recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken tablet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken tablet?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
kristianeand Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kristianeand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken tablet?
    Sendt: 22-Oktober-2014 kl. 15:43
Jeg overvejer at købe en tablet. Jeg er ikke sikker på, om det skal være Android eller Ipad. Jeg hælder nok mest til at købe en Android - evt. Samsung da jeg har Samsung smartphone.
 
Jeg kan se, at Samsung har flere modeller. Er der nogen, der kan forklare mig de væsentlige forskelle på modellerne? Er der evt. en model, som kan anbefales?
 
Kristian
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2014 kl. 16:17
Overvej en iPad Air (første generation).

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2014 kl. 16:56
Jeg anbefaler en samsung Tab S. Læs anmeldelser. Hurtig, god wifi, utrolig flot skærm og billeder. Her kan du kan du også isætte hukommelses kort, der passer til dine ønsker, og som kan flyttes og bruges til nye modeller. Jeg har desuden en Samsung S 5. De kommunikerer virkelig godt sammen og dine Apps fra din Smartphone indsættes automatisk
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zeryus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2014 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Jeg anbefaler en samsung Tab S. Læs anmeldelser. Hurtig, god wifi, utrolig flot skærm og billeder. Her kan du kan du også isætte hukommelses kort, der passer til dine ønsker, og som kan flyttes og bruges til nye modeller. Jeg har desuden en Samsung S 5. De kommunikerer virkelig godt sammen og dine Apps fra din Smartphone indsættes automatisk

Jeg overvejer også en Tab S men lige et spm: er det muligt at parre en Wifi-only Tab S med en Android tlf for at kunne foretage/modtage tlf opkald eller send/modtage sms fra Tab S?

Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2014 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af zeryus zeryus skrev:


Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Jeg anbefaler en samsung Tab S. Læs anmeldelser. Hurtig, god wifi, utrolig flot skærm og billeder. Her kan du kan du også isætte hukommelses kort, der passer til dine ønsker, og som kan flyttes og bruges til nye modeller. Jeg har desuden en Samsung S 5. De kommunikerer virkelig godt sammen og dine Apps fra din Smartphone indsættes automatisk


<span style="line-height: 16.7999992370605px;">Jeg overvejer også en Tab S men l</span>ige et spm: er det muligt at parre en Wifi-only Tab S med en Android tlf for at kunne foretage/modtage tlf opkald eller send/modtage sms fra Tab S?


Ja. Det er både nemt og hurtigt. Pludselig dukker der en nøjagtig 100% kopi op af din smarthone på tabletskærmen, og du kan både bruge det du skriver og alt andet. Funktionen hedder Sidesync.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2014 kl. 17:39
Vi har selv en Samsung Galaxy Tab Pro 12.2" sku lækkert med en lidt større skærm og så er hastigheden på den rigtig god, er fuldt ud tilfreds med den.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2014 kl. 17:42
Hvis du vil undgå begrænsninger bør du overveje en tablet med en fuld Windows version på.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-April-2009
Status: Offline
Point: 655
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér B-CLG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2014 kl. 17:47
Hvad skal denne tablet benyttes til?
Er der et budget max?
Hvad må den fylde/veje?

Hvis der bare skal startes en religionskrig mellem iPad og Android i tråden her, så peger jeg på en Windows hybrid tablet.
Til top
kristianeand Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kristianeand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2014 kl. 18:05
Jeg skal egentlig ikke bruge den til det helt store. Jeg tænker, at den primært skal bruges i hjemmet på wi-fi til at gå på nettet, netbank, e-boks og skrive mails. Jeg vil sikkert også hente et par spil til den.

Jeg vil gerne have en stor skærm, idet jeg ikke regner med at tage den med rundt omkring. Jeg har tænkt, at jeg vil give ca. 2.000 kr.

Det vil selvfølgelig være lækkert med en let tablet, men det er ikke det vigtigste. Jeg går mere op i, at den er hurtig, stabil og har god forbindelse til wi-fi.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2014 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af kristianeand kristianeand skrev:


Jeg vil gerne have en stor skærm, idet jeg ikke regner med at tage den med rundt omkring. Jeg har tænkt, at jeg vil give ca. 2.000 kr.


Ja, så er der hverken råd til samsung Tab S eller iPad air.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2014 kl. 18:42
Jeg vil gerne høre andres erfaring.
Jeg har haft en række Smartphones, jeg husker ikke hvor mange og nu min tredje Tablet. Alle uden abonnement så jeg frit kunne sælge, når der kom noget interessant nyt. Jeg har altid fået en god pris for de gamle, og faktisk tror jeg ikke, at det er den store forskel i pris regnet pr dag, om man køber en ældre model eller en ny. Men oplevelsen er bedre, og sjovere.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-April-2009
Status: Offline
Point: 655
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér B-CLG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2014 kl. 23:23
Til prisen ville jeg måske tage en Lenovo Yoga tablet HD+. selvom det ikke er en meget stor skærm.
Men først checke om den kan køre java, hvis din netbank forlanger dette.
Det er i dette tilfælde prisen som i høj grad er med til at definere valget.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu