recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt mobilabonnement?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt mobilabonnement?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
frande Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-Oktober-2014
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frande Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt mobilabonnement?
    Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 11:03
Sidder lige og overvejer om jeg skal skifte væk fra mit TDC abonnement. Kan se det er pænt dyrt i forhold til nogle af lavprisselskaberne nemlig.

Søgte lige på https://mp.dk/mobilabonnement som jeg fandt på google. Men en ting er at jeg kan spare penge, en anden er dækning mm. 

Mit forbrug er ca. 6 timer og 1 GB data. 

Hvis jeg eksempelvis skifter til Fullrate, som ser ud til at være billigst for mig, er det så præcis samme dækning jeg får som hos TDC ? 

Jeg har prøvet 3's dækning før som var crap, så vil helst ikke have Oister.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 11:20
.

Redigeret af Kampus - 31-Oktober-2014 kl. 11:20
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 12:15
Har du kikke på Yousee mobil ?
Lidt grotesk : Resten af familien havde et taletidskort fra Onfone med tilmeldt datatrappe. De er bare flyttet over til YouSee nu - abb. findes dog ikke længere. De betaler kun kr. 25,- fast pr. måned for 1Gb data (hvis de bruger mere ryger de på næste trin og betaler yderligere 25,-). De betaler så for SMS/MMS tale. I snit dog ikke mere en 40-50,- pr. måned sammenlagt for tale/data. Nu når konen har skiftet tlf. kan jeg se at de har gratis 4G ! Grotesk når man sammenligner med min firma mobil som også er TDC, hvor firmaet garanteret betaler over 250,- pr. måned.
Jeg sad i stuen i går og kørte OOKLA speedtest. Min kunne klare 0,17/1 Mbps på Edge, konens kunne klare 80/60 Mbps på 4G - begge TDCs netværk


Redigeret af kim.t - 31-Oktober-2014 kl. 12:16
Til top
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 505
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gooferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af frande frande skrev:

Sidder lige og overvejer om jeg skal skifte væk fra mit TDC abonnement. Kan se det er pænt dyrt i forhold til nogle af lavprisselskaberne nemlig.

Søgte lige på https://mp.dk/mobilabonnement som jeg fandt på google. Men en ting er at jeg kan spare penge, en anden er dækning mm. 

Mit forbrug er ca. 6 timer og 1 GB data. 

Hvis jeg eksempelvis skifter til Fullrate, som ser ud til at være billigst for mig, er det så præcis samme dækning jeg får som hos TDC ? 

Jeg har prøvet 3's dækning før som var crap, så vil helst ikke have Oister.

Jeg vil anbefale dig Callme, jeg har selv været kunde her i en del år og rigtig godt tilfreds med deres dækning og abonnement.

For 99kr/md får du 9 timers tale og 6gb data, samt hvis der er flere i din familie der også har callme, kan i ringe gratis til hinanden. Derudover bliver din hastighed blot sat ned, hvis du henter mere end de inkluderede gb, dermed har du altid forbindelse, uden at risikere en ekstra regning.
Hvis du vil have 4G koster det 20 kr/md ekstra.

Det eneste minus er deres kunde support, der kun har åbent mellem kl 9-16 i hverdage og lukket i weekenden, men hvor ofte har man også brug for support :)




Til top
frande Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-Oktober-2014
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frande Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 14:18
Det var vildt nok der kan være så stor forskel? Kan det have noget med mobilen at gøre, at du har sådan en stor forskel? Er de begge på TDC's netværk og der er betalt for 4G burde du vil have det på dem begge ?

Men også der jeg er lidt i tvivl faktisk. Får jeg 100% samme dækning/hastighed på 4G med Fullrate som med TDC, eller mangel på samme så at sige :) ? Fullrate må vel leje sig ind på netværket af sin egen ejer (TDC).
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af frande frande skrev:

Det var vildt nok der kan være så stor forskel? Kan det have noget med mobilen at gøre, at du har sådan en stor forskel? Er de begge på TDC's netværk og der er betalt for 4G burde du vil have det på dem begge ?
Samme telefon. Bare grotesk at TDC (YouSee) smider 4G gratis med på et taletidskort, men ikke kan tilbyde det til erhverskunder som standard. Nu ved jeg ikke hvordan kontrakterne er forhandlet, og hvad vores abb. ellers indeholder. Men det indeholder da under ingen omstændigheder det som TDC også er begyndt at tilbyde deres kunder igennem Telmore (HBO nordic, politikken, TV2 Play m.m.) til samme pris som der vel bliver smidt efter et erhvervsabb.
Til top
Lyni Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2007
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lyni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 23:24
Oprindeligt skrevet af frande frande skrev:

Hvis jeg eksempelvis skifter til Fullrate, som ser ud til at være billigst for mig, er det så præcis samme dækning jeg får som hos TDC ?
JA !
Se http://www.mobilbredbaandpriser.dk/mobil-daekning.html Dog deler Telia og Telenor samme master. 
TDC er igang med udbygge deres 4G netværk lige nu.
Se hvor langt de er på http://netvaerk.tdc.dk/
Hvor sådan mere præcist bor du ? 
Har du tjekket http://www.mastedatabasen.dk/VisKort/PageMap.aspx for nærmeste mast hvor du primært bruger din mobil ?


Redigeret af Lyni - 31-Oktober-2014 kl. 23:25
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 23:37
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Grotesk når man sammenligner med min firma mobil som også er TDC, hvor firmaet garanteret betaler over 250,- pr. måned.


Er det noget du gætter på, eller noget du ved?

Har firmatelefon med abonnement via Telenor. En erhvervspakke med 10GB data (4G), et ekstra data SIM kort og "travel-pakke" koster min arbejdsplads 719 kroner i kvartalet.

For øvrigt, så skal du huske på at noget af det der er dyrt, er service. På billigpakkerne er hotline kun åbent på hverdage mellem tolv tredive og halv et (hvis du forstår).


klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bruger udmeldt 27 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 26-September-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2014 kl. 01:36
Jeg har efterhånden prøvet mane forskellige udbydere og er end op med Call Me.

Efter min mening dem der har bedst dækning og hurtige mht hjælp osv

Har haft abb. hos mange udbydere hvor tlf faldt ud visse steder, men har endnu ikke oplevet det med Call Me.

Jeg skrifter i hvert fald ikke igen

(Har fri tale + 10 Gb)

Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2014 kl. 04:04
Jeg har BiBob. Ubegrænset taletid/sms/mms, 4G, 20GB data og fuld adgang til Wimp Premium for 169 kr.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2014 kl. 07:19
Jeg har 8GB data 5 timers tale og 4G til 109kr hos Oister. Du kan bytte rundt på data og tale, så du får 8 timer og 5GB. Kan du klare dig med 3G, så koster det kun 89kr.
Gælder dog kun til 3 november mener jeg. Men opretter du inden, så stiger prisen ikke.
Til top
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sickchild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2014 kl. 13:48
Hvis du er tilfreds med TDC dækningen der hvor du bor og opholder dig. Så hvis du vil finde et billigere selskab så tag en af dem der bruger tdc netværk, du vil have samme dækning med dem så. Det eneste du reelt kan mærke forskel er at det er en nyt firma, som måske har en anden service alt efter hvad man vælger. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu