recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PC-lyd til Logitech UE Airspeaker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PC-lyd til Logitech UE Airspeaker

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Helsinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Helsinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: PC-lyd til Logitech UE Airspeaker
    Sendt: 23-Oktober-2014 kl. 21:14
Jeg sender lyd fra min PC til Logitech UE Airspeaker vha. programmet Airfoil. Det fungerer tungt og besværligt.
Mit spørgsmål er, om Chromecast kan bruges til at sende lyden trådløst fra min PC til Logitech-højttaleren.
Højttaleren har ingen HDMI-indgang; men Jack.
Vh. Helsinge
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2014 kl. 21:47
øhh tror du har misforstået konceptet med chromecast - chromecast bruges kun til at modtage. den sender ikke noget. Hvis ikke UE airspeakeren også har Bluetooth, så er airfoil sådan ca din eneste mulighed når du har PC.
Til top
Helsinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Helsinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2014 kl. 06:58
Tak for dit svar. Jeg troede, at Chromecast opfangede lyden fra PC-en og videregav den via ledning til TV/højttaler.
Jeg kan så forstå, at der er noget, jeg har misforstået.
Jeg må spille videre med Airfoil.
Vh. Helsinge
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2014 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af Helsinge Helsinge skrev:

Jeg troede, at Chromecast opfangede lyden fra PC-en og videregav den via ledning til TV/højttaler.
Jeg kan så forstå, at der er noget, jeg har misforstået.
Det er ikke helt misforstået, men PC sender lyd+billede sammen, og Chromecast sender videre til TV igennem HDMI som et blandet digitalt signal, som TV så adskiller til henholdsvis skærm og højttalere.
Så hvis du ikke har HDMI i højttaler er der ikke noget til at udføre den sidste del af kæden.

Mvh. JørgenT
Til top
Helsinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Helsinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2014 kl. 12:22
Tak for kommentarer.
Jeg forstår, at jeg godt kan opgive ideen om at bruge Cromecast.
Jeg må vist til at se mig om efter en ny højttaler. Det er nu ærgerligt, for Logitech-en har en god lyd.
Vh. Helsinge
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2014 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af Helsinge Helsinge skrev:

Jeg må vist til at se mig om efter en ny højttaler. Det er nu ærgerligt, for Logitech-en har en god lyd.
Hvad med en Bluetooth receiver på Logitech jack indgang, f.eks. noget i denne retning:

Kræver så din PC har Bluetooth sender og placeret så den kan række til modtager.

Mvh. JørgenT
Til top
Helsinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Helsinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2014 kl. 14:07
Hej JørgenT.!
Pænt af dig, at du interesserer dig for mit lille problem.
Jeg har kigget på Sandberg-eren. Den ser "fin" ud; men jeg kan ikke vurdere, om det kan fungere.
Jeg tror ikke, at min PC har Bluetooth. Det er en ret billig Akoya fra Aldi.
Så desværre er det nok ikke en farbar vej.
Vh. Helsinge

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 08:31
Hvorfor bruger du ikke Airplay?
 
Bruger det selv sammen med PC.
 
Itunes kan hentes gratis her.
 
 
 
 
Bluetooth sender og modtager kan for øvrigt købes for en slik.
 
 
Til top
Helsinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Helsinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 11:49
Det ser ret billigt ud med Bluetooth. Det var nok en mulighed. Jeg må studere lidt.Smiley´er
Airplay har jeg aldrig tænkt på, da jeg har indtryk af, at det er belagt med en masse restriktioner, med at man kun kan afspille musik, man har betalt Apple for. Min Logitechhøjttaler er vel heller ikke til Airplay.
Desuden ejer jeg ikke en iPhone eller en iPad.
Tak rådene og vh.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu