recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NRK1HD på Yousee - Optagelse virker ikke
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NRK1HD på Yousee - Optagelse virker ikke

 Besvar Besvar Side  <1 45678>
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2014 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af Ole G Ole G skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Mystisk. Igår optog jeg serien Extant over TV3, og sidder nu og ser den. Det mystiske er, at den har ikke optaget reklamer. Det har jeg aldrig været ude for. Der er bare et mikro hop, og så forsætter serien. Mystisk men fedt, hvis de altid kunne gøre det.

Jeg oplevede det samme, men jeg tror den simple forklaring er, at der for en gangs skyld ikke var indlagt reklamer. Det foregående program blev stærkt forsinket og jeg gætter på at man derfor undtagelsesvis undlod reklamerne i Extant. 
Ok. Så du det direkte, eller havde du optaget? Det lyder helt forkert, at TV3 ikke skulle komme med reklamer. De er jævnligt forsinket.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Ole G Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole G Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2014 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

 Ok. Så du det direkte, eller havde du optaget? Det lyder helt forkert, at TV3 ikke skulle komme med reklamer. De er jævnligt forsinket.

Jeg optog det også og originaloptagelsen er slettet, så jeg har ingen håndfaste beviser for min teori.
Jeg er enig i at det virker naturstridigt, at TV3 skulle droppe en reklameblok, men det ville nu være endnu mere mærkværdigt, hvis 2 forskellige recordere på perfekt vis skulle kunne finde ud af at skippe alle reklameblokke.  

Hvis du stadig har originaloptagelsen, har du så mulighed for at se om optagelsens længde svarer til den optagetid du programmerede?


Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2014 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af Ole G Ole G skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

 Ok. Så du det direkte, eller havde du optaget? Det lyder helt forkert, at TV3 ikke skulle komme med reklamer. De er jævnligt forsinket.

Jeg optog det også og originaloptagelsen er slettet, så jeg har ingen håndfaste beviser for min teori.
Jeg er enig i at det virker naturstridigt, at TV3 skulle droppe en reklameblok, men det ville nu være endnu mere mærkværdigt, hvis 2 forskellige recordere på perfekt vis skulle kunne finde ud af at skippe alle reklameblokke.  

Hvis du stadig har originaloptagelsen, har du så mulighed for at se om optagelsens længde svarer til den optagetid du programmerede?



Har lige tjekket, og jeg havde sat den til at optage 1T15m, men der er kun optaget 45m. Jeg tjekkede lige afsnit 2, og der var reklamer på. Og har optaget i den tid den var sat til.Confused
Mvh
Flemming Larsen
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2014 kl. 11:29
Vil tjekke i aften om der er reklameafbrydelser. Har optaget den via EyeTV på min Mac.
Til top
Ole G Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole G Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2014 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

 Har lige tjekket, og jeg havde sat den til at optage 1T15m, men der er kun optaget 45m. Jeg tjekkede lige afsnit 2, og der var reklamer på. Og har optaget i den tid den var sat til.Confused

Optagetiden taler jo for at din teori er rigtig, fik du så heller ikke noget af den foregående udsendelse med?
Jeg mindes også svagt, at jeg klippede en reklameblok ud af afsnit 2.
Vi får det nok ikke 100% opklaret før en seer med god hukommelse, der så udsendelsen direkte kan fortælle os om der var reklamer eller ej, eller der findes en optagelse med reklamer (eventuelt fra kim.t).
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2014 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af Ole G Ole G skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

 Har lige tjekket, og jeg havde sat den til at optage 1T15m, men der er kun optaget 45m. Jeg tjekkede lige afsnit 2, og der var reklamer på. Og har optaget i den tid den var sat til.Confused

Optagetiden taler jo for at din teori er rigtig, fik du så heller ikke noget af den foregående udsendelse med?
Jeg mindes også svagt, at jeg klippede en reklameblok ud af afsnit 2.
Vi får det nok ikke 100% opklaret før en seer med god hukommelse, der så udsendelsen direkte kan fortælle os om der var reklamer eller ej, eller der findes en optagelse med reklamer (eventuelt fra kim.t).

Jeg fik ca. 2 minutter med af Robinson. Og efter den, var der heller ingen reklamer. Ja, det bliver spændende at høre fra andre, om de har haft reklamer på.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2014 kl. 16:56
Der er ingen reklameblokke i 1. afsnit, og heller ingen imellem afsnit 1 og 2. Men der er 2 reklameblokke i 2. afsnit.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2014 kl. 17:42
Det er da bare underligt, at min kun har optaget Ca. 45 min, når jeg altid sætter det til 1T15m.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2014 kl. 18:25

Du optog vel også afsnit 2.? Derfor er afsnit 1 stoppet når det andet er gået igang. Afsnittet var 45 minutter langt, optog begge med EPG uden extra tid.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2014 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Du optog vel også afsnit 2.? Derfor er afsnit 1 stoppet når det andet er gået igang. Afsnittet var 45 minutter langt, optog begge med EPG uden extra tid.
Nope. Optog på 2 tunere. 1T15m til hver. Jeg bruger sjældent EPG.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 07:26
Som andre har været inde på, så var første episode af Extant helt uden reklamer. Jeg dobbeltcheckede (eller var det ligefrem triplecheckede Smile) for det sker faktisk ret sjældent hos TV3. Personligt så jeg det dog ved flere episoder af The Blacklist, da de startede med den sidste efterår.

Bortset fra det var der en lille mikrojingle, eller hvad man skal kalde det, mellem de to afsnit. Faktisk var den så "mikro", at recorderen ikke ville lade mig den klippe ud (jeg optog begge episoder i ét hug og delte så optagelsen). Heldigvis var der i starten af anden episode sådan en slags synopsis (*før* "Previously on Extant"), så jeg fik lige reddet klipningen ad den vej.

Episode to havde, som også tidligere skrevet, to reklamepauser. Begge episoder varer for øvrigt efter klipning lidt mere end 39 minutter.

Bruger personligt næsten altid EPG, men tilpasser altid optagelsestidspunktet ift. programoversigten og der ryger næsten altid mindst en halv time ekstra optagelsestid på. Man kan altid slette noget, men ikke omvendt... Smile
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2015 kl. 23:26
Lige nu har jeg fået samme problem på ComeHD (Comedy Central) med at jeg ikke kan optage på min Panasonic recorder. Problemet er opstået i dag, da det virkede i morges ved 6-tiden.

Er der andre som har fået samme problem igen?
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu