recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken tablet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken tablet?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 659
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2014 kl. 06:41
De fleste banker, hvis ikke alle, har vel en dedikeret app, så java er irrelevant.
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 967
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2014 kl. 07:25
Jeg har en Nexus 7 2. gen fra 2013 32 gb. (Ikke LTE) du kan købe billig.

den har selvfølgelig kun en skærm på 7" 
Skal selv ud og have mig en iPad Air 2.

Send en PM hvis det har interesse.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Henrik Nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 424
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2014 kl. 08:22
iPad Air (Air 2, hvis du mener TouchID og et lille bump op i hastighed er +800 værd) eller Nexus 9, som er lige om hjørnet. Det er de mest oplagte bud.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 967
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2014 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af Henrik Nygaard Henrik Nygaard skrev:

iPad Air (Air 2, hvis du mener TouchID og et lille bump op i hastighed er +800 værd) eller Nexus 9, som er lige om hjørnet. Det er de mest oplagte bud.

Ahh ret skal være ret. Air 2 er også:
1,4mm tyndere
32 g lettere
skærmen har fået noget antireflektions halløj som skulle gøre den bedre at bruge i sollys
Kameraet på bagsiden er det samme som sidder i iPhone 5S hvilket vil sige at den nu kan optage slow-mo
Den understøtter Wifi AC
Du kan ikke købe den gamle Air med mere end 32 gb (på apple.dk, måske du kan finde en i en butik et sted?)
Den har også fået baometer

Og Hvis alt dette, plus hurtigere CPU og TouchID er 800 kr værd for dig. så er det Air 2 du skal gå efter :)
For mig er det grund nok. :)
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2014 kl. 09:17
Det er jo fint nok at i snakker løs om Ipad Air 2 men hvor relevant det lige er når trådstarter vil bruge ca. 2000 kr. ved jeg ikke... :-) 

kristianeand; overvej at slå til på kenneth85's Nexus 7, hvis prisen er god. Det er en fantastisk tablet, jeg er selv gået fra 10" til de 7" og det generer ikke mig. Men det er selvfølgelig individuelt. 
Til top
kristianeand Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kristianeand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2014 kl. 10:16
Jeg tror desværre, at 7" bliver lidt for småt.
 
De 2.000 kr. var egentlig bare min første indskydelse, idet jeg havde set en Galaxy Tab 4 til små 1.800kr. Kan jeg få væsentlig mere værdi for pengene ved at smide 500-1.000 kr. oveni, så vil jeg bestemt overveje det.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2014 kl. 10:38
Hvis du vil op i pris, så vil jeg klart anbefale en ASUS Transformer Book T100!
http://asusnordic.com/dk/asus-transformer-book-t100.html

Der får du en fed kombi af tablet og bærbar. Fona kører den i øjeblikket til 2.299,-

Jeg bruger den lige så ofte med tastaturet klikket på, som uden. Og som med dette indlæg, så lagde jeg min (arbejds) iPad fra mig, for at skrive indlægget på ASUS'en. Hvorfor? Jo såmænd p.g.a. hastighed og tasturet. Skal man skrive længere indlæg - eller redigere indlæg - så irriterer det mig grænseløst, hver gang jeg skal gøre det på mobilen eller iPad, da jeg mangler mus og tastutur, som bare er hurtigere og bedre.

Derudover, så får du med ASUS'en en fuld Windows 8.1, Office Home, 64 GB indbygget hukommelse (med mindre man vælger den udgave med 500 GB HDD i tasturet). Der er USB 3.0, HDMI-udgang o.s.v. Og med Win8 er der mulighed for både at installere apps, men også benytte den som helt almindelig Windows tablet - d.v.s. køre almindelige Windows progammmer, Java, flash m.v.

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 23-Oktober-2014 kl. 10:40
Til top
kristianeand Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kristianeand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2014 kl. 12:13
Jeg synes, at ASUS Transformer Book T100 virker som et super godt alternativ til alm. tablet.
 
Fungerer den egentlig som en almindelig bærbar, eller hvordan fungerer det, når man tager skærmen af? Jeg ville nok investere i et tastatur, hvis jeg skulle købe en tablet. Desuden er min bærbar ved at vise store svaghedstegn.
 
Kan Asus sagtens anvendes til at tage med på studie og skrive noter?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2014 kl. 12:20
Uden tastatur er T100 en helt almindelig tablet. Med tastaturet klikket på, fungerer den som en helt almindelig bærbar - inkl. touchpad. Du har stadig touch mulighed på skærmen, med tasturet på.

Ja, den vil fungere genialt til studiebrug. Som nævnt, så kan du installere helt almindelige Windows programmer på den, hvad man nu måtte brug på studiet. Dertil kommer at Onenote allerede ligger på den. Onenote må nok siges at være det bedste note-program på markedet.

M.v.h.
Til top
Lasse5068 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-August-2013
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse5068 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2014 kl. 15:43
Hvad med den nye Nexus 9, der lige er kommet? Den er lige noget større end Nexus 7 og 4:3 i stedet for 16:9. HTC står bag den. Og så kommer den med Android 5.0 Lollipop Thumbs Up
- 64-bit NVIDIA Tegra K1 processor, 2.3 GHz
- 16 eller 32 GB lagerplads
- 2 GB RAM
- 2048x1536 skærmopløsning

Ser ud til at være den fedeste tablet i mine øjne :D Er helt vild med designet - og den har HTC Boomsound (de to fronthøjtalere).



Redigeret af Lasse5068 - 23-Oktober-2014 kl. 15:44
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2014 kl. 16:44
synes den kun er 8.9" skal ikke have noget mindre en ipad skærm størrelse, bliver sku for småt til at sidde og surfe i længere tid
Til top
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2014 kl. 16:56
0,8" forskel er knap nok mærkbart. Jeg ville sige at man skal opleve den hands-on, før man kan udelukke den, hvis 0,8" er ens eneste argument.

Når det er sagt, så er den langt over trådstarters prisklasse og helt oppe i iPad Air prisniveauet (og så ville jeg nok snuppe Air'en).
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu