recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI-splitter & lyd fra computer via. HDMI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI-splitter & lyd fra computer via. HDMI

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
massai Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Januar-2009
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér massai Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI-splitter & lyd fra computer via. HDMI
    Sendt: 23-Oktober-2014 kl. 12:33
Jeg har et setup, hvor jeg ser 3D-bluray fra min computer (bærbar). Min forstærker er ikke HDMI 1.4 kompatibel (3D), så jeg kan ikke sende surround-signalet til mit TV via forstærkeren. Omvendt kan jeg ikke sende surround-signalet til forstærkeren via mit tv, da mit tv ikke har en HDMI udgang (kun stereo).
Så jeg tænker, at jeg har brug for en splitter, der kan få et HDMI-signal splittet op i 2, da jeg skal 'opdele' signalet fra min computer, så jeg kan sende 3D-billedet til mit tv og HD-lyden til min forstærker.
Eftersom det er et 3D-signal, går jeg ud fra, at splitteren skal være HDMI 1.4 kompatibel.
Giver det mening?
Og er der nogen der ved, om min computer vil genkende en ekstern skærm, når der er splitter på? Jeg kan nemlig pt. ikke aktivere min HDMI output på computeren, hvis jeg kun har forstærkeren tilsluttet, da computeren ikke genkender nogen ekstern skærm.
På forhånd mange tak.


Redigeret af massai - 27-Oktober-2014 kl. 14:01
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2014 kl. 15:06
Jeg har kørt med en lignende opsætning på min HTPC, men her havde mit grafikkort 1 displayport udgang og 1 HDMI idgang så opsætningen blev følgende.
Displayport -> til HDMI på TV
HDMI ->  til AVReciever
Håber det giver mening
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
massai Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Januar-2009
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér massai Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2014 kl. 15:30
Det gør det. Jeg har bare kun én udgang (hdmi), så jeg kan ikke lave samme trick som du :-)
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2014 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af massai massai skrev:

Så jeg tænker, at jeg har brug for en splitter, der kan få et HDMI-signal splittet op i 2, da jeg skal 'opdele' signalet fra min computer, så jeg kan sende 3D-billedet til mit tv og HD-lyden til min forstærker.
Eftersom det er et 3D-signal, går jeg ud fra, at splitteren skal være HDMI 1.4 kompatibel.
Giver det mening? 
Hvad med denne:
http://www.av-connection.dk/?PGr=2194&ML=428

Står den understøtter 3D, men kun HDMI 1.3
Jeg bruger ikke selv 3D, så vil ikke udtale mig nærmere på det punkt.  Confused

Mvh. JørgenT
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2014 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Jeg har kørt med en lignende opsætning på min HTPC, men her havde mit grafikkort 1 displayport udgang og 1 HDMI idgang så opsætningen blev følgende.Displayport -> til HDMI på TV, HDMI til AVReciever. Håber det giver mening.


Brugte samme metode inden jeg skiftede receiver.

Med splitter vil den gå efter den laveste fællesnævner, kunne hvertfald ikke få det til at virke med den gamle receiver fra ps3, dog understøtter min arc Dolby, Dolby Plus og DTS 5.1

Redigeret af JordanDK - 23-Oktober-2014 kl. 21:37
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
massai Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Januar-2009
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér massai Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2014 kl. 13:19
Tak for det. Jeg må nok bare forsøge, og se, hvordan det går. :-)
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2014 kl. 13:27
Kan du ikke skifte grafikkort i din Pc' alle moderne kort fra Nvidia og AMD har HDMI og Displayport udgang med HDMI 1.4  og de kan fåes fra 300-500,-kr. det er jo lige så billigt som en splitter og frem for alt det virker. 
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
massai Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Januar-2009
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér massai Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2014 kl. 14:01
Det er et mega godt råd! Men jeg skulle have præciseret, at jeg har en bærbar, så det er ikke helt muligt desværre.
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2014 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af massai massai skrev:



Det er et mega godt råd! Men jeg skulle have præciseret, at jeg har en bærbar, så det er ikke helt muligt desværre.


Har du fundet en løsning? Jeg har nemlig selv et lignende problem
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2014 kl. 23:10
Har dit TV ikke en optisk eller coax digitaludgang?

M.v.h.
Til top
massai Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Januar-2009
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér massai Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2014 kl. 07:57
Jeg har ikke fundet en løsning endnu. Mit tv har optisk lydudgang, hvilken giver 5,1 output når jeg ser tv fra antenne. Men sætter jeg HDMI fra computer og direkte i tv, vil den kun give 2.0 lyd via den optiske udgang. På min bærbar kan jeg se, at min fladskærms HDMI kun accepterer 2.0 kanaler.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2014 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af massai massai skrev:

Men sætter jeg HDMI fra computer og direkte i tv, vil den kun give 2.0 lyd via den optiske udgang. På min bærbar kan jeg se, at min fladskærms HDMI kun accepterer 2.0 kanaler.
Hm... 
Hvis PC kun sender stereo igennem HDMI (har du tjekket alle opsætnings muligheder for lydkort?) kan det måske løses med et USB lydkort med TOSLINK udgang. Det understøtter så ikke HD lydformater (Toslink har ikke båndbredde nok), men dog 5.1/7.1 surround.
Eks.:

Eller til under 80,- kr (toldgrænse) fra Kina ebay:
Det tager så 3-6 uger for at nå frem, specielt her op mod jul (erfaring Wink ).

Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 17-November-2014 kl. 10:04
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu