recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Router

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Router
    Sendt: 30-November-2014 kl. 10:38


M.v.h.
Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 728
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cccd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2014 kl. 10:28
Hej !

Skylder lige at fortælle at jeg har fået sat min ny indkøbte Asus(RT-AC68U) router op Big smile

Den er sat som Accesspoint og det virker ganske godt.

På min datters værelse kan man nu trække ca 37-38 megabits, før kun 3megabits Big smile

Har en 40/5 fra stofa !

Så vi er rigtig glade for den anbefalede Asus Router Big smile

Så STORT TAK til jer gutter der gad hjælpe Clap








Redigeret af cccd - 30-November-2014 kl. 10:28



Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 728
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cccd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 11:55
Tusind TAK til jer alle med de gode input Big smile

Jeg bestiller en RT-AC68U Wink



Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Endnu bedre rækkevidde og dækning, til den halve pris, får du med ASUS RT-AC68U. Den ville jeg vælge. Hvis du skal udnytte hastigheden i RT-87U, skal du have en tilsvarende router, som modtager.

Jeg kører selv med en RT-N66U, som kører rigtig godt. Men RT-AC68U er hurtigere og har endnu bedre rækkevidde, p.g.a. AC-standarden.

M.v.h.


Det er lidt mere nuanceret end det du beskriver. Faktisk har AC standarden dårligere rækkevidde end G og N. Da højere frekvenser trænger dårligere igennem forhindringer.
Så i et hus på landet giver G og N bedst rækkevidde, da her ikke er naboer med overlappende frekvenser.
Til gengæld er der i 5 GHz området, hvor AC kører, færre enheder og derved mindre konflikt og større chance for stor hastighed.
I tætbefolkede områder vil AC give en stor fordel.

Jeg ville vælge RT-AC68U, da den er bedst til prisen og mere end rigeligt til de flestes behov.
RT-87U har 4xMIMO og gør det muligt samtidigt at drive en masse enheder uden at de deles om båndbredde, eller nogle færre enheder hvor kanalerne lægges sammen og fordobler båndbredden.

Redigeret af Cyberguyen - 28-Oktober-2014 kl. 21:29
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 13:47
Måske Linksys EA6700 også kunne være et brugbart alternativ for dig.
Til top
beamer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beamer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af Brianigenigen Brianigenigen skrev:

Der er ca. 100 kr i forskel på ASUS RT-AC66U  og ASUS RT-AC68U

De ser ret ens ud, hvad er forskellen ?? :) 


AC68U er dual-core indeni. Måske kan man få øje på mere. Jeg bruger selv AC68U.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 13:09
RT-AC68U er den nyeste model, er leverer en lidt bedre ydelse, end 66U.

M.v.h.
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 12:51
Der er ca. 100 kr i forskel på ASUS RT-AC66U  og ASUS RT-AC68U

De ser ret ens ud, hvad er forskellen ?? :) 

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2014 kl. 22:32
cccd

Det er intet problem, for nogle af de nævnte ASUS routere! Du vil få fin dækning - og hastighed - i hele huset. ASUS routerne er desuden udstyret med "retningssans". D.v.s. at de sender kraftigere signal i den retning, hvor dine enheder befinder sig.

M.v.h.
Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 728
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cccd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2014 kl. 22:15
Den Router jeg har fået af stofa hedder : Thomson TWG870TS.

Mit hus er på 106m2 og det værelse ligger ca midt i huset med  2 gasbeton vægge til de yderste rum.



Den Router du skriver om Henrik, ser ganske fornuft ud til mit behov og prisen som jeg har fundet den til på 1190kr inkl fragt er også god Wink


Redigeret af cccd - 27-Oktober-2014 kl. 22:19



Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2014 kl. 20:39
Endnu bedre rækkevidde og dækning, til den halve pris, får du med ASUS RT-AC68U. Den ville jeg vælge. Hvis du skal udnytte hastigheden i RT-87U, skal du have en tilsvarende router, som modtager.

Jeg kører selv med en RT-N66U, som kører rigtig godt. Men RT-AC68U er hurtigere og har endnu bedre rækkevidde, p.g.a. AC-standarden.

M.v.h.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2014 kl. 20:38
Korrekt. Men skal vi ikke lige have defineret "hele huset"? Det spænder jo vidt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu