recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Printe filmmotiver på stof
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Printe filmmotiver på stof

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Printe filmmotiver på stof
    Sendt: 24-Oktober-2014 kl. 22:47
Hej 
Jeg har lavet nogle akustikpaneler på 60x120 cm af 5x5cm træ med 45mm rockwool i og svøbt i noget kedeligt velour.

Jeg kunne godt tænke mig at få lavet noget stofprint med filmmotiver.
Nogen der kan anbefale et sted af få printet sådan noget.

Og et sted hvor man gratis kan hente nogle gode motiver i god opløsning...


Redigeret af Ning - 24-Oktober-2014 kl. 22:48
Ning
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2014 kl. 23:44
Har du selv en rimelig printer, kan du vist købe sådan nogle strygeark, som du kan printe billeder ud på.
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 09:05
hej ning, nu ved jeg ikke hvor du er fra i dk, men i ikast hvor jeg kommer fra er der flere tekstil tryks forretninger. bare google tekstil tryk + din by:) ved at bonne i herning laver lærredstryk, og de fleste fotobutikker gør det også, men det er en noget dyr fornøjelse i forhold til et tekstiltrykkeri.

hvad angår billederne/motiverne er det vel et spørgsmål om rettigheder.


Redigeret af jacobthor91 - 25-Oktober-2014 kl. 09:05
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 09:18
Hej Ning.

Jeg har selv haft samme idé - nemlig om det er muligt at trykke på noget stof der efterfølgende kan bruges til at beklæde industri batts, hvor den lyddæmpende egenskab bibeholdes.

Jeg fandt dog aldrig ud af om det er muligt at lave et tryk som ikke ændrer ved stoffets ånd-bare tekstur (således lydbølger stadig kan bryde igennem)
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 09:29
Hejsa

Normalt reklamerer jeg af princip ikke på forum for mit arbejde, men i denne situation føler jeg at jeg kan hjælpe dig... Jeg er skiltetekniker i mit fatters firma, vi har storformatprintere... Vi kan printe på forskellige materiale, har selv overvejet at lave bas traps på det... Bl.a har vi et "lærred" agtigt materiale... Canvas lærred hedder det mere præcist. Får udtryk ala maleri i overfladen... Så har vi også et andet materiale som er mere lukket i overfladen, men virkelig lækker kvalitet, mat finish, også et form for tekstil... Burde også være meget velegnet.

Jeg vil gerne lave en meget meget speciel recorder pris for at hjælpe jer...

Men af hensyn til konkurrence m.m kan vi tage den i PB... ;-)

Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Maj-2011
Status: Offline
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 09:49
Hmmm kunne godt være jeg også havde interesse

Til top
Visca Blaugrana Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-April-2005
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Visca Blaugrana Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 17:08
det lyder meget spaendende, jeg vil ogsaa meget gerne hoere mere..
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 20:20
Jeg kan oplyse at RASMUS8D hører til i Aalborg
Ning
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 20:25
Korrekt :-) og kan også sende...

Udover lærred og lign. Kan vi også printe på f.eks poster papir, velegnede til IKEA rammer som en prisvenlig løsning for at få fyldt væggen i bioen ;-)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Maj-2011
Status: Offline
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 22:53
Modtaget
Til top
fyrholm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-Maj-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fyrholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2014 kl. 11:24
Firmaet Spoonflower printer på forskellige stoffer.
http://www.spoonflower.com/welcome
Jeg har lavet sådan nogle akustik paneler.Wink
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=132377

Mvh
Hvad er en hjemmebiograf uden god lyd?
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2014 kl. 11:00
Husk bare, at stofoverfladen stadig skal være tilpas luftgennemtrængelig, så akustikpanelet bliver ved med at virke ;)
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu