recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Den nye iMac
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Den nye iMac

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
frande Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-Oktober-2014
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frande Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Den nye iMac
    Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 14:38
Hej Alle

Er der nogen der har den nye iMac med retina skærm?

Hvad synes i, overvejer nemlig at købe, men synes den er lidt dyr ?

Men måske det er det hele værd taget skærmen i betragtning?


Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 15:16
Hvis du sammenligner med hvad andre tilsvarende skærme koster alene, så er prisen god. Jeg ville dog være overordentlig bekymret for, om den mindste model reelt er mere fremtidssikret end at den kun måske kan køre den næste version af dit yndlingsprogram.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
frande Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-Oktober-2014
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frande Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 15:33
Hmm. Når du siger den mindste model mener du så bare den "scrapede" version af retina imac'en ? Altså uden at tilvælge hurtigere cpu og gfx ?
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 16:27
Torben, du mener ikke, den er specificeret godt nok til at køre 5K opløsningen, eller hvordan skal det forstås?

Altså, jeg sidder med en iMac mid 2011, og den kører uden at hoste. Faktisk kommer jeg sjældent over 50% i udnyttet CPU-kraft.

Mon ikke den nye 5K iMac kan holde over et år. Smile

Jeg vil bare sørge for, den har 16GB RAM og evt. SSD. Så skal CPU og GPU nok følge med.


Redigeret af Ukke - 29-Oktober-2014 kl. 16:30
Til top
frande Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-Oktober-2014
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frande Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 10:51
Ja, håber da også på det den burde kunne holde et stykke tid så :)

Tror det bliver den ;)
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 11:09
Konens gamle Imac (24") kører elendigt så hun er også begyndt at snakke om ny, hun bruger den primært til hendes grafiske arbejde. 

Men billig er den jo ikke. Jeg har foreslået at man kunne lave en Hackintosh-løsning fx med en Gigabyte Brix i7 og en god skærm, evt en Cinema-skærm. 

Nogen af jer der er gået den vej? 
Til top
frande Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-Oktober-2014
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frande Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 11:14
Puha, er det nu også en god løsning ?
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 11:19
Det tror jeg, det burde ikke være noget problem så længe man køber kvalitetskomponenter. Og jeg fandt lige en del svar på mine spørgsmål her, der er vist masser af læsestof. :-) 



Redigeret af Jakabov - 30-Oktober-2014 kl. 11:20
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 11:38
En Cinema-skærm koster så 7-8000 kr....Så kan hun vel ligeså godt købe en ny 21.5"-27" iMac.
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 11:40
Behøver ikke nødvendigvis være en Cinema-skærm, heller ikke nyeste gen. Forrige generation 27" Imac er også i spil, jeg får hende ikke ned i en 21,5". 
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:



Torben, du mener ikke, den er specificeret godt nok til at køre 5K opløsningen, eller hvordan skal det forstås?

Altså, jeg sidder med en iMac mid 2011, og den kører uden at hoste. Faktisk kommer jeg sjældent over 50% i udnyttet CPU-kraft.

Mon ikke den nye 5K iMac kan holde over et år. Smile

Jeg vil bare sørge for, den har 16GB RAM og evt. SSD. Så skal CPU og GPU nok følge med.


Den nye iMac har jo også mere end 4x så mange pixels den skal opdatere. Du kan selvfølgelig "bare" drosle ned, så du ikke udnytter dem, men din GPU følger dælme ikke bare med blot fordi du smider 16 GB RAM i maskinen eller køber en SSD-harddisk. De to elementer har intet med performance på opdatering af skærmen at gøre.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:



Torben, du mener ikke, den er specificeret godt nok til at køre 5K opløsningen, eller hvordan skal det forstås?

Altså, jeg sidder med en iMac mid 2011, og den kører uden at hoste. Faktisk kommer jeg sjældent over 50% i udnyttet CPU-kraft.

Mon ikke den nye 5K iMac kan holde over et år. Smile

Jeg vil bare sørge for, den har 16GB RAM og evt. SSD. Så skal CPU og GPU nok følge med.


Den nye iMac har jo også mere end 4x så mange pixels den skal opdatere. Du kan selvfølgelig "bare" drosle ned, så du ikke udnytter dem, men din GPU følger dælme ikke bare med blot fordi du smider 16 GB RAM i maskinen eller køber en SSD-harddisk. De to elementer har intet med performance på opdatering af skærmen at gøre.

Det har jeg nu heller aldrig påstået. Smile

Jeg mener bare, at den "nye" R M290X som sidder i, nok skal klare 5K til daglige tasks - så længe du ikke kræver 4K-/5K-gaming - ikke engang med laveste detalje-niveau, men det er jo en anden snak.

Så, ja, jeg vil hellere opgradere RAM og HDD end GFX. Ellers er der jo mulighed for 295X.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu