recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Berdels Bio - 5.2.2 Atmos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Berdels Bio - 5.2.2 Atmos

 Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Berdels Bio - 5.2.2 Atmos
    Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 11:39

Hej

Nu er jeg langt om længe kommet i mål med min lille hjemme biograf og tænkte at jeg lige vil vise resultatet. Beslutningen blev taget i december 2013, hvor arbejdet begyndte, og står nu færdig ca 10 måneder senere. Jeg har haft en del forskelligt udstyr hjemme og meget er blevet lavet meget om, men nu synes jeg at det hele er faldet på plads.

Tak for hjælp og inspiration, til jer der har hjulpet mig i mål. 


Byggeprocessen kan ses her:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=129639&title=berdels-bio-byggetrd


Byggetråd af subwoofers:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=136327&PN=1&title=15-diy-passiv-subwoofer-projekt


Det endelige setup består af:


Lærred:

Seymour Ultra Fine  - DIY audio transparent lærred med sort velour ramme


Projector:

Epson TW-3600 


Receiver:

Yamaha RX-A2040


Højttalere:

Front:  3 x Klipsch KL-525-THX Ultra 2

Surround:  2 x Klipsch KS-525-THX Ultra 2

Subwoofer:  2 x selvbyggede 15” Dayton Ultimax

Atmos: 2 x XTZ S2 Atmosphere


Sub effekt: Behringer Inuke 6000DSP, fan modded med Noctua blæser


Afspiller:

Dune HD TV-303D

PlayStation 4 


Diverse:

Logitech Harmony Ultimate

Synology DS413J NAS


Billeder fra 3D model:




Færdig bio











Redigeret af Berdel - 09-Februar-2016 kl. 14:18
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 12:07
Super flot.   Plus i min bog for at skjule udstyret.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 12:16
Det er bare en flot bio du har fået banket ned der :-)
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 12:19
Kudos herfra, ser virkelig indbydende ud.
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 12:36
Flot! 👍 jeg havde nok gjort lidt mere ved de sidevægge til trods for pladsen.. men enkelt og stilrent
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 13:42
Dine stole er det dem fra JYSK ?
Ning
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 13:49
Tak skal i have!

@Ole - Ja, jeg var også meget i tvivl om hvordan jeg skulle lave det men, men da rummet er så smalt i forvejen ville jeg optage så lidt plads som muligt med paneler. Jeg ville også få problemer med at gøre det pænt omkring døren.

De gør det til gengæld rigtig godt de paneler jeg har fået op. Jeg havde i første omgang kun 2 på hver side foran til at tage første reflektion, men der var lidt ekko hvis jeg klappede over stolene. Men da jeg fik de sidste 2 paneler op på række med stolene, var det helt væk. Jeg synes at det er tilpas dæmpet nu og påtænker at skifte uld ud i nogle af panelerne med diffusere i fremtiden

@Ning - Jep, det er dem fra Jysk


Redigeret af Berdel - 31-Oktober-2014 kl. 13:55
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 14:58
Hold op det ser fedt ud. Jeg er max misundelig. Som du kan læse i min tråd her http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=134893&PN=1&title=3rd-row-cinema-mixing-studio har jeg ingen idé om hvornår min bio bliver færdig, men jeg har også valgt et Klipsch setup, og får på forreste række de samme stole fra JYSK som du bruger. Alt står sprit nyt, pakket ned i kasser og venter på at jeg kan rykke ind i de nye lokaler.

Nyd din bio og se ekstra film for mig ;-)


Redigeret af dr gonzo - 31-Oktober-2014 kl. 14:59
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BowieCool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 19:14
Ser rigtig godt ud, flot bio Thumbs Up
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2014 kl. 10:13
Tak for det!

Ja dr gonzo, jeg har fulgt med i din skræk historie Thumbs Down 

Håber at der kommer styr på det snart, så du også kan komme igang med at nyde dit.
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2014 kl. 15:53
Kan nakkestøtten reguleres i de stole du har?
Ning
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2014 kl. 16:48
Nej, det er kun stoleryggen der kan reguleres
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu