recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer søges-Surface 3 eller Lenovo T/W-model
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer søges-Surface 3 eller Lenovo T/W-model

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaringer søges-Surface 3 eller Lenovo T/W-model
    Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 15:47
Hej...

Skal have investeret i en ny bærbar / maskine.

Da vi allerede har APPLE-produkter i huset, har dette ingen interesse og søger en WINDOWS-maskine...


Jeg overvejer en af følgende:

      - Lenovo T- eller W-model m/Dockingstation(overvejer 400-model)

      - Microsoft Surface 3


Maskinen skal benyttes til følgende:

1. I hjemmet som standard maskine evt. i.f.m. fladskærm mm.
2. Photoshop / Indesign (Billedbehandling / kataloger)
3. På rejser / udflugter o.l. (Nem transportabel med vægten i mente.)
4. Gerne med touchskærm.
5. Solid
6. Transportvenlig

jeg har læst meget om Surface 3, men hvad er Jeres erfaring med den. Er det ved at være en erstatning for bærbare. Jeg har i forvejen en LENOVO og den gør det til UG...

Men transport-mæssigt skal jeg have investeret i noget nyt.    
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 20:05
Jeg er rigtig glad for min Surface Pro 3, dejlig stor og god skærm, god byggekvalitet og foden er simpelthen genial. Jeg bruger den udelukkende som tablet og har ikke tastaturet dertil. Batteriet holder hvad de lover og hastighed er som forventet, min udgave er en i5 128GB.

Havde før en Dell XPS 12 som også kan anbefales. Jeg havde ikke skiftet, hvis jeg oftere havde haft brug for den som bærbar.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 21:26
glem alt om en surface 3 til bare minimal seriøs grafisk brug. - den har jo kun Intel's indbyggede og i dag med CC hvor de rent faktisk for alvor er begyndt at understøtte opencl så er det så absolut ikke mange penge værd. (og det faktum man ikke kan få et ordentlig keyboard så den kan laves om til en bærbar er et rigtigt turnoff.) Havde man været kontorpusher er det en ganske udmærket maskine, lige bortset fra den overhovedet ikke er beregnet til businessbrug.
Tynd bærbar ville jeg hellere have. - og hvis det skulle være til grafisk brug så ville en HP Zbook 14 være KLART det fedeste produkt. - Regulær workstation i ultrabook format og 1,5 kg.
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-April-2009
Status: Offline
Point: 655
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér B-CLG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2014 kl. 21:01
Jeg benytter en Surface med Touch Cover.
Det er fint til mindre opgaver og er portabelt.
Som tablet er mulighederne med pencil rigtig gode til noter. I mange forsamlinger virker dette bare bedre end tastetur på skærm eller ved siden af.
Når der skal arbejdes mere igennem, tager jeg ARC Touch Mouse med. Den er flad når den ikke bruges, og har det gamle lenovo/ibm overflade feel.
Koblet sammen med fladskærm benytter jeg endvidere et Logitech K810 Bluetooth keyboard. Det er meget let, så jeg kunne også tage det med mig om nødvendigt. Dvs. jeg har både en tablet og en pc i samme enhed.
Det væsentlige for mig er, at disse ting bare spiller sammen. Når jeg tænder mus eller keyboard, så virker det bare med det samme !
Til stor stationær skærm benytter jeg Displayport. Brugte jeg dette mere, ville jeg købe en dockingstation.
Dette setup kan virke dyrt, men når udstyret skal sikre mig en stabil hyre, skal det være i orden, og spilder jeg blot 2-3 timer på it problemer, har jeg tabt mange penge. Min pointe er, uden at ville være arrogant, at det ikke betyder det store at jeg betaler lidt mere for udstyr, hvis jeg slipper for bøvl. Jeg har haft mit bøvl med it gennem mange år, jeg gider det ikke mere. Samtidig har jeg alle mine ting samlet et sted (eller to. Surface & Onedrive)
Grafikdelen kan jeg ikke vurdere. Jeg har ingen problemer, men jeg bliver altid mistænksom når jeg ser nogen skråsikkert afskrive et produkt for at fremhæve et andet, og samtidig lige bliver sat i "kontorpusher-bås" ;-)
 


Redigeret af B-CLG - 01-November-2014 kl. 21:02
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2014 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

glem alt om en surface 3 til bare minimal seriøs grafisk brug. - den har jo kun Intel's indbyggede og i dag med CC hvor de rent faktisk for alvor er begyndt at understøtte opencl så er det så absolut ikke mange penge værd. (og det faktum man ikke kan få et ordentlig keyboard så den kan laves om til en bærbar er et rigtigt turnoff.) Havde man været kontorpusher er det en ganske udmærket maskine, lige bortset fra den overhovedet ikke er beregnet til businessbrug.
Tynd bærbar ville jeg hellere have. - og hvis det skulle være til grafisk brug så ville en HP Zbook 14 være KLART det fedeste produkt. - Regulær workstation i ultrabook format og 1,5 kg.


Nu skal OP ikke bruge den til grafisk brug, men derimod billedbehandling - hvilket er noget helt andet!
M.h.t. tastatur, så kan ethvert bluetooth-tastatur/mus tilsluttes, så det er vist heller ikke noget problem.

M.v.h.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2014 kl. 06:41
Jeg ville sige at billedbehandling kan surfes 3 godt klare. Uden problemer
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2014 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Jeg ville sige at billedbehandling kan surfes 3 godt klare. Uden problemer


Mit indlæg skyldes ene og alene, at jeg står foran en ny-investering - ganske som jeg tidligere har skrevet.

Og jeg har læst om Surface-udviklingen løbende. Og også om hvordan Microsoft søger at imødekomme ønskerne bl.a. det grafiske med Surface Pro 3-modellen. Altså hvordan de tilbagemeldinger der er kommet fra brugere/testere af Surface-modellen er blevet imødekommet og søgt udbedret/tilpasset.

F.eks. skulle der arbejdes på varme-problematikken mht. I7-processoren.

Ideen med en Dock tilsluttet en større skærm og muligheden for en tablet virker perfekt til mig.

XBOX ONE er jo også en del af Microsoft-familien og med en små størrelser i familien kunne der jo - på et tidspunkt evt. også komme en sådan maskine i hjemmet. Dog ikke sikkert, men en mulighed som jeg også tænker en meget lille smule over. Dog ikke en primær ting at tage højde for overhovedet....

Men - DET KORTE OG LANGE - fungerer denne Surface 3 Pro fuldt på højde med en LENOVO T/W-model eller skal jeg tænke LENOVO igen, da disse modeller har vist deres værd overfor undertegnede i form af slidstyrke og kvalitet... Men er større at slæbe rundt på.

Ser frem til at høre fra jer og tak for indlæggene so far.
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2014 kl. 16:08
Hej...

Det endte med, at jeg har bestilt en Surface Pro 3 med dock + tastatur.

Så venter jeg bare på, at den lander på matriklen.

Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
meyhoff Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 107
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér meyhoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2014 kl. 12:40
Og????
Jeg er nysgerrig, hvad er resultatet?
Meyhoff

Sony KD-55X8505
Sony RHT-G900
Sony PS3/PS4/PSVITA
Surface Pro 7+ i7 256GB
Apple iPhone Xr
Til top
Mb120 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-September-2007
Sted: Middelfart
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mb120 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2014 kl. 07:32
Vil også gerne hører om du blev tilfreds
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2014 kl. 15:24
Oprindeligt skrevet af meyhoff meyhoff skrev:

Og????
Jeg er nysgerrig, hvad er resultatet?




Hej..

Efter lidt tid med Surface, så har den indtil videre opfyldt de behov, som jeg har haft. Dog har jeg ikke kørt nogle ADOBE-programmer e.l. på den endnu.

Men alt andet jeg har prøvet på den, har den leveret til UG. I starten, syntes jeg dog lige, at den hang (lidt forsinkelse fra man bad den om at udføre en aktion - til den blev udført) lidt ind imellem. Men det har ikke givet vanskeligheder.

Vi har sammenlignet den med IPAD AIR (Den gamle)og den er lidt større, men det gør intet.

Jeg er glad for SURFACE og bliver det også fremadrettet. Skal dog arbejde lidt videre med den og teste yderligere med diverse....

Nogen som har prøvet at koble den til deres fladskæm?
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu