recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha A840 vs A830?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yamaha A840 vs A830?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
bony Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-August-2007
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yamaha A840 vs A830?
    Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 15:30
Halløj Rec.

Jeg er nået til sidste fase af beslutningen om en ny receiver til at afløse min aldrende Onkyo 606. Jeg er nået frem til, at næste skud på stammen skal være en Yamaha fra deres Aventage-serie. Jeg havde egentlig besluttet mig for RX-A840, men da sidste års model A830 kun koster under det halve, så har denne vundet en betydelig interesse hos mig. Ca. 7.000 kr vs. ca. 3.200 kr er til at føle på i pengepungen (og giver lidt ekstra til film, musik og spil indkøb Smile)

Vil I måske være flinke lige at supplere med eventuelle forskelle mellem de to modeller, som jeg ikke lige selv skulle have fanget?

- HDMI kan jeg forstå er 1.4 i stedet for 2.0, hvilket dog ikke rigtigt er relevant for mig, da det alligevel ikke er en teknologi jeg forventer at gøre brug af. Eller er det bare et "must-have"..?
- A840 har fået trådløst integreret, men da jeg i forvejen har en Airport Express til at gøre den del (og en trådløs adapter koster omkring 500 kroner), så tænker jeg i hvert fald ikke at det er der de ca. 4 kilo som A840 koster ekstra, skal have indflydelse. Det har fungeret fint indtil videre med en ekstra tilslutning, hvilket jeg godt ville kunne acceptere igen.

Udover ovenstående, så er de to modeller dog i mine øjne stort set identiske. Eller hvad? Har jeg overset noget, så byd endelig ind med tanker, kommentarer eller forslag. Tak. LOL

- Bony
Til top
bony Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-August-2007
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 17:50
Skal jeg tolke de manglende svar som om der ingen øvrige forskelle er..? For så bestiller jeg da straks en A830'er i stedet for A840. Smile
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2014 kl. 18:21
Du må nok bevæge dig med lidt mere tålmodighed, hvis du vil have svar på en tråd, som er skrevet for et par timer siden. ;)

Har du selv undersøgt hvilke eventuelle forskelle der er på de to receivere på Yamahas hjemmeside?
Til top
jj79 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-August-2010
Sted: Vejen
Status: Offline
Point: 539
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jj79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2014 kl. 07:58
Hav i mente at a840 modellen er prissat noget højere end a830 modellen var - min nuværende a1030 havde f.eks vejl udsalgspris på 7500 - hvor a1040 står til 9500 mere - så jeg ville uden at tøve købe 30 modellen hvis du, som du selv skriver, ikke har behov for de ekstra muligheder 40 modellen er udstyret med.
Til top
JSA:-) Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JSA:-) Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2014 kl. 12:02
Jeg kender ikke forskellen på Yamahas A-modeller og V-modeller, men jeg har set, at V777 har været på tilbud ved Dustin nogle gange til ca. 3800.
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2014 kl. 16:37
Hvis jeg var dig ville jeg gå efter en onkyo igen, med mindre du virkelig har lyttet med Yamaha på dit nuværende setup.

Onkyo har meget meget mere boogie faktor, Yamaha er virkelig neutralt, virkelig neutral... Tangerende til kedelig... ;-)... Bevares, det er en af de bedre mærker til surround, men personligt ville jeg nærmere gå efter onkyo...
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2014 kl. 18:16
Med ONKYO's sygehistorik, ville jeg absolut vælge en Yamaha. Personligt finder jeg ONKYO for "tyndbenet" og skinger.
Yamaha køber man, og bruger, år efter år efter år...

M.h.t. prisen på A840, så fåes den ind imellem til ca. 5.800,- på tilbud. Men ja, prisen på A830 er rigtig fed! Bedste bud på en surround receiver i 5.000-kroners klassen!

M.v.h.
Til top
bony Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-August-2007
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2014 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Du må nok bevæge dig med lidt mere tålmodighed, hvis du vil have svar på en tråd, som er skrevet for et par timer siden. ;)

Har du selv undersøgt hvilke eventuelle forskelle der er på de to receivere på Yamahas hjemmeside?

Haha, min tålmodighed er vist ikke hvad den har været. Big smile

Ja, som skrevet havde jeg selv fundet nogle forskelle, men da ingen af dem var relevante for mig og mit behov, så ville jeg lige tjekke op på om jeg havde overset noget vigtigt. Det tyder det dog ikke umiddelbart på at jeg har.
Til top
bony Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-August-2007
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2014 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af JSA:-) JSA:-) skrev:

Jeg kender ikke forskellen på Yamahas A-modeller og V-modeller, men jeg har set, at V777 har været på tilbud ved Dustin nogle gange til ca. 3800.

Godt tip, tak. Jeg kender heller ikke selv forskellen på de to som sådan, for selvom det siges at Aventage modellerne er deres "luksus"-serie, så forestiller jeg mig egentlig ikke at der er den helt store forskel i kvaliteten (både i bygge- og lydkvalitet), når vi er nede i den lavere ende af budgettet. LOL
Til top
bony Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-August-2007
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2014 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Hvis jeg var dig ville jeg gå efter en onkyo igen, med mindre du virkelig har lyttet med Yamaha på dit nuværende setup.

Onkyo har meget meget mere boogie faktor, Yamaha er virkelig neutralt, virkelig neutral... Tangerende til kedelig... ;-)... Bevares, det er en af de bedre mærker til surround, men personligt ville jeg nærmere gå efter onkyo...

Jeg har ikke lyttet hjemme i egen stue, men jeg har hørt et par B&W'er på en Yamaha og jeg kunne godt lide lyden. Som det også nævnes her i tråden, så har jeg selv mærket Onkyos problemer og en af overvejelser om at skifte Onkyoen ud, skyldes netop de HDMI board problemer der omtales rundt omkring. Derudover, så har jeg haft Onkyo i rigtig mange år efterhånden og jeg kunne også godt tænke mig noget nyt at rode med. Et nyt mærke - prøve noget nyt simpelthen. Smile
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2014 kl. 21:34
Nu må jeg indrømme jeg ikke havde set du havde B&W, tror faktisk Yamaha vil passe godt dertil...
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
bony Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-August-2007
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2014 kl. 10:17
Det endte med at blive en no-brainer, da jeg fandt A830 i søndags på en dansk webshop til 3299,-.

Ganske god pris, så det var med at slå til så længe de var på lager. Big smile

Nå, kan se at den stadig er på hjemmesiden til den pris hvis andre skulle være interesserede. Smile



Redigeret af bony - 04-November-2014 kl. 10:19
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu