recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Mac Mini til Mediecenter?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken Mac Mini til Mediecenter?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken Mac Mini til Mediecenter?
    Sendt: 21-November-2014 kl. 22:11
Hvad er TimeC fra Appel for et fuskerprodukt. Har du købt den i Kina? :D
Til top
Mads8382 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Juli-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads8382 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2014 kl. 21:20
Total lige meget de kan begge trække det som de skal, men køb en med 4 gb ram og skift så ud med 8 GB ram evt. 
Til top
Mads8382 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Juli-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads8382 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2014 kl. 21:19
Køb den med 4 GB ram og så købe 8 Gb på nettet de koster ingen ting som i virkelig ingen ting 300 kr mener jeg at jeg betalte - Har min Mine under mit tv og det spiller så meget. og så har jeg en TimeC fra Appel også. Rigtig det er ikke den billigeste løsning. Der kommer jo tastetur og trackpad/mus ud over og det er jo 900 kr ca. Så det løber op. 

Men som alt andet Appel så spiller det bare. Men Rigtig du kan få en Windows billigere eller noget bedre til samme penge. 

Men ville på ingen måder bytte min Mac Mini ud - er monster glad for den 
Til top
Ludo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ludo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2014 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af Ludo Ludo skrev:

Jeg tillader mig at stjæle denne tråd til et lignende spørgsmål. Kan se at Elgiganten sælger følgende 2 modeller - hvilken kan anbefales som bedst til mediecenter med Plex installeret?

Umiddelbart ser det ud til at være processor og operativ-system, der er væsentligste forskel. Jeg går ud fra MD387 er den gamle model.


Nogen der kan hjælpe her?
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2014 kl. 10:23
har selv haft den gamle mac mini kørende i en del år, unibody men mener det er den første model, den med p8xxx cpu og nvidia GPU onboard.

kører fint... men i dag er jeg langsomt begyndt at bruge plex og viaplay på Xbox One, den kan mere med lyden, og den er faktisk ikke slem i larm. (min konsol er silent men min powerbrick siger lidt)

det der for mig er blevet relevant for en opgradering er følgende..

for at fremtids sikre.

1. KAN cpu´en / gpu klare 4k uden issues
2. HDMI 2.0 (er det ikke dumt at opgradere NU, istedet for at vente til HDMi2.0 er stock) GPU´er lige nu med HDMI 2.0 er ekstremt dyre.. da det kun er 970 og 980 GTX der har den lige nu.

man kan køre display port, men ingen forstærkere og skærme understøtter det, og jeg kan ikke rigtigt finde en metode til at konvertere display port 1.2 til HDMI 2.0 interface.
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2014 kl. 10:05
Har haft mac mini med plex kørende som media afspliier i 4-5 år, og kan kun bekræfte at 24p ikke spiller korrekt. Det kan være det er blevet bedre med nyere modeller. Men hvorfor investere i en mac mini når du i dag kan få en intel nuc hvor du kan vælge at installere openelec eller bare windows. Dengang blev jeg forelsket i Plex som kun fandtes til mac, derfor købte jeg en mac mini men i dag findes det også til windows.

Openelec er smart da det kun er mediecenter delen der installeres uden et "tungt" styresystem.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2014 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af runekc runekc skrev:

Ja og så understøtter Mac heller ikke HD lyd, TrueHD og HD-Master


I OSX.

Mac mini understøtter fint HD lyd med Windows eller openelec o.a. Linux distroer.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2014 kl. 08:09
Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

En Mac Mini er ikke fuldstændig stille. Den har både en blæser og en almindelig HD eller en Fusion Drive hvilket i støjmæssige sammenhænge kan komme ud på eet.

Der har været meget stille omkring Mac Mini som HTPC efter Intel NUC kom frem og det er vist kun pga. de "nye" Haswell-udgaver, at nogle er begyndt at overveje Mac Mini igen.

Det er allerede i dag muligt at bygge en blæserløs NUC og når de nye Broadwell-chips kommer på markedet vil det formentligt blive endnu lettere at anskaffe sig en totalt blæserløs PC med SSD.

Man kan også bygge en komplet blæserløs PC baseret på Intel J1900 eller J2900 for omkring 2.000-2.500 kr. som formentlig vil kunne håndtere de opgaver, du nævner. Den væsentligste mangel vil så være, at den ikke vil have CPU-kræfter til avanceret opskalering af SD-materiale. Opskalering, jo, men ikke af de typer, der kræver lidt ekstra kræfter.

Jeg byggede en lydløs J1900 system og som Globus skriver oversteånde, så kan du glemme at opscalere med LAcross3 (optimized) eller spline36. Det kan CPU og intern GPU ikke. Hvis du bygger et system bør du måseke overveje et kabinet + bundkort med PCI port for graffikkort, hvis man skulle få løst til lidt mere power!

Dog har Fritch fra XBMC rodet en del med vaapi-sse4 deinterlacing, så den del er vist op på plads --> http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=165707

Det jeg byggede var med ½ år gamle priser!

  1. Kabinet --> MS-Tech CI-70 (CI-70/ indbygget PicoPSU på 120W)                                     = 660 kr 

  2. Bundkort + CPU -->ASRock Q1900B (Quad-Celeron 2ghs-2,5ghz/MiniITX) (Q1900B-ITX)   = 500 kr

  3. HardDisk--> KINGSTON SSDNow 60GB V300 SATA3 6,4cm (SV300S37A/60G)                   = 375 kr

  4. Ram --> Kingston 4GB Modul 1600MHz Non-ECC CL11 SODIMM 1_35V (KVR16LS11/4)    = 343 kr


Tråd --> http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=132326&KW=kbaggen&PN=1&title=alternativt-nuc-forslag-update
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af runekc runekc skrev:

Jeg ved det kun fra diverse forums, Plex forum blandt andet, jeg havde selv problemet da jeg fik en mini sidste år, når man afspiller en Blu-ray (rippet til mkv) så er panoreringer ikke helt smooth noget som irriterer mig grusomt... :) så mere fakta end det har jeg da ikke.


Ok, det kan du påvirke i Plex´s indstillinger. Det kan løses. Altrnativt kan du installere SwitchRes.

/ehlz
Til top
runekc Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér runekc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 15:45
Ja og så understøtter Mac heller ikke HD lyd, TrueHD og HD-Master
Til top
runekc Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér runekc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 15:44
Jeg ved det kun fra diverse forums, Plex forum blandt andet, jeg havde selv problemet da jeg fik en mini sidste år, når man afspiller en Blu-ray (rippet til mkv) så er panoreringer ikke helt smooth noget som irriterer mig grusomt... :) så mere fakta end det har jeg da ikke.
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 15:43
Den sidste mac mini har 

  • 2.0 (Stereo L/R)
  • 5.1 (Dolby Digital – DVD bitstream or AC3 encoded containers only via QuickTime or VLC)
  • 5.1 (DTS – DVD bitstream only)
  • https://www.livingsmarttv.dk/mac-mini-unboxing-og-opsaetning-af-den-nye-version/
  • siger ham her
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu