recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&O beolab 3 med Sonos?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&O beolab 3 med Sonos?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juni-2010
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: B&O beolab 3 med Sonos?
    Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 17:57
Hej. Jeg flytter i hus om nogle måneder og skal derfor have et ekstra anlæg til stuen.

Har været i hifiklubben og få demonstreret Sonos produkter og er ret skudt i deres mulighed for at dele lyden i zoner eller det hele sammen ved brug af party mode. Ligeledes er brugervenligheden helt i top. Jeg har overvejet 1 eller 2 Play1 til køkkenet, men synes godt lyden må være lidt bedre i stuen.

Derfor var min tanke om man kan købe et par aktive Beolab 3 og sætte dem til Sonos Connect og derved integrere beolab 3'erne i Sonos systemet? Jeg synes ikke der fremgår meget omkring hvordan beolab 3 er opbygget og om de er trådløs (så de kun tilsluttes strøm) eller om de skal kables med en ekstern lydkilde?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 18:16
Beolab 3 kan tilsluttes via phono kabler til Sonos. De har ikke wireless forbindelse.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juni-2010
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 18:32
Ok. Så begge højtalere skal kables? Hvordan bliver lydkvaliteten på denne løsning? Er det synd at bruge et par beolab 3 på denne måde fremfor opkobling med andet b&o udstyr? Valget af beolab 3 skyldes en blanding mellem lydkvaliteten og design. Målet er med andre ord at få et par forholdsvise diskrete højtalere som kan placeres på væggen - måske oppe i hjørnet.

Hvis der er andre gode bud på højtalere/ system er man mere end velkommen

Vil gerne undgå forstærker der fylder og det skal være let at opstarte og bruge med iPad og iPhone. Vil primært blive brugt med Yousee musiktjeneste.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 18:39

Der skal jo så også findes ud af en Trigger løsning, så at Beolab tænder når udstyret tændes og slukker når udstyr slukkes. Det er vist nødvendigt for at de kan fungere, derudover skal de ligeledes have noget strøm.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juni-2010
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 20:03
Ja, strøm bliver ikke noget problem, men vil Sonos Connect ikke fungere som trigger? Såfremt den slukkes stopper man vel også med at sende signal til højtalerne?
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 20:08
Jeg vil jo mene at det ville være det bedste at bruge en Playmaker eller en essense med Beolab 3, det fungere rigtig godt, og med god kvalitet.
Get HIFI or die trying c",
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 20:29
Der er ikke brug for trigger ved tilsluting til og indstilling til "Line" på højttalerne. Højttalerne tænder når der kommer signal og slukker igen når signalet har været væk et stykke tid.

/Ehlz
Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juni-2010
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 20:45
Hvis jeg tilslutter playmaker mister jeg vel muligheden for at skabe et Sonos netværk? Er ikke umiddelbart interesseret i at nøjes med AirPlay, hvor man kun kan benytte én kilde af gangen... Man skal gerne kunne fortsætte musiklytning når man går fra fx køkken til stue, men stadig have mulighed for at køre forskellig volumen
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 20:51
Sonos virker fint med beolab 3 og giver dig de muligheder du ønsker. Du skal bare bruge en Sonos Connect og 2 powerlink til phono ledninger.

/ehlz
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 20:56
Beolab 3 kan nu godt fungere uden trigger, hvis man slår dem over på autodetect, som kendes fra de fleste subs. Men det er ikke optimalt. Er der støj nok på linjen, så vil de altid stå tændt. Er der musik med stille passager, så kan de finde på at slukke ned.
Det ville være bedre at vælge en Bluesound Node, som netop har en trigger out. Princippet i Bluesound er meget lig Sonos. Dog kan de også bare klare 24bit/192khz.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af jonas47 jonas47 skrev:

Ok. Så begge højtalere skal kables? Hvordan bliver lydkvaliteten på denne løsning? Er det synd at bruge et par beolab 3 på denne måde fremfor opkobling med andet b&o udstyr? Valget af beolab 3 skyldes en blanding mellem lydkvaliteten og design. Målet er med andre ord at få et par forholdsvise diskrete højtalere som kan placeres på væggen - måske oppe i hjørnet.

Hvis der er andre gode bud på højtalere/ system er man mere end velkommen

Vil gerne undgå forstærker der fylder og det skal være let at opstarte og bruge med iPad og iPhone. Vil primært blive brugt med Yousee musiktjeneste.

Lyden bliver ikke værre med phonokabler sat til Sonos, end hvis de sad til normalt B&O udstyr. Eneste forskel er at højttalerne tænder når de mærker et lydsignal via Sonos, hvor de med en forbindelse til B&Os egne løsninger kan tænde på kommando (via triggerstrøm).

Beolab 3 er i min mening et godt valg hvis der skal være lidt design og stadig fornuftig lyd i det.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juni-2010
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 21:36
Har også overvejet Bluesound, men det understøtter, så vidt jeg har forstået, ikke TDCplay eller Yousee? Hele ideen er at jeg vil gøre brug af dette for at undgå betaling af fx Spotify abonnement nu hvor det andet er inkluderet i TV-pakken. At de reagerer på signal fremfor brug af trigger noget der giver store problemer? Er egentlig ikke interesseret i at højtalerne trækker strøm når de ikke spiller eller kan finde på at slukke hvis volumen er for lav. Endnu en gang kommer stabilitet og brugervenligheden i første række.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu