recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Berdels Bio - 5.2.2 Atmos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Berdels Bio - 5.2.2 Atmos

 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
Forfatter
Besked
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 17:10
Hej!

De Klipsch højttalere har meget høj følsomhed og er lette at drive, så det kan jeg ikke forestille mig ville blive noget problem. Den har vist rigelig med muller den lx81'er der!
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2015 kl. 02:36
Berdel, din hjemmebif er noget af det mest stilrene, jeg har set. Jeg er personligt ikke rigtigt til temaer og masser af merchandise/memorabilia og den slags, din bif ligner faktisk en biograf. Jeg er virkelig imponeret (og lidt misundelig ...)!! Thumbs Up
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2015 kl. 08:26
Tak for det jacobe! 

Desværre kan jeg ikke tage hele æren, da jeg har kopieret en del fra andre herinde LOL
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2015 kl. 10:22
Opdatering

Jeg har solgt min Anthem og en ny Yamaha RX-2040 er på vej - og nu hvor receiveren understøtter det så bliver jeg nød til at prøve atmos :-)

På grund af den lille rumstørrelse bliver det 5.2.2. Det umiddelbart oplagte valg ville være at købe et sæt Klipsch Kl-7502 indbygningshøjttalere men jeg synes bare at de er alt for dyre. Derfor er jeg igang med at kigge på alternativer.

Nogen der har bud på et sæt kompetente højttalere der vil passe ind i mit nuværende setup ud over ovenstående?

EDIT

Jeg har startet en ny tråd, da det nok vil være bedre at diskutere det i en separat tråd.



Redigeret af Berdel - 28-September-2015 kl. 10:33
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2015 kl. 11:50
Beslutningen blev taget og der er netop landet 2 stk XTZ S2 atmosphere

Jeg har ikke helt fundet ud af hvor langt foran hoved placering højttalerne skal sidde men det bliver et sted imellem 30-50cm og ikke de 10grader foran lytteren som dolby atmos forskrifterne siger. Jeg har simpelt ikke langt nok til loftet for de vil hænge stort set lige over hovedet






Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2015 kl. 11:58
De bliver hængt op i aften men her er lige et par skud fra unboxingen

De er VIRKELIG fint pakket ned og det giver næsten samme fornemmelse at pakke dem ud som når man åbner for et apple produkt Wink

Lakeringen er virkelig flot mat sort og kommer til at stå godt til mine Klipsch KS-525 surrounds. Front stoffet tages af og på med magneter som man har set hos B&W og man vælger selv hvor XTZ Cinema logo'et skal sidde. I mit tilfælde undlader jeg bare at sætte dem på. Man får en klar følelse af at man har med et premium produkt at gøre og selvfølgelig er der også et sæt hvide hansker i så de nye højttalere ikke bliver fedtet Embarrassed

Terminalerne er undersænket i kabinettet og der er en slids til at føre kablerne frit ud - godt tænkt










Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2015 kl. 12:08
Hvordan hænger du dem op i loftet?
Kan ikke umiddelabrt se beslag til det.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2015 kl. 12:33
De ser sgu lækre ud! Glæder mig til og høre hvad du syntes om lyden.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2015 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af osbech osbech skrev:

Hvordan hænger du dem op i loftet?
Kan ikke umiddelabrt se beslag til det.

Jeg har købt nogle flush mounts med. Det koster så 400 sek for et sæt hvilket jeg synes er lige pebret nok.

Men de er også af fin kvalitet med matsort pulverlak og gummi beskyttelse så man ikke laver mærker i højttaleren


@Armani Jeg er også meget spændt - jeg bliver klogere i aften Smile


Redigeret af Berdel - 01-Oktober-2015 kl. 12:45
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2015 kl. 13:31
Ja vend endelig tilbage når du har fået lyttet lidt.
Bliver spændende at høre hva de små kasser kan levere.

Når du skal opgradere til 5.2.4, så køb dem her..
De fungerer på samme måde men til 1/2 pris..

tv ophæng i silvan

Redigeret af strecker - 01-Oktober-2015 kl. 14:17
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2015 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Oprindeligt skrevet af osbech osbech skrev:

Hvordan hænger du dem op i loftet?
Kan ikke umiddelabrt se beslag til det.

Jeg har købt nogle flush mounts med. Det koster så 400 sek for et sæt hvilket jeg synes er lige pebret nok.

Men de er også af fin kvalitet med matsort pulverlak og gummi beskyttelse så man ikke laver mærker i højttaleren


@Armani Jeg er også meget spændt - jeg bliver klogere i aften Smile
Smart smart...
 
Jeg skal selv hænge højtalere op i loftet i weekenden.. B&W har dog ikke været så "fremsynet" at de har tænkt på hvordan jeg hænger et par DS3'er op i loftet :)
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2015 kl. 13:30
Fedt. Spændt på lyden. Vurderer dem selv som atmos.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu