recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udvide Tv-bord til Center-HT. Hvordan?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udvide Tv-bord til Center-HT. Hvordan?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2015 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af isaac isaac skrev:

I grove træk ser mit tv-bord sådan her ud pt:

Og så udbygge det med sådan en her fætter hvor tv´et kan stå oppe på, bare uden en rund metal-fod bunden(med mindre der er god plads til Center-HT) så der er plads til en center, der er ikke rigtigt plads til en center på nogle af hylderne:


Bordet ser ud som på øverste billede, med hylderne i siden. Tv´et står ovenpå bordet i midten, og så har jeg mine forskellige digitale bokse på hylderne under tv´et.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2015 kl. 14:49
Et billede af dit setup, ikke af stumperne du har.......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2015 kl. 02:12
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2015 kl. 02:15
Jeg har stablet tv´et oven på centeren, og puttet en af mine gamle højttalere bagved centeren for at stabilisere tv´et. Det fungerer fint, men jeg vil gerne bygge en hylde rundt om centeren som tv´et kan stå oven på.
Tv bordet er af et eller andet blandingsprodukt af træ, og lakeret så det har en glat overflade.

Jeg forestiller mig enten at købe et gammelt brugt tvbord, eller finde et på en genbrugsplads og så montere det ligesom tv´bordet, dvs bygge 2 sider op og en aflang side op.

Har i et forslag til om det skal gøres med søm og skruer eller med noget lim af en art? Jeg har aldrig prøvet den slags før. Hilsen Isaac.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6981
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2015 kl. 07:53
Nu kender jeg jo ikke dine evner som snedker.

Men man skal være dygtig før det bliver pænt.

Hvorfor ikke bare købe en anden tv bænk. Der er masser til salg af brugte i dba.

Selv jeg har en til salg ;-)
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2015 kl. 09:22
Du skal passe på med højden på dit TV! Det er allerede på vej til at være for højt oppe.

M.v.h.
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2015 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Du skal passe på med højden på dit TV! Det er allerede på vej til at være for højt oppe.

M.v.h.


Ja det virker til at være for højt oppe allerede. Det er rigtigt. Men alternativet er at det skal stå bag tvbordet på en eller anden måde, på en eller anden støtte. Loftbeslag er en for svær løsning. Det er ikke optimalt som det står nu, men det går lige.

Så vidt jeg ved så modulopbygger folk deres hifi-udstyr og center og subs på deres hifimøbler. Problemet er højden. Så vidt jeg kan forstår så er centeren nogenlunde godt placeret, men tv´et skal så placeres enten foran eller bagved centeren, sænke den så centeren er placeret nogenlunde i samme højde som rammen på tv´et, så det matcher rammen ikke?
Jeg forestiller mig måske at jeg rykker tvbordet længere tilbage, eller sofaen, flytter tv´et tilbage direkte på tv-bordet, og så køber en meget smal stander, noget gennemsigtigt af en art, med en plade eller en lang transparent stang hvor centeren kan monteres på. Bare noget der kan holde det på plads i luften så at sige, og samtidig være så lidt synlig som muligt.
Til top
SandSand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 525
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SandSand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2015 kl. 14:50
Jeg ville bare droppe centeren helt. Men det er nok bare mig :)
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2015 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af isaac isaac skrev:


Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Hvorfor ikke placere TVet direkte på bordet.
 

Og så hænge centeren på to vinkler over TVet.

 

Min center hænger over mit TV. Det fungerer fint.


Jeg kan slet ikke se den løsning for mig. Jeg har ikke noget at hænge centeren i, og placere centeren over tv´et. Gad vide hvordan det vil lyde akustisk. Jeg tror jeg nøjes med den normale løsning centeren under tv´et.
Nu skal jeg bare hitte ud af hvordan jeg får lavet den ekstra hylde. Jeg ved ikke engang hvordan jeg får fat i samme slags træ som er brugt til bordet. Silvan har vel ikke den slags liggende, og jeg kan ikke selv polere og lakere uden videre.


Jeg vil også sige at ovenstående løsning er den bedste! Sæt TV'et ned direkte på TV-bordet. Køb to vinkler i byggemarkedet, som monteres på væggen, og læg centerhøjttaleren på dem - lige over TV'et.

M.v.h.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2015 kl. 17:07
Henrik, jeg er bange for at den væg du ønsker at hænge noget op i, består af glas, persienne og gardin.......


Klaus

Redigeret af KlausDM - 10-Juni-2015 kl. 17:09
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2015 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:


Hvorfor ikke bare købe en anden tv bænk. Der er masser til salg af brugte i dba.


Det vil jeg også råde til, en der har to brede hylder og fylder hele vejen mellem de to højttalere, så anlægget kan stå "ved siden af hinanden" og centeren på øverste hylde.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu