recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denver DVB-C 110HD MK2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Denver DVB-C 110HD MK2

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
lacla Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Maj-2014
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lacla Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Denver DVB-C 110HD MK2
    Sendt: 24-Oktober-2014 kl. 23:15
Hej,

Jeg har netop købt denne modtager. Desværre har jeg voldsomme problemer med pixelering! Er der andre der har erfaringer med denne? Jeg kan se at der tidligere har været lidt skriverier. Jeg har aldrig haft problemer med mit signal på mediecenter eller TV. Boksen siger da også selv 100% på både styrke og kvalitet af signalet...?!

Mvh. Lars
Til top
lacla Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Maj-2014
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lacla Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2014 kl. 02:06
Jeg kan lige tilføje at pixeleringen typisk starter omkring 30 sek efter en kanal er valgt. Det virker MEGET besynderligt. Har nogen en MK2 der fungerer? Jeg er på nippet til at kræve mine penge tilbage...
Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér abacus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2014 kl. 01:13
har en mage til, det sker også for mig en gang i mellem, jeg tror mest på, at signalet faktisk er for godt og derved overstyrer?
Nu bruger jeg kun min til at optage på, og der er jeg ikke stødt på problemet. Spørg Pannen, han er altid parat til at hjælpe, og måske kan han oven i købet komme med en opdatering, hvis han kan finde problemet.
MVH
Niels
Til top
tvviewer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-August-2005
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvviewer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2015 kl. 12:37
Havde først en boks, 110HD MK2, som også pixellerede meget på dr2 og drk. Fik den skiftet hos harald for 2 dage siden og troede så at mine problemer skulle gå væk. Men så begyndte tv2 charlie med den nye boks at pixellere vildt igår aftes. Her til morgen vil boksen ikke tænde - ingen rød eller grøn lampe i displayet selvom jeg har tjekket at boksen er sat til strøm - håbløst skrammelboks må man vel konstatere Angry


Update: Hvis jeg ikke tager meget fejl er boksen lige nu varm og lugter klart som om at noget er brændt af indeni - har taget strømmen fra nu - skal ikke nyde mere.... Ouch

Grunden til at jeg købte en ny boks var at min gamle boks, en 109HD, som har kørt fint i et par år, pludselig før jul "stod af" - selvom der var strøm på var der hverken rød eller grøn lampe og boksen kunne ikke længere starte op.. Den boks var jeg glad for og den virkede fint. Kan vi ikke få det produkt tilbage i stedet for dette nye mk2?


Redigeret af tvviewer - 01-Januar-2015 kl. 12:53
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2015 kl. 12:58

Der er skrevet en del om problemer med Denver af forskellig karakter.
Alternativ til Denver er Clint, dem er der ikke mange problemer med.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Pannen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Branchemedlem

Oprettet: 12-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pannen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2015 kl. 13:08
Hej

vedr. din DVBC-110HD MK2, så kunne godt faktisk godt lyde som om du har FOR kraftigt signal. Det har vi oplevet et par gange kan give noget overstyring, specielt fordi kravene til kabling osv. er blevet en del hårdere fra udbyders side. 

Hvis dit signal er for kraftigt kan du evt. prøv at sætte et dæmpeled på dit antennekabel (attenuator), eller skrue lidt ned på din forstærker hvis du har en sådan på. 

Hvis dine kabler, fordelinger osv. har nogle år på bagen så kan det også sagtens være der du skal kigge. Specielt efter Yousee's omlægning i starten af dec. har jeg personligt oplevet en del personer der altid har haft fint signal, også digitalt, hvor vi var nødt til at trække nye kabler, lave nye fordelinger eller endda sætte forstærker på hvis der ikke var det. 

Mht. dig der har den boks der ikke kan tænde. Det lyder mærkeligt?. Den skal du retur til butikken med. 

Du (og i andre) er naturligvis altid velkomne til at skrive til os: support@denver-electronics.com med problemstillinger. Vi gør hvad vi kan hvis vi kan hjælpe. 

Godt nytår

mvh
Denver Electronics A/S

Morten Pannen
Til top
tvviewer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-August-2005
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvviewer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2015 kl. 13:40
Mit stofa-signal er opslittet i 2, et til boksen, et til fjernsynet. Kan det stadigt være for kraftigt til boksen? - Har boet her i de seneste 7 år og har ikke hørt den problemstilling tidligere - snarere tværtimod har jeg brugt kræfter (og lidt flere penge) på at få signalet til at blive så godt som muligt.

Nu sidder jeg jo med 2 bokse, en 109HD og 110HD mk2, der ingen af dem vil tænde.. Jeg tænker at Denver må have et strømforsyningsproblem ? 109HD'eren er mere end 2 år så måske er den bare for gammel....
Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér abacus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2015 kl. 23:00
Jeg fik også problemer med 110 mk2, satte et dæmpeled på antenneindgangen(10db) efter anvisning fra Pannen, og nu kører den fint uden pixeleringer.
Meget tilfreds efter dæmpeledet.
MVH
Niels
Til top
Pannen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Branchemedlem

Oprettet: 12-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pannen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2015 kl. 08:34
Tviewer

Ja det er også underligt hvis du har 2 bokse der begge er helt døde. Vi har ikke nogle problemer med strømforsyningerne i disse modeller. Hverken 109 eller 110 modellen?. 

Men det er naturligvis umuligt at udelukke at der kan være en komponent der er stået af i dine bokse, det er bare underligt hvis det er stort set samme opførsel de har haft?

Hvis du stadig har reklamationsret på 110'eren, så gå til butikken med den. De kan hjælpe dig. 

mvh
Denver Electronics A/S

Morten Pannen
Til top
JBoysen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JBoysen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 10:59
Er der nogen der har et link til sådan en dæmper?
Til top
Pannen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Branchemedlem

Oprettet: 12-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pannen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 11:44
http://www.av-cables.dk/soeg/?efter=d%E6mpeled  <-- her bl.a. 
Til top
JBoysen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JBoysen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 13:00
Mange tak
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu