recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha eller Denon ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yamaha eller Denon ?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yamaha eller Denon ?
    Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 15:48
Hej allesammen

Står overfor at skulle anskaffe mig en surround receiver som skal bruges til både film (stereo) og musik (stereo). Den skal kunne streame fra nas/pc og understøtte 192 khz/24 bit.
Budget max 4000 kr.
Jeg havde egentlig besluttet mig for en Yamaha rx-a830 som virker som et fund til 3499 kr online hos dansk forhandler. Kostede før 6000 kr.
Yamaha tilbyder 3 års garanti ved reg på deres hjemmeside.
Oveni kommer så Wifi adapter (cirka 200 kr)

Men men men. Så kom der en mail ind med et medlemstilbud på Denon AVR-x2100W til 3999 kr (spar 500 kr). 
Og man er jo vanemenneske og kender Denons lyd fra tidligere (stereo). Denon plejer at lyde godt og behageligt..

Forskelle:
Alu frontplade kontra plast på Denon
Højere vægt på Yamaha = bedre samlekvalitet måske ?
Yamaha ser dyrere og federe ud. Denon er plast plast plast.
Denon skulle have lidt mere effekt ved drift i alle kanaler.
Indbygget wifi på Denon = spar et stik og ekstra ting til at rode bag møblet..
Begge 3 års garanti.
Yamaha model klasser over Denon, men nu sat ned = plejer at være bedre køb.
100 Watt kont 8 ohm Yamaha kontra Denon 95 Watt kont 8 ohm.
Denon lyder varm og hyggelig kontra Yamaha kold og detaljeret.. Er der nogen der siger : ) 
Den største usikkerhed er dog at jeg intet kender til Yamahas lyd eller "måde at gøre tingene på".
Jeg er ikke gift med Hifiklubben, så det skal ikke være derfor der vælges det ene frem for det andet.

Hvad siger i ? Er der noget ved de to her der er en deal breaker ?
Som krav har jeg at det skal lyde godt og behageligt. Er lidt lydfølsom så må ikke fremkalde lyttetræthed.
Den skal drive et par Dali Suite 2,8 og måske en center (når jeg kan støve en Dali Suite center op i samme farve: )


Redigeret af Jonas Baadsgaard - 31-Oktober-2014 kl. 15:51
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 16:06
pest eller kolera....

:D

Spøg til side.... Købe dem begge 2, test dem, og send den tilbage du bryder dig mindst om.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 16:08
Den ene af online forhandlerne er Komplett og dem har jeg kun gode erfaringer med.

Så køb, pak forsiktig ud og lyt. Er du ikke tilfreds, så gør brug af din returret.

Send evt. dem en mail inden og vær sikre på, at du kan returnerer selv om du lige har test hørt den.

Hvis du skal returnerer kan du evt.kører til Avedøre og afleverer

Der er ingen tvivl om at du får mest for pengene med Yamaha.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 16:20
PerW - Det kan du altid. Det er netop det loven om 14-dages returret betyder, når du køber over nettet. Du SKAL have lov til at pakke produktet ud og tage det i brug.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

PerW - Det kan du altid. Det er netop det loven om 14-dages returret betyder, når du køber over nettet. Du SKAL have lov til at pakke produktet ud og tage det i brug.


Det er ikke altid, at man kan.

Jeg har oplevet at have købt et Memory Card, som blev leveret i indstøbt plastic og da jeg var nødt til klippe plastikken i stykker for at komme ind til kortet og teste det, kunne jeg ikke leverer det retur i samme stand.

Havde endda fat i forbrug.dk og det kunne ikke gøre noget.

Så af erfaring, vær sikker inden.

PS. Det var Proshop jeg havde handlet hos. Så dem undgå jeg i reglen.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 16:36
Og det var købt over nettet? For så bryder butikken altså loven.

Har personligt ingen problemer med Proshop, men jeg har så aldrig haft behov for, at returnere noget hos dem.
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Den ene af online forhandlerne er Komplett og dem har jeg kun gode erfaringer med.

Så køb, pak forsiktig ud og lyt. Er du ikke tilfreds, så gør brug af din returret.

Send evt. dem en mail inden og vær sikre på, at du kan returnerer selv om du lige har test hørt den.

Hvis du skal returnerer kan du evt.kører til Avedøre og afleverer

Der er ingen tvivl om at du får mest for pengene med Yamaha.


Tak for dit svar, men hvad synes du jeg får mere med Yamaha ?
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af osbech osbech skrev:

pest eller kolera....

:D

Spøg til side.... Købe dem begge 2, test dem, og send den tilbage du bryder dig mindst om.



Det overvejer jeg også. Både Komplet og Hifiklubben kører med gratis fragt.
Orker dog næsten ikke at ligge dobbelt ud, og skulle betale for at sende den ene retur.
Men det kan dog være det ender med den løsningDead
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af Jonas Baadsgaard Jonas Baadsgaard skrev:

Tak for dit svar, men hvad synes du jeg får mere med Yamaha ?

Flere kræfter. Den har en kraftigere strømforsyning, så vil have flere kræfter til at trække dine højttalere.
Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 952
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnny57 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 17:37
Har både haft Yamaha og Denon, har pt Yamaha som jeg hælder mest til,
kan man virkelig få en wifi adaptor for 200 kr nu, min er fra Yamaha og kostede en del mere.
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af johnny57 johnny57 skrev:

Har både haft Yamaha og Denon, har pt Yamaha som jeg hælder mest til,
kan man virkelig få en wifi adaptor for 200 kr nu, min er fra Yamaha og kostede en del mere.

Du kan sætte en netgear wifi og lan hotspot/access point til den. Koster 200 kr på nettet. Den tilsluttes
med lan kabel til receiveren og hopper så på på dit wifi derhjemme = penge sparet ; )
Den passer til alle receivere med lan/rj45 stik.


Redigeret af Jonas Baadsgaard - 31-Oktober-2014 kl. 17:46
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af Jonas Baadsgaard Jonas Baadsgaard skrev:


Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Den ene af online forhandlerne er Komplett og dem har jeg kun gode erfaringer med.

Så køb, pak forsiktig ud og lyt. Er du ikke tilfreds, så gør brug af din returret.

Send evt. dem en mail inden og vær sikre på, at du kan returnerer selv om du lige har test hørt den.

Hvis du skal returnerer kan du evt.kører til Avedøre og afleverer

Der er ingen tvivl om at du får mest for pengene med Yamaha.



Tak for dit svar, men hvad synes du jeg får mere med Yamaha ?


Den er "en klasse" bedre end Yamaha. Sorry skulle have stået: bede end Denon.

Jeg har set flere test hvor Yamaha vinder over en Denon 3000, dvs. en model større end 2100, du kigger på.

Redigeret af PerW - 31-Oktober-2014 kl. 20:13
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu