recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DOLBY ATMOS tråden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DOLBY ATMOS tråden

 Besvar Besvar Side  123 24>
Forfatter
Besked
gposch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gposch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DOLBY ATMOS tråden
    Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 18:54
Jeg har lige fået mig en YAMAHA RX-A2040 9.2ch netværk receiver, som via en snarlig firmware opdatering får DOLBY ATMOS.  Andre udvalgte receivere fra Denon, Pioneer, Onkyo osv. har allerede eller vil også få en firmware opdatering.

Dolby Atmos skulle være helt fænomenalt, i forhold til alm. 5-7.1 surround, da det i stedet for kanal baseret lyd, nu er objekt orienteret. Dette skulle give mange flere muligheder for at kunne placere lyden mere realistisk i forhold til hvad der sker på skærmen.

Jeg har erhvervet mig den nye DOLBY ATMOS Demonstration Disc, og selv uden ATMOS decoding, men  bare med DOLBY TrueHD, er surround effekten helt utrolig, når soundtracket er mixet i ATMOS.

Yderligere skulle DOLBY ATMOS' nye upmixer,(kald det den nye Pro Logic), være helt fænomenalt godt til at udvide ikke ATMOS mixede soundtracks til helt nye surroundsound oplevelser.

Som I nok kan forstå ser jeg meget frem til Yamaha frigiver denne nye firmware til min dyrt indkøbte reciever.

Jeg håber med denne tråd vi kan få sat noget debat i gang omkring DOLBY ATMOS her på recordere.dk



Redigeret af gposch - 29-Oktober-2014 kl. 19:05
LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)
Til top
gposch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gposch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 18:54
reserveret

Redigeret af gposch - 29-Oktober-2014 kl. 18:55
Til top
gposch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gposch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 18:54
reserveret
Til top
gposch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gposch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 18:56
P.t. kører jeg bare almindelig 5.0(nej ingen sub, mine fronter laver rigelig med bass), og vil tilføje 4 stk. over head(ceiling) højttalere, så i DOLBY ATMOS regi kommer til at køre 5.2.4.

Jeg har ikke mulighed for at indbygge højttalere i selve loftet, kun uden på loftet, hvis man kan sige det sådan.

Er der nogen der har en ide til hvordan det lige kan klares?

Redigeret af gposch - 29-Oktober-2014 kl. 19:08
LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 18:57
Der er allerede en del hype omkring Atmos, så det er skam ikke nyt stof for forummet.

Håber du bliver glad for din nye reciever Smile
Til top
gposch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gposch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 19:00
Lavede ellers en søgning. Kunne ikke finde en dedikeret DOLBY ATMOS tråd.

Ja, du kan tro jeg er allerede meget glad for den. Den erstattede min Yamaha DSP-Z7. Det er som at få nye højttalere.
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 20:05
Hvis du ikke allerede har set set den så tjek Streckers tråd: Cinema (scope) Dolby Atmos 
I MIN HJEMMEBIOGRAF
Ning
Til top
Rolias Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-Juli-2008
Sted: København V
Status: Offline
Point: 468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolias Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 20:30
LG OLED55B6V | Marantz 5012 | SONY UBPX-700 | 2 x Dali Oberon 7, 1 x Dali Oberon Vokal, 2 x Dali Oberon OnWall, 2 x Cambridge Audio Minx Min 12, Jamo Sub 210
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 20:51
jeg køber inden længe en integra dhc 80.6 eller dtr 70.6 har ikke helt besluttet mig endnu, og så er planen 5.15.4, 7.1.2 eller 9.1.2. Det er ikke fast besluttet endnu, kommer an på hvad der kommer til at fungere i det nye hus... Hørte atmos på hifimessen i weekenden, og det var ganske overbevisende.
Til top
gposch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gposch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af osbech osbech skrev:

jeg køber inden længe en integra dhc 80.6 eller dtr 70.6 har ikke helt besluttet mig endnu, og så er planen 5.15.4, 7.1.2 eller 9.1.2. Det er ikke fast besluttet endnu, kommer an på hvad der kommer til at fungere i det nye hus... Hørte atmos på hifimessen i weekenden, og det var ganske overbevisende.


Spændende! Du skal sørge for når du alligevel skal i gang, at have minimum 4 højttalere i loftet for fulde effekt.
Mange er enige om, hellere 5.1.4 end 7.1.2, samt hellere 7.1.4 end 9.1.2.
LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)
Til top
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raskolnikov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 23:08
Hi Fi Freaks havde som de eneste på sidste weekends hifimesse et Atmos system og selvom højttalerne ikke var de mest imponerende, så synes jeg det var fed oplevelse. Da jeg sad og så demoen med lyd ovenover mig, tog jeg mig selv i at tænke "hvorfor har dette ikke altid været en del af 
surround oplevelsen?! " Jeg tror når man først har haft Atmos er det svært at gå tilbage. Noget andet er så at jeg ikke en gang har  surround herhjemme fordi jeg ikke gider alle de højttalere.   LOL

Redigeret af Raskolnikov - 29-Oktober-2014 kl. 23:09
Til top
vasen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vasen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 08:23
Enig, Hifi Freaks demo var overbevisende trods den relative lave pris på højttalerne (ikke at lav pris altid betyder dårligt, se bare Buchardt Audio!).

Det der fænger mig ved at Atmos er at man ikke nødvendigvis skal have Atmos højttalerne i loftet, men kan sætte nogle "skrå" højttalere oven på ens fronter og de så reflekterer op i loft og så ned på lytte position. Det vil være aktuelt i min stue da jeg ikke kan bygge dem ind i loftet.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 24>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu