receiver.


Redigeret af Nagash - 20-Oktober-2014 kl. 18:47
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 19:12
Det prøvede jeg vist også engang, måske skulle jeg prøve igen. Er den mere stabil end under osx, som til tider giver mig lidt problemer, specielt når der kommer nyt styresystem. 

Jeg bruger en harmony fjernbetjening, ved du om det fungerer sammen. 

Jeg ville gerne køre med dual-boot, så jeg stadig har den almindelige osx, hvor jeg kan gemme filerne og rippe dvd. 

Nu har jeg ikke ssd, så måske skulle jeg prøve at køre det via en usb, hvilket nok vil være hurtigere end min harddisk i opstart.  Fungerer det på mac, det kan man jo gøre på nuc. 


Redigeret af Bconrad - 20-Oktober-2014 kl. 19:16
Til top
humperdink Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér humperdink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 20:05
Qnap TS-251 NAS kører også XBMC. Har sådan en fyr kørende med DVBLink og XBMC.

Alt for meget grej at opgradere på.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 20:52
Ja, boot fra USB pen burde også virke på MAC. På den måde skulle du vel egentlig ikke engang behøve dual boot. Når du vil køre OS X, så tager du bare pennen ud og så skulle den vel boote op i OS X.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu