recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Berdels Bio - 5.2.2 Atmos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Berdels Bio - 5.2.2 Atmos

 Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 13:32
det er svært at se på de billeder jeg ser, men er de udformet så diskanten skal være øverst?
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 13:38
Højttalerne ser sådan her ud. De har horn diskant som fylder den ene halvdel af højttaleren


Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 13:48
jeg kunne da også bare have søgt på dem, når nu du er så venlig at skrive navnet på dem på side 1

du har så sat dem helt korrekt :-)
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 14:21
Jeg tænkte bare at waveguiden sidder på "højkant" hvis men kigger i forhold til andre højttalere til bio brug. Derfor jeg bare ville høre om du havde prøvet det, og om du kunne høre en forskel i bredden på sweetspot.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2016 kl. 11:19
Så blev jeg færdig 87" -> 105" Det er sgu en forskel der kan mærkes. Ærgerligt at jeg ikke bare fik det gjort til en start men jeg var bekymret for at det var for stort med en afstand på 2.5 meter og at det ville være som at sidde på første række i biffen hvor hovedet skal drejes for at følge med-  men det er det ikke Big smile

Men største bonus er helt klart panoreringerne som nu fylder hele rummets bredde. 

Her kommer lige et par billeder

Den rigtige højde skulle findes


Monteret




Jeg har længe ville prøve at rykke mine surrounds lidt ned fordi de måske sad lidt højt når jeg recliner stolene og for at skabe større afstand til atmos højttalerne.

Her er ny position (hvis det kan ses?)



her med mål



De sidder nok for tæt for en voksen siddende i rank position. Hvad mener i?


Redigeret af Berdel - 08-Marts-2016 kl. 11:59
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2016 kl. 11:30
Det er meget vigtigt at de sidder lavt for at få den rigtige Atmos oplevelse - Jeg har eksperimenteret med mange højder, alt fra 100cm over jorden til 160cm, og jeg er oprigtigt overrasket ovet hvor meget det ændre på lyden, at flytte dem op og ned. Hvis du sætter dem lige ud for lyttepositionen tror jeg du vil få et ok resultat, da de jo ikke har directfire og de vil stadig sidde så tæt på bagvæggen at du får refleksioner bagfra.
Til top
Bruger udmeldt 29 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2016 kl. 00:09
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Det er meget vigtigt at de sidder lavt for at få den rigtige Atmos oplevelse - Jeg har eksperimenteret med mange højder, alt fra 100cm over jorden til 160cm, og jeg er oprigtigt overrasket ovet hvor meget det ændre på lyden, at flytte dem op og ned. Hvis du sætter dem lige ud for lyttepositionen tror jeg du vil få et ok resultat, da de jo ikke har directfire og de vil stadig sidde så tæt på bagvæggen at du får refleksioner bagfra.
Og hvad er din konklusion Gonzo? er ørehøjde bedst med atmos,eller over øre højde? og er direct radiating i ørehøjde bedre/dårligere end di/tri-pol? Jeg har mine DS3 i direct radiating mode både bag og side,men de hænger så også omkring 2,5m fra MPL i ørehøjde i siderne,og omkring 70cm over ørehøjde i bagkanalerne. Jeg synes ikke dipol er så godt længere i forhold til de nyeste lydformater

Berdel
De XTZ atmosphere S2 har jeg også kig på,men undrer mig over deres mounting bracket hvis de skal være loft hængt med driver pegende nedad og ind mod lytte positionen,er de ikke så tunge at de vil bukke beslage3t med tiden,eller er der taget højde for det? For så vidt jeg kan se er de kun mounted i 2 huller med driveren nedad,eller hvad?

Ellers SUPER fed bif du har der..


Redigeret af Tsunamijhoe - 22-Marts-2016 kl. 00:32
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2016 kl. 08:32
Tak Smile

Nej, der er ingen chance for at beslaget fejler - det er ret robust lavet og højttaleren vejer kun 7,5 kg. Jeg var mere bekymret for at mit træloft.
Til top
peter biofreak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-December-2015
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peter biofreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2016 kl. 09:11
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Nu har jeg haft dem oppe at hænge nogle dage  og jeg er rigtig godt tilfreds med resultatet.

De spiller meget neutralt og krævede overraskende lidt EQ for at ramme target i forhold til mine fronter og surrounds. Selvom de konstruktionsmæssigt er noget anderledes end mine klipsch højttalere, så formår de alligevel at smelte sømløst ind i lydbilledet. Dette var en af mine største bekymringer og det blev heldigvis ikke noget problem. Jeg har set nogle klip på reference volumen og jeg kunne ikke presse en mislyd ud af dem, så efter mine umiddelbare tests vil jeg betegne den, som en kompetent THX atmos højttaler.

Der er en højre og venstre vendt således at de peger en anelse ind imod lytteren når de hænger i loftet. De tilkøbte flushmount beslag gjorde installationen meget nem. Nu skrev jeg godt nok tidligere at jeg synes at de var lidt dyre, men sammenlignet med de uoriginale der var nævnt til 100kr/stk, så synes jeg egentlig at de 60kr ekstra/stk er fair nok.

Den eneste lille detalje, som jeg vil påpege er, at de også er designet til at kunne stå oven på XTZ's Cinema M6 front højttalere. Derfor er der nogle ekstra gevindhuller, som kan ses når de er monteret i loftet og det trækker lidt ned i forhold til den ellers så flotte finish og design.

Men alt ialt en flot, kompetent og neutral atmos højttaler, som jeg godt kan anbefale til andre, der er på udkig efter at udvide systemet til atmos
Hey der rigtig fed bio!!
Hvad er din afstand mellem Ceiling højttalerne?
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2016 kl. 11:44
Hej og tak for det!

Der er ca 1.6 meter center til center og det fungerer meget godt

Jeg overvejer pt at flytte dem lidt mere hen over hovedet, da jeg indimellem oplever, at effekterne kan blende for meget sammen med fronterne.

Meeeeeeeen efter at have haft atmos i et halvt års tid, så må jeg konstatere at det sjældent bliver brugt. Jeg foretrækker ikke at upskalere og det er ikke så tit at filmene har atmos spor så 90% af tiden kører jeg 5.1
Til top
peter biofreak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-December-2015
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peter biofreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2016 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Hej og tak for det!

Der er ca 1.6 meter center til center og det fungerer meget godt

Jeg overvejer pt at flytte dem lidt mere hen over hovedet, da jeg indimellem oplever, at effekterne kan blende for meget sammen med fronterne.

Meeeeeeeen efter at have haft atmos i et halvt års tid, så må jeg konstatere at det sjældent bliver brugt. Jeg foretrækker ikke at upskalere og det er ikke så tit at filmene har atmos spor så 90% af tiden kører jeg 5.1

Ok fedt. Jeg har det nok mere at det roder sammen med Surround kanalerne, men det er når jeg kører upscale. Der virker loft højttalerne mere som surround højttalere mht den lyd der kommer ud af dem.

Jeg synes det er lidt synd du ikke upscaler noget mere det er fedt at opleve den kuppel af lyd omkring én. 
Jeg kører også selv 5.1 eller 5.2.2 men jeg breder det så ud på flere højttalere pr kanal. Ialt har jeg 16 højttalere i mit bio-setup.
Til top
Tmann Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2011
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2016 kl. 15:33
Har længe kigget på Klipsh serien. Samme serie som du har monteret i din bio.

Hvordan er lyden hvis du skal beskrive det ? i forhold til man har nogle gulvhøjtalere, i mit tilfælde B&Ws 600 serie. Hvis man sammenligner med en stue bio. Ved godt at akustikken gør meget :)
Sony 85” KD-85XF8596
Panasonic 4K Blu-ray DMP-UB900
Denon AVR-X6300H Reciever
B&W 683 Fronter
B&W HTM61 Center
B&W DS3 Surround
B&W ASW610XP Subwoofer
Sony PlayStation 4 PRO
Nvidia Shield TV
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu