recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afmonterbar vægmount
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Afmonterbar vægmount

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rallen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-September-2006
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rallen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Afmonterbar vægmount
    Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 07:03
Hejsa!

Jeg har fået investeret i en projektor, på trods af at jeg har en temmelig lille lejlighed hvor pladsen i stuen i forvejen er knap. Det burde lige kunne gå at få nok afstand til lærredet, men at have en projektor hængende hele tiden kommer til at se temmeligt voldsomt ud. Derfor vil jeg gerne have en løsning hvor jeg kan afmontere så meget som muligt mellem brug.

Jeg har i min søgning ikke kunne finde nogen vægmount der opfylder ovenstående, men hvis nogen har forslag modtages det gerne.

Jeg har dog i stedet forsøgt at udtænke en alternativ løsning, hvor et fladt VESA 100 beslag på væggen benyttes til at montere selve mounten, hvorved det kun er beslaget som bliver hængende mellem brug. Lyder dette helt umuligt?

Jeg er ude i et vægbeslag ala. dette:



Som monteres på et beslag ala. dette:



Alle input modtages gerne - også dem der mener at jeg er vanvittig ;-)

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 07:07
Det bliver da noget skrammel. Så skal du til, at kalibrere projektoren hver gang, den skal monteres igen. Du rammer jo nok ikke præcis samme vinkel på beslaget hver gang.
Til top
Rallen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-September-2006
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rallen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 07:11
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Det bliver da noget skrammel. Så skal du til, at kalibrere projektoren hver gang, den skal monteres igen. Du rammer jo nok ikke præcis samme vinkel på beslaget hver gang.

Det er jeg med på - men når valget står mellem ingen projektor eller en projektor der skal kalibreres fra gang til gang, tænker jeg at det kan overleves ;-)
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 07:35
Oprindeligt skrevet af Rallen Rallen skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Det bliver da noget skrammel. Så skal du til, at kalibrere projektoren hver gang, den skal monteres igen. Du rammer jo nok ikke præcis samme vinkel på beslaget hver gang.

Det er jeg med på - men når valget står mellem ingen projektor eller en projektor der skal kalibreres fra gang til gang, tænker jeg at det kan overleves ;-)

Jeg har et Vogels vægmount 6565 liggende til en fornuftig pris, hvor man kan fjerne projektoren mellem brug med en snapkobling.

Send mig en PM hvis du er interesseret


Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Rallen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-September-2006
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rallen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Oprindeligt skrevet af Rallen Rallen skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Det bliver da noget skrammel. Så skal du til, at kalibrere projektoren hver gang, den skal monteres igen. Du rammer jo nok ikke præcis samme vinkel på beslaget hver gang.

Det er jeg med på - men når valget står mellem ingen projektor eller en projektor der skal kalibreres fra gang til gang, tænker jeg at det kan overleves ;-)

Jeg har et Vogels vægmount 6565 liggende til en fornuftig pris, hvor man kan fjerne projektoren mellem brug med en snapkobling.

Send mig en PM hvis du er interesseret



Mange tak for buddet! Er det ikke kun selve projektoren som er nem at afmontere her? Jeg vil gerne kunne fjerne hele mounten fra væggen :-)
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2014 kl. 00:51
Du kan uden problemer afmontere projektoren og fjerne den horisontale arm så du kun har basen hængende på væggen
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2014 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Det bliver da noget skrammel. Så skal du til, at kalibrere projektoren hver gang, den skal monteres igen. Du rammer jo nok ikke præcis samme vinkel på beslaget hver gang.

Hvis man bruger et ordentligt beslag og ikke er anal med om billedet rammer milimeterpræcist, så er det altså ikke noget større problem.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu