recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min Stuebio (under opbygning)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Min Stuebio (under opbygning)

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Min Stuebio (under opbygning)
    Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 09:27
Hej med jer

Så er det vist min tur til at starte en tråd, vi er pt i gang med den helt store renovering derhjemme, nyt køkken og ny stue. I forbindelse med stuen har jeg brug for et par råd om placering og valg af højtalere.

Først lige en liste med Hifi udstyr

Receiver:
Marantz SR-7008

Speakers::
B&W CMC2 Center
B&W CM10 Fronte
B&W CCM683 Baghøjtaler

TV:
Samsung UE55F8505

Møbel:
Unnu 221+211Large+221 (hjemkøbt men ikke hængt op endnu)

Medieafspiller
Hjemmebygge Windows 8.1pro PC med xbmc, koblet på lan, med en synology DS1511.



Her er et billede af min kommende tv væg med unnu møbelsektioner og højtaler+tv.


Herudover har jeg fået fjernet en nedlagt skorsten i vores bryggers, hvor jeg så vil etablere et skab med min nye antenneforstærker og xfelt til husets netværk.

Redigeret af Bygone - 27-Oktober-2014 kl. 08:41
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 09:30

Et par status billeder :) først et before af endevæggen med tv og hifi efter udfræsning af riller



og så et billede efter glasvæv er kommet på og første gangs maling er givet.



Lige et lille indblik i flexrør madness :)



Så er loftet færdig :) og vores lyskasse er halvt færdig, resten sættes op iaften. lyset virker kraftigere på billedet end i virkeligheden...



Gulv lagt og unnu møbel opsat.



Redigeret af Bygone - 01-December-2014 kl. 12:41
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 09:30
Reserveret til senere billeder 2
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 09:50
Spændende med en "renovering". Renovation er noget med affald Tongue
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 09:56
Tillykke med projektet! Du bliver glad for det :-)

Hvilket program har du tegnet i ? 

vh rAsmus

Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Spændende med en "renovering". Renovation er noget med affald Tongue


Hehe, godt fanget, jeg vidste det var for tidligt at skrive et så omfangsrigt indhold :).
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af therazz therazz skrev:

Tillykke med projektet! Du bliver glad for det :-)

Hvilket program har du tegnet i ? 

vh rAsmus<span ="Apple-tab-span" style="white-space:pre">     </span>



Det er lavet i et gratis vektor grafik program kaldet inkscape.
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 11:08
Tak 

Det vil jeg kigge på :-)

Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 12:20
Hvordan beregner jeg placering af loftspeakers ud skal de sidde lige over hjørnesofaen eller hvordan? skal jo snart i gang med at finde ud hvad speaker det skal være.

Nogen gode forslag til en loftsmonteret baghøjtaler til mit setup?

Jeg har haft kigget på nedenstående men er lidt på herrens mark, har ikke den store erfaring med indbygningsspeakers...

http://www.hifiklubben.dk/Products/b-w-ccm816-lofthojttaler-27601/
http://www.hifiklubben.dk/Products/b-w-ccm683-lofthojttaler-30095/
http://www.hifiklubben.dk/Products/b-w-ccm663sr-lofthojttaler-30080/

Når det nu "kun" er til bagspeakers til et surround setup de skal anvendes, hvor meget er der behov for ?

Redigeret af Bygone - 21-Oktober-2014 kl. 12:22
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 12:17
Så landede der lige et par B&W CCM683 :) så mangler jeg bare lige og få stuen gjort færdig hehe.

B&W CCM683

Redigeret af Bygone - 25-Oktober-2014 kl. 12:23
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 22:35
Hej,

Jeg er også ved at renovere min stue.

Hvad har du tænkt med strøm, antenne, data osv. på din tv-væg?
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Hej,

Jeg er også ved at renovere min stue.

Hvad har du tænkt med strøm, antenne, data osv. på din tv-væg?


Jeg er gået all in :) har fræset ud til netværksstik i alle sektioner af unnu møbel, fræset ud til strøm i næsten alle sektion, og fræset ud til 2 antenne dåser, 1 i unnu møbel og 1 bag tv. Bag tv har jeg fræset ud til 1x strøm + 1x netværk + 1x antennedåse. Herudover har jeg lagt et 40mm afløbsrør med 2x 67 grader drejningsendestykker ind i væggen fra bagside af tv ned til bagside af sektionen i unnu møbel hvor min receiver skal stå. Det er til de kabler med stik som jeg ikke umiddelbart syntes gav nogen mening og fræse ind i væggen som hdmi og ir sender fra samsung tv til styring af stofabox.

Jeg har også fræset ud til 2 baghøjtalere så kablerne er skjult hen langs loftet til dem og fræset 2 rør ud til hver front da jeg regner med at biamp dem. rør til frontene ende så ud i en dåse bag gulvhøjtaleren så man kun ser det kabel stykke fra væg til frontene.

til sidst har jeg pga det var en endevæg og vi var bekymrede for om det og fræse en kabel bakke ind i væggen ville give strukturelle problemer lagt en støbejerns kabelbakke ind som går hele vejen på tværs af unnu møblet.

Har lagt lidt billeder ind i toppen af endevæggen som den ser ud pt. Er dog langt fra færdig endnu.


Redigeret af Bygone - 29-Oktober-2014 kl. 15:15
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu